Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Awaria silnika
Autor Wiadomość
Smera92 
Forumowicz

Auto: Carisma DiD 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2014
Posty: 53
Skąd: Jelenia Góra
  Wysłany: 30-05-2018, 09:20   Awaria silnika

Witam wszystkich i proszę o jakieś rozwiązanie i podpowiedzi. Niestety nie mogę nic znaleźć na forum a mam bardzo ograniczony dostęp do internetu. Jestem aktualnie w Belgii i na autostradzie jadąc około 140 (1.9 Did) auto nagle odcielo moc zapalił się check i po chwili aku i olej. Auto odpala po tym z wielkim trudem ale odpala. Gdy kontynuował podróż z prędkością 120 stało się to samo przy 80 też. Dopiero udało mi się doturlac do miejsca pobytu na 4 biegu z prędkością 60km/h na szczęście obylosie bez lawety. Podejrzewam że turbo skończyło swój żywot. Niczego nie sugeruje a jakie są wasze opinie? I czy jeżeli to jest turbo czy da się je jakoś odłączyć w stan awaryjny i zjechać na kołach do Polski? Czy bez lawety się nie obejdzie.?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 30-05-2018, 09:33   

Jeśli zapaliła się kontrolka silnika to warto by było sprawdzić jakie błędy sygnalizuje ale w silniku diesla i jeszcze z rocznika sprzed 2004 nie jest to takie proste. Bez tego jednak będzie trudno dojść co się stało. Laweta do Polski to pewnie z 450 - 500 euro więc musisz przekalkulowac czy opłaca się tam zaczynać naprawę.
 
 
Smera92 
Forumowicz

Auto: Carisma DiD 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2014
Posty: 53
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 30-05-2018, 09:42   

Wiem że najlepiej podpiąć i sprawdzić ale teraz ciężko o taką możliwość. A jakoś muszę to rozwiązać

[ Dodano: 30-05-2018, 14:49 ]
Smera92 napisał/a:
Wiem że najlepiej podpiąć i sprawdzić ale teraz ciężko o taką możliwość. A jakoś muszę to rozwiązać. Czy obawy pasują pod turbo? I jak je sprawdzić bez kompa?
 
 
darcun4 
Forumowicz

Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 216
Skąd: Toruń
Wysłany: 30-05-2018, 18:33   

Przeczytaj i porównaj objawy: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=97812
 
 
Smera92 
Forumowicz

Auto: Carisma DiD 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2014
Posty: 53
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 30-05-2018, 22:17   

Właśnie tutaj pisze kolega o spadku mocy i mulowatej jeździe. A mi kompletnie auto odcina. Check się zapala prędkość spada na pedał nie reaguje aż całkowicie gaśnie i się toczy..
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2309
Skąd: Chorzów
Wysłany: 30-05-2018, 23:00   

No i cały dowcip polega na tym, że trzeba by sprawdzić, co to za błąd wyskakuje.
W innym wypadku to wróżenie z fusów.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Smera92 
Forumowicz

Auto: Carisma DiD 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2014
Posty: 53
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 31-05-2018, 05:42   

Wiem doskonale.. Ale problem leży w czasie pracy i znalezieniu mechanika mówiącego po angielsku bądź niemiecku a te barany w większości tylko po tym swoim flamanckim.. Dobra Panowie szkoda syfic forum jak odwiedzę mechanika i poznam błąd będziemy dalej rozmawiac

[ Dodano: 31-05-2018, 14:38 ]
Smera92 napisał/a:
Wiem doskonale.. Ale problem leży w czasie pracy i znalezieniu mechanika mówiącego po angielsku bądź niemiecku a te barany w większości tylko po tym swoim flamanckim.. Dobra Panowie szkoda syfic forum jak odwiedzę mechanika i poznam błąd będziemy dalej rozmawiac
Już wszystko wiem. P0032 Wysokie napięcie w obwodzie sterowania grzałka sondy lambda (rząd 1 czujnik 1). Z tego co wyczytałem i powiedziało 2 mechaników to samo katalizator się zapchal albo się rozsypal w środku przez co dusi auto na wyższych obrotach zalewa i gaśnie. Wszystkie objawy by się zgadzały. Co wy na to?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 821 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20978
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 31-05-2018, 15:12   

Smera92 napisał/a:
Wysokie napięcie w obwodzie sterowania grzałka sondy lambda (rząd 1 czujnik 1).

Ale w klekocie chyba nie masz sond lambda :wink: .
Ja bym obstawiał na jakiś wtryