Przesunięty przez: roch_27 01-09-2009, 14:12 |
[EAxx] Awaria manualnej skrzyni biegów |
Autor |
Wiadomość |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11196 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 30-04-2018, 23:38
|
|
|
Zastanawiałem się też nad ATF,ale nie byłem pewien jak się skrzynia zachowa po jakimś przebiegu. Najbardziej o synchronizatory się obawiam. Reszta elementów będzie działała normalnie.
Na forum Civica jest człowiek,który twierdzi,że skrzynia w jego aucie przejechała już ponad 100000 km,na takim oleju,i nie wykazuje objawów zużycia.
Może to jest jakiś lek na nasze skrzynki |
_________________
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 01-05-2018, 07:24
|
|
|
jacek11 napisał/a: | Zastanawiałem się też nad ATF |
Miałem zalany 75/90 od dłuzszego czasu mam ATF dexron II mobil 220
jacek11 napisał/a: | Najbardziej o synchronizatory się obawiam. Reszta elementów będzie działała normalnie. |
Nie które marki zalecaja własnie taki olej jak do automatów
jacek11 napisał/a: | Może to jest jakiś lek na nasze skrzynki |
Precyzja zmiany biegów i co wazne pierwszy bieg wchodzi podczas wolnej jazdy około 20km/h |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11196 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 01-05-2018, 09:02
|
|
|
milo napisał/a: | Miałem zalany 75/90 od dłuzszego czasu mam ATF dexron II mobil 220 |
Płukałeś skrzynię przed zmianą? Czy po prostu wylałeś stary i wlałeś nowy ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 01-05-2018, 18:14
|
|
|
jacek11 napisał/a: | Płukałeś skrzynię przed zmianą? Czy po prostu wylałeś stary i wlałeś nowy ? |
Spusciłem stary ale nie tylko przez korek a jeszcze odkreciłem dolny dekiel zleciało wszystko ,po skreceniu wszystkiego zalałem nowy atf 2,5 L |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-05-2018, 21:30
|
|
|
Cytat: | Za gęsty wg mnie... 75w85 lub 80. | 75W90 zaleca Mitsubishi w serwisówce
ATF ma często 70W140 i skrzynia manualna pracuje na nim świetnie |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11196 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 01-05-2018, 22:43
|
|
|
Podoba mnie się ten pomysł tym bardziej,że w zimę na zimnej skrzyni trudno dwójkę wbić. Oliwa już trzeci rok pracuje,więc i tak już pasuje wymienić przed latem |
_________________
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 03-05-2018, 10:45
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | ATF ma często 70W140 i skrzynia manualna pracuje na nim świetnie |
70w140 bardziej do tylnego mostu jest gęstszy, atf ma zupełnie inne wartosci jest o wiele żadszy
jacek11 napisał/a: | Podoba mnie się ten pomysł |
Masz ori lewarek zmiany biegów tzn długosć ? |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11196 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 03-05-2018, 18:16
|
|
|
milo napisał/a: | Masz ori lewarek zmiany biegów tzn długosć ? |
Tak. Lewarek jest taki jak wyjechał z fabryki |
_________________
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 03-05-2018, 18:34
|
|
|
jacek11 napisał/a: | Lewarek jest taki jak wyjechał z fabryki |
Ja mam skrócony i o wiele lepiej biegi wchodzą niz z orginalnym długim |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 07-05-2018, 09:40
|
|
|
milo napisał/a: | Nie które marki zalecaja własnie taki olej jak do automatów |
Zgodzę się z tym. My lelejemy taki ATF do małej 6 biegowej skrzyni produkowanej w Brazyli własnie ze względu na łatwość zmiany biegów. Pierscienienie synchro są chyba z brązu lub jakiegoś żółtego stopu... |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
mitsupower
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant '97 GLS 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2018 Posty: 10 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 07-05-2018, 16:51
|
|
|
Miałem podobnie z Galancie. Byłem pewien, że to wina skrzyni. Po prostu, że się zużyła. Okazało się, że trzeba było podciągnąć pedał sprzęgła... Wymieniłem do tego olej i zaglądnąłem do łapy sprzęgła i okazało się, że była walnięta. Wymieniłem łapę, olej w skrzyni, podciągnąłem pedał sprzęgła i biegi "wchodzą jak masełko" |
|
|
|
 |
|