Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana rozrządu
Autor Wiadomość
Grzegorz 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 2.0 CS0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2018
Posty: 2
Skąd: Śląsk
Wysłany: 27-04-2018, 11:43   Wymiana rozrządu

Dzień dobry. Witam wszystkich po raz pierwszy. Jestem tutaj nowy, ze względu na to że nie dawno kupiłem Lancera 2.0 kombi z 2005 roku. Mam pytanie. Czy po wymianie rozrządu kompletnego razem z pompą wody jest możliwe zwiększenie spalania nawet o około 2 litry/100km. Zaznaczam że auto zachowuje się normalnie, nie zauważyłem różnicy w mocy itp. Jeśli tak, to co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Dodam że razem z rozrządem wymieniany był olej silnikowy, filtr oleju, filtr powietrza i kabinowy.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 27-04-2018, 12:18   

To znaczy ile pali? Jakieś dodatkowe oznaki jakieś wibracje silnika?
 
 
Grzegorz 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 2.0 CS0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2018
Posty: 2
Skąd: Śląsk
Wysłany: 27-04-2018, 12:26   

Przed wymianą palił około 8.5l a po około 11l. Silnik pracuje prawidłowo.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 27-04-2018, 12:29   

Rozrząd nie jest prosty w tym samochodzie. Może mechanikowi nie poszło...
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-04-2018, 12:32   

Jeśli rozrząd jest przestawiony nawet o jeden ząb to może tak być. W mocy różnicy może praktycznie nie być ale w spalaniu może to wyjść. Można by jeszcze sprawdzić jaka jest wartość podciśnienia na biegu jałowym na rozgrzanym silniku bo przy przestawionym rozrządzie może być deko większa niż powinna być.
 
 
czarny.marcin 
Mitsumaniak


Auto: Bądź Moją Walentynką :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 420
Skąd: Bielsko-Biała/okolice
Wysłany: 28-04-2018, 17:49   

Grzegorz napisał/a:
11l - co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?


NIC :) normalne spalanie :) 8,5 to chyba większość jazdy na biegu, z górki , bez dotykania pedału gazu albo długa prostka z emerycką jazdą . Jak myślisz dlaczego w Polsce tyle jest tego przerobionego na kuchenki ?
Przeczytaj jeszcze to :
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=99593





.
_________________
Niektórzy ludzie są jak 1grosz - mają dwie różne strony i nie przedstawiają praktycznie żadnej wartości...

BMW :D - jest
Lancer kombi 2.0 Sport :) -jest
Suzuki Swift :) - jest
Carisma 1,6 -była
Colt CJ0 - jest :)
Galant EA5W 6A13 -był
Galant E54 Diamond 6A12 - był
Mazda MX-3 -była
Renault Megane Coupe -było
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-04-2018, 18:55   

Nie przesadzaj. Mi długo palił 8,5l. Bardzo często powtarzalne na wyjazdach. Co ciekawe przy limicie autostradowym (150km/h licznik, GPS 140km/h) też tyle pali co uważam osobiście że bardzo ekonomicznie jak na takie auto. Niestety po przeprowadzce do miasta bliżej 10 pali.

Dowody masz w motostacie.
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-04-2018, 19:18   

Grzegorz napisał/a:
Przed wymianą palił około 8.5l a po około 11l.

Mój w mieście zawsze palił bliżej 11 niż 8,5. No chyba, że nie było korków i było ciepło.
 
 
Turaj 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2018
Posty: 5
Skąd: Polska
Wysłany: 28-05-2018, 11:11   

Witam.


Mam ten sam problem. Po kompletnym wymianie rozrządu auto zaczęło mi palić więcej. Auto mam w gazie i paliło maks do 12l teraz granica przesunęła się do 14.5l/100km. Ogólnie wariuje mi cały czas wskaźnik ilośći gazu. Jak mogę udowodnić to, że źle został założony rozrząd? :x

Czy może jest to wina czegoś innego?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-05-2018, 12:27   

Tylko ustawienie na znaki pozwoli to stwierdzić. W niektórych silnikach bez większego rozbierania da się zdjąć górną osłonę rozrządu i powinno być wtedy widać znaki na kole wałka rozrządu bądź wałków jeśli są dwa. Natomiast na kole pasowym osprzętu wału korbowego też bardzo często jest znak położenia początkowego oraz na obudowie rozrządu znak z który znak koła powinien się zgrywać. Spróbuj znaleźć te znaki i ustaw wał we właściwym położeniu. Po takim ustawieniu wału znaki na wałkach rozrządu też powinny się zgrywać z odpowiednimi znakami obudowy. Jeśli wszystkie znaki się zgrywają to rozrząd OK.
Nie wiem jaki masz dokładnie silnik ale ogólnie w miśkach jest podobnie, tu masz jak to wygląda w 2.0 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=80056
 
 
Turaj 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2018
Posty: 5
Skąd: Polska
Wysłany: 28-05-2018, 13:16   

Dziękuje za odpowiedź. Dzisiaj postaram się ściągnąć obudowę i sprawdzę to. Czyli mam się nie łudzić tym, że jak wyczytałem ''gdzieś w internetach'', że to kwestia napiętego paska i musi się ułożyć? :D
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-05-2018, 13:48   

Tu się nic nie układa, rozrząd ma być ustawiony właściwie i tyle. Tylko możesz się zdziwić jak znaki na kołach będą na dole a nie na górze :) wtedy wystarczy jeszcze raz obrócić wałem i będzie ok. Silnikiem najłatwiej obracać za koło z wrzuconym 5 biegiem jak masz oczywiście skrzynię manualną.
 
 
Turaj 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2018
Posty: 5
Skąd: Polska
Wysłany: 28-05-2018, 14:19   

Tak manual 2.0 135km. Byłem trochę zdziwiony jak zatankowałem go, gdzie na butli 33l udawało mi się przejechać ok 290km przed, a teraz po przejechaniu 110km wyszło 15l :D i to było łączone z trasą przy 90km/h bo ''różowa'' za mną jechała.


A czy może być tego inna przyczyna?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-05-2018, 15:32   

U mnie średnie spalanie LPG przy 170 KM nie przekracza 12l / 100km.
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 30-05-2018, 07:36   

Prawda jest taka ,że mechanicy nie potrafią prawidłowo wymienić rozrządu w silnikach 4g6x
czego ja doświadczyłem i sprawy wziąłem w swoje ręce i teraz mam ustawione tak jak powinno być według manuala.
_________________
zbychu74
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.