 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Problem z paskiem... |
Autor |
Wiadomość |
Ajron
Forumowicz

Auto: EA5A 1999 AT i EC5W 1997 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lut 2018 Posty: 193 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-04-2018, 16:45 Problem z paskiem...
|
|
|
Jakiś czas temu zauważyłem delikatne problemy ze wspomaganiem, któremu towarzyszyła dziwna praca któregoś z elementów - jak się okazało było to spowodowane paskiem, który początkowo popiskiwał tylko przy ostrzejszych zakrętach, ale jeszcze tego samego dnia zerwał się całkiem. Zerwał? Raczej porozcinał... Był to Gates:
http://patrz.pl/film,vide...mp4,164905.html
https://zapodaj.net/images/a0b3fc4603d29.jpg
Mechanik stwierdził, że problem był spowodowany łożyskiem w sprężarce od klimatyzacji. Wymienił mi ją na inną (używaną), wszystko było ok. Do czasu :/ Po przejechaniu około 300 km zaczęły się piski - myślałem, że po prostu trzeba będzie go odpowiednio napiąć, szczególnie, że to pasek Conti, które też podobno nie są najwyższych lotów i mógł wymagać po czasie ponownego napięcia. Niestety, po kolejnych 100 km stało się to:
https://zapodaj.net/images/7bfd3c26befda.jpg
https://zapodaj.net/images/22b990e067855.jpg
Co ciekawe, to nie jest cały pasek. Rozciął się na całej długości, cienka jego część wciąż siedzi na rolkach i wspomaganie jakoś tam działa, co prawda przy niskich prędkościach piszczy okrutnie.
Tu pojawia się pytanie do Was:
Co może powodować takie uszkodzenia paska? Jakiś element spoza układu, któraś z rolek?
Oczywiście, jutro wstawię nowy pasek, ale jestem niemalże pewny, że sytuacja się powtórzy. Nie wstawię teraz pewnie nic wartego uwagi (celuję w Bando), tylko byle co, żeby pasowało (zależy mi na czasie). |
_________________
Nie ma czasu na wyjaśnienia, szybko, sprawdź mój temat! |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 02-04-2018, 17:07
|
|
|
Trzeba sprawdzic kola pasowe , rolke napinajaca, cos musi byc uszkodzone, wyosiowane ze do tego dochodzi.
Ajron napisał/a: | Mechanik stwierdził, że problem był spowodowany łożyskiem w sprężarce od klimatyzacji. | Jasne, tyle ze lozyska w sprezarce nie odpowiadaja za balansowanie kola pasowego, tylko lozysko w samym kole pasowym - czyli sprzegle elektromagnetycznym odpowiada za odpowiednie osiowanie kola pasowego, a to lozysko nowe w oryginale kosztuje do 100zl a jego wymiana z regulacja to podobna kwota |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 02-04-2018, 20:26
|
|
|
Łożysko w sprzęgle klimy można kupić Nachi za 60zł, wymieniłem już kilka sztuk.
To co widać to raczej będzie problem koła pasowego na wale bo miałem już 1 przypadek, gdzie rozwulkanizowała się guma właśnie pod kołem klima/wspomaganie, więc widać że może się to zdarzyć. |
|
|
|
 |
Ajron
Forumowicz

Auto: EA5A 1999 AT i EC5W 1997 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lut 2018 Posty: 193 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
jacek_ka
Forumowicz

Auto: Galant 6A13 2,5, 2000.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 36 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-04-2018, 22:27
|
|
|
Podepnę się do tematu. Potrzebuję kupić pasek wielorowkowy do 2,5 rok 2000. Znalazłem Bando o oznaczeniach 4PK950 oraz 6PK1060. Który będzie prawidłowy? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 06-04-2018, 22:58
|
|
|
jacek_ka napisał/a: | Który będzie prawidłowy? | Oba, bo paski wielorowkowe są dwa. |
|
|
|
 |
jacek_ka
Forumowicz

Auto: Galant 6A13 2,5, 2000.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 36 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-04-2018, 23:07
|
|
|
A który jest widoczny pierwszy od góry po otwarciu maski? Bo ten mi zdaje się piszczy. |
|
|
|
 |
przemek1602
Mitsumaniak
Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Sie 2017 Posty: 255 Skąd: ŚWIDNICA
|
Wysłany: 07-04-2018, 07:01
|
|
|
6pk1060 - pompa wspomagania, klima |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 21-04-2018, 03:34
|
|
|
Ajron napisał/a: | Jednak Mitsumaniacy to fachowcy. Wasza diagnoza okazała się słuszna. Niestety...
Szukam koła, temat uważam za zamknięty |
kupiłeś może zamiennik z Febestu?
Ciekawi mnie czy tez Ci tak dziwnie popiskuje, a raczej ćwierka....?
Ja swoje nówkę musiałem przetaczać wraz z klinami na kołach, bo rzucało nim jak starą *****
dopiero po tym zabiegu i nowym pasku przestało |
|
|
|
 |
|
|