| Otwarty przez: Owczar 13-09-2010, 13:14
 | [FAQ] Akumulator w Galancie EAxx | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-02-2017, 13:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja nigdy nie doładowywalem akumulatora, a jeżdżę głównie na odcinkach 4 km w jedną i drugą stronę, zimą non stop na włączonym grzaniu foteli i tylnej szyby i lusterek. Do -15 st. C kręci tak, że aż gwiżdże, jak było ok. -20 st. C to na słuch tak jakby wolniej kręcił albo mi się wydawało. Aku to 7 letni Exide. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pawlacz   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant 2.5 EA5A
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 10 Paź 2009
 Posty: 122
 Skąd: Włocławek
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-02-2017, 18:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hugo właśnie o to mi chodzi. O konkretny przykład a nie powielanie obiegowych opinii. Po to powstało forum, żeby wymieniać się swoimi doświadczeniami. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | cybuch   Nowy Forumowicz
 
  
 Auto: Mitsubishi Galant GLS '98
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 27 Lip 2015
 Posty: 18
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-02-2017, 21:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | A jak to jest z tym ładowaniem zimą? Co 2-3 dni po 10-15 min? Parę-parenaście KM? Pod prostownik mogę się podpiąć co jakiś czas jak, na co dzień pod blokiem nie mam takiej możliwości, a wolę zapytać co by kolejny aku nie zdechł jak już go wymienię |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tomasz87   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 28 Cze 2010
 Posty: 561
 Skąd: mazowieckie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-02-2017, 19:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | i tak jest jak piszą koledzy. mają stare akumulatory, i o ile będą je szanować, to jeszcze długo pojeżdżą...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pawlacz   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant 2.5 EA5A
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 10 Paź 2009
 Posty: 122
 Skąd: Włocławek
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-02-2017, 18:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli coś Ci to podpowie to niedawno zrobiłem trasę około 400 km, po czym zaparkowałem auto i stało nieużywane przez 4 pełne doby. Napięcie przy 0 st wynosiło 12,1 V. Zakręcił bez żadnego problemu. Podejrzewam, że przez ten czas napięcie spadło o około 0,3 V w porównaniu do tego, jak gdyby samochód był codziennie jeżdżony. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DanielBogusz   Mitsumaniak
 Sędzią moim jest Bóg
 
  
 Auto: Space Star 1.6 Galant 2.5
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 28 Sie 2009
 Posty: 389
 Skąd: Garwolin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-02-2017, 20:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tomasz87 pewnie masz na myśli FORSE.  6 rok mam teraz taki i jeszcze żyje, jednak całe 2 doby postoju przy -15 i już nie łapie tchu, trzeba pomóc. Jednak do normalnych warunków letnich ok. Na zimę następną kupię tym razem Centra Futura. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ewcia80   Forumowicz
 
 Auto: Galant 2.5 v6 kombi
 Kraj/Country: Polska
 Dołączyła: 10 Paź 2015
 Posty: 560
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-05-2017, 06:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hejka.potrzebuje na szybko linka jak się programuje ECU po wymianie aku |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bizi78   Mitsumaniak
 Reklamożerca.
 
  
 Auto: MSS 1.3 family 01r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 824 razy
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 21075
 Skąd: Częstochowa
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Juiceman   Mitsumaniak
 Murgrabia Juice
 
  
 Auto: Galant Wagon 2.5 V6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 66 razy
 Dołączył: 07 Maj 2006
 Posty: 8681
 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-12-2017, 13:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak w ramach ciekawostki.... 
 Jak to jest, że kupujemy auto z salonu i akumulator wytrzymuje lata..., a kiedy nadchodzi czas wymiany kupujemy to samo co montowali w serwisie i nagle się okazuję, że to już nie to samo i szukamy czegoś innego....
 
