| 
		[EA5A/W 2.5] Pomoc dla nowego. Wydech i inne drobiazgi | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Virus  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 163KM 
                  Kraj/Country: Germany 
                  Dołączył: 27 Kwi 2018 Posty: 4 Skąd: Lubuskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-04-2018, 08:29   [EA5A/W 2.5] Pomoc dla nowego. Wydech i inne drobiazgi
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               GALANT 2500 V6 1998r 163KM sedan w automacie 188tys oryg przebieg.
 
Witam. Jestem nowy. Znużony inwestowaniem w nowe auta postanowiłem sprzedac z katastrofalna strata finansowa i kupić coś starego. W którym nie będą się psuć wszystkie ekologiczne dodatki. No i zrezygnować z disla na rzecz Benz. Mieszkam w Niemczech i powoli kaplikuja się tu sprawy diesli. Lada dzień przyjdzie mój galant z warsztatu gdzie jest przygotowany do przeglądu. 
 
Czy waszym zdaniem te auto zyska kiedyś na wartości? Warto inwestować ? 
 
Sprawa główna. Jaki jest rozmiar rury wydechowej. A dokładniej ... Chcem założyć inny tłumik ale nie wiem ile mm powinien mieć 
 
Na wejściu do tłumika. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 larelijux  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: - 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 14 razy Dołączył: 04 Paź 2015 Posty: 810 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-04-2018, 12:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Według mnie nie będzie drożeć. Raczej więcej pieniędzy straci się na utrzymaniu niż kiedykolwiek zyska. Jedyna wersja która już podrożała to VR-4 i ona faktycznie może mieć szansę na miano youngtimera, zwykłe 2.5 - nie. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-04-2018, 14:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Rura chyba jest 60mm. 
 
Nie zyskasz nic na wartości raczej tak jak wyżej napisane. | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Virus  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 163KM 
                  Kraj/Country: Germany 
                  Dołączył: 27 Kwi 2018 Posty: 4 Skąd: Lubuskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-04-2018, 14:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No to pocieszne. Myślałem że to na wyginięciu pomalu. Zakonserwowalem calego. Teraz robi się rozrząd olej i zawieszenie. No nic. Nie inwestuje wiec dalej. Zmienię więc tylko wydech. 
 
Jak by ktos przerabiał ten temat i wiedział dokładnie jaka raura to dzięki za informacje . 
 
Podnosił ktoś moc w 2.5? Jest jakaś opcja po za dolotem i wylotem. Co naturalnie nie będzie mega drogie? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-04-2018, 19:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Marcino napisał/a: | 	 		  | Rura chyba jest 60mm | 	   Dokładnie tak. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Virus  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 163KM 
                  Kraj/Country: Germany 
                  Dołączył: 27 Kwi 2018 Posty: 4 Skąd: Lubuskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-05-2018, 09:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mam tłumik 58mm mogę zamontować bez obaw? WM sport 58mm wyjście owal
 
Tłumik tzw sportowy więc w sumie przelotowy więc pół konia więcej i tak powinno być prawda? Czy średnica rury powinna być większa lub taka sama. 
 
Do tego filtr K&N -wkladka sport | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jacek11  		  
		 
         Mitsumaniak Yatsu~eku
  
                  Auto: EA2W  Żółwik, Outlander CW8W 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11277 Skąd: Radomsko 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-05-2018, 20:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Virus napisał/a: | 	 		  | Tłumik tzw sportowy więc w sumie przelotowy więc pół konia więcej i tak powinno być prawda? | 	  
 
Oby nie było o kilka rumaków mniej    | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Virus  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 163KM 
                  Kraj/Country: Germany 
                  Dołączył: 27 Kwi 2018 Posty: 4 Skąd: Lubuskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-05-2018, 05:40   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Dlaczego? Jest taka opcja? Czy cisniecie ze mnie | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jacek11  		  
		 
         Mitsumaniak Yatsu~eku
  
                  Auto: EA2W  Żółwik, Outlander CW8W 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11277 Skąd: Radomsko 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-05-2018, 06:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Każda modyfikacja wydechu powinna być połączona z modyfikacją dolotu. Robienie tego bez obliczeń raczej nie przyniesie pożądanych efektów. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez jacek11 03-05-2018, 17:19, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 muka997  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 265 Skąd: Południe Polski 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-05-2018, 14:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | no i dod wypadałoby "mapować" silnik też | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-05-2018, 08:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Bez 	  | jacek11 napisał/a: | 	 		  | Każda modyfikacja wydechu powinna być połączona z modyfikacją dolotu | 	  
 
Bez jaj.... jak wymieniłem tłumik na nieoryginalny to też nie wiem co ma środku. No i na hamowni nie pokazało nic mniej a raczej wiecej.... | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jacek11  		  
		 
         Mitsumaniak Yatsu~eku
  
                  Auto: EA2W  Żółwik, Outlander CW8W 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11277 Skąd: Radomsko 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-05-2018, 16:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Marcino napisał/a: | 	 		  | Bez jaj.... jak wymieniłem tłumik na nieoryginalny to też nie wiem co ma środku. No i na hamowni nie pokazało nic mniej a raczej wiecej.... | 	  
 
Dospawałeś jakiś przypadkowy ? czy kupiłeś do modelu auta ? | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-05-2018, 09:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | jacek11 napisał/a: | 	 		   	  | Marcino napisał/a: | 	 		  | Bez jaj.... jak wymieniłem tłumik na nieoryginalny to też nie wiem co ma środku. No i na hamowni nie pokazało nic mniej a raczej wiecej.... | 	  
 
Dospawałeś jakiś przypadkowy ? czy kupiłeś do modelu auta ? | 	  
 
Kupiłem do modelu do galanta.... za 100 pare złotych na allego.  Niestety delikatnie buczy przy wcisnieciu pedału gazu... | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jacek11  		  
		 
         Mitsumaniak Yatsu~eku
  
                  Auto: EA2W  Żółwik, Outlander CW8W 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11277 Skąd: Radomsko 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-05-2018, 22:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czyli pojemność tłumików jest właściwa. Dlatego nie ma strat mocy. 
 
To że jest głośniejszy,to nic dziwnego. Kupiłem kiedyś Asmeta za 230 zł. i po kilku dniach zmieniłem na stary. Za głośno. Asmet do tej pory leży,i się kurzy. Chyba wytnę z niego flanszę bo w oryginalnym mi skorodowała    | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-05-2018, 10:37   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | jacek11 napisał/a: | 	 		  | Chyba wytnę z niego flanszę bo w oryginalnym mi skorodowała  | 	  
 
Mam flansze.... i też chciałem druga a w sumie to uzyłem łącznika... | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |