Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: roch_27
01-09-2009, 14:12
[EAxx] Awaria manualnej skrzyni biegów
Autor Wiadomość
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11196
Skąd: Radomsko
Wysłany: 30-04-2018, 23:38   

Zastanawiałem się też nad ATF,ale nie byłem pewien jak się skrzynia zachowa po jakimś przebiegu. Najbardziej o synchronizatory się obawiam. Reszta elementów będzie działała normalnie.
Na forum Civica jest człowiek,który twierdzi,że skrzynia w jego aucie przejechała już ponad 100000 km,na takim oleju,i nie wykazuje objawów zużycia.
Może to jest jakiś lek na nasze skrzynki :roll:
_________________

 
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 01-05-2018, 07:24   

jacek11 napisał/a:
Zastanawiałem się też nad ATF

Miałem zalany 75/90 od dłuzszego czasu mam ATF dexron II mobil 220
jacek11 napisał/a:
Najbardziej o synchronizatory się obawiam. Reszta elementów będzie działała normalnie.

Nie które marki zalecaja własnie taki olej jak do automatów
jacek11 napisał/a:
Może to jest jakiś lek na nasze skrzynki

Precyzja zmiany biegów i co wazne pierwszy bieg wchodzi podczas wolnej jazdy około 20km/h
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11196
Skąd: Radomsko
Wysłany: 01-05-2018, 09:02   

milo napisał/a:
Miałem zalany 75/90 od dłuzszego czasu mam ATF dexron II mobil 220

Płukałeś skrzynię przed zmianą? Czy po prostu wylałeś stary i wlałeś nowy ?
_________________

 
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 01-05-2018, 18:14   

jacek11 napisał/a:
Płukałeś skrzynię przed zmianą? Czy po prostu wylałeś stary i wlałeś nowy ?

Spusciłem stary ale nie tylko przez korek a jeszcze odkreciłem dolny dekiel zleciało wszystko ,po skreceniu wszystkiego zalałem nowy atf 2,5 L
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-05-2018, 21:30   

Cytat:
Za gęsty wg mnie... 75w85 lub 80.
75W90 zaleca Mitsubishi w serwisówce
ATF ma często 70W140 i skrzynia manualna pracuje na nim świetnie
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11196
Skąd: Radomsko
Wysłany: 01-05-2018, 22:43   

Podoba mnie się ten pomysł :) tym bardziej,że w zimę na zimnej skrzyni trudno dwójkę wbić. Oliwa już trzeci rok pracuje,więc i tak już pasuje wymienić przed latem :)
_________________

 
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 03-05-2018, 10:45   

Krzyzak napisał/a:
ATF ma często 70W140 i skrzynia manualna pracuje na nim świetnie

70w140 bardziej do tylnego mostu jest gęstszy, atf ma zupełnie inne wartosci jest o wiele żadszy
jacek11 napisał/a:
Podoba mnie się ten pomysł

Masz ori lewarek zmiany biegów tzn długosć ?
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11196
Skąd: Radomsko
Wysłany: 03-05-2018, 18:16   

milo napisał/a:
Masz ori lewarek zmiany biegów tzn długosć ?

Tak. Lewarek jest taki jak wyjechał z fabryki :)
_________________

 
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 03-05-2018, 18:34   

jacek11 napisał/a:
Lewarek jest taki jak wyjechał z fabryki

Ja mam skrócony i o wiele lepiej biegi wchodzą niz z orginalnym długim
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 07-05-2018, 09:40   

milo napisał/a:
Nie które marki zalecaja własnie taki olej jak do automatów

Zgodzę się z tym. My lelejemy taki ATF do małej 6 biegowej skrzyni produkowanej w Brazyli własnie ze względu na łatwość zmiany biegów. Pierscienienie synchro są chyba z brązu lub jakiegoś żółtego stopu...
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
mitsupower 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant '97 GLS 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2018
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 07-05-2018, 16:51   

Miałem podobnie z Galancie. Byłem pewien, że to wina skrzyni. Po prostu, że się zużyła. Okazało się, że trzeba było podciągnąć pedał sprzęgła... Wymieniłem do tego olej i zaglądnąłem do łapy sprzęgła i okazało się, że była walnięta. Wymieniłem łapę, olej w skrzyni, podciągnąłem pedał sprzęgła i biegi "wchodzą jak masełko" :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.