 Ostatnio miałem ciekawą rozmowę na ten temat z znajomym. I tak na przykład Porsche montuje Varte pod marką Banner (uwaga czarna obudowa to te lepsze niż czerwona obudowa(Bosh też jest produkowany w tym samym zakładzie)). Ale wracając do tematu: okazuje się że kupując ten sam model akumulatora dostajemy możemy dostać różne akumulatory i jedyna różnica po jakiej jesteśmy wstanie dojść to kod kreskowy. Oprócz niego nie ma żadnych różnić na zew., za to różnice są wew i chodzi m.in o grubość ścianek.
 
 Oczywiście akumulator w salonie jest droższy. Ciekawy jestem czy to samo występuje w innych markach. I czemu producent nie informuje o takich działaniach.
   |  
				| _________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
 
 ***********************************
 
 Galant Kombi 2.5 V6
 Carisma EXE 1.8 GDI
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 5eba   Forumowicz
 
  
 Auto: Navara D40
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 06 Lip 2008
 Posty: 483
 Skąd: Złotów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-12-2017, 09:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Parę dni temu zmieniałem aku w Navarze - wyciągnąłem oryginał z 2008r   |  
				| _________________ Navara D40 '09   Saab 9-3 ttid
 Galant Avance 2,5  Ford Escort XR
 Colt 1,1 '09             Suzuki SV650N
 
 Były z 3 diamentów:
 Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bialyjayz   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant 2.5 V6 Avance
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 18 Lip 2013
 Posty: 1376
 Skąd: Ścinawa
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamskow   Nowy Forumowicz
 
  
 Auto: Galant 2.5 V6 Avance
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 16 Sie 2010
 Posty: 17
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-01-2018, 11:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | U mnie jest jeszcze orginalny aku ale jego czas już dobiega końca, ma w końcu 16 lat. W końcu jak to jest pojemnością akumulatora do Galanta 2.5V6, 52Ah i prąd rozruchowy 520A będzie ok? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Sadek   Forumowicz
 
 Auto: Galant
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 28 Sty 2014
 Posty: 67
 Skąd: Lubań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-05-2018, 12:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam Panowie 
 Chyba czas na wymianę akumulatora (poprzednio miałem vartę. Nie wiem jak długo) wymieniłem go na mniejszy
 CENTRA PLUS CB 542 42AH 520 A P+
 Pochodził jakieś 3 lata i chyba klęka tzn.
 Podczas wymiany żarówek czyszczenia styków grało radyjko czas pracy jakieś 15 minut max mo tym akumulator nie odpalił. Podładowałem go prostownikiem 4 A do pełna pojeździłem 2 tygodznie i znowu ledwo zakręcił i kolejne ładowanie po tygodniu napięcie na aku po nocy 12.1 V ale wydaje mi się że będzie spadać ładowanie 14+
 Jaki akumulator mi polecicie ? Szukam standardowych rozmiarów. Dodam że z centry nie jestem zadowolony (moim zdaniem [edit] ostatnia zima) myślałem o Varcie lub boschu seri 5
 
 Budżet: Ile trzeba tyle się zapłaci
   
 Z góry dziękuję za pomoc.
 
 Galant 2.5 V6 kombi sport
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Bizi78 24-05-2018, 16:02, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jacek11   Mitsumaniak
 Yatsu~eku
 
 Auto: EA2W  Żółwik, Outlander CW8W
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 122 razy
 Dołączył: 07 Lis 2007
 Posty: 11269
 Skąd: Radomsko
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-05-2018, 15:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sadek, Na początek sprawdź ładowanie. |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Sadek   Forumowicz
 
 Auto: Galant
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 28 Sty 2014
 Posty: 67
 Skąd: Lubań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-05-2018, 22:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Napisałem że ładowanie mam ponad 14 nie pamiętam dokłdanie ale jakieś 14.3 
 Sprawdziłem po trasie 7 km
 
 Aku 12.32 V
 ładowanie 14.15 a 14.20 V
 
 Mam jeszcze 1 problem non stop pali mi się żarówka od świateł drogowych (cały czas ta sama) wymieniałem z 4 razy a ostanio wymieniłem obydwie i znowu spalona
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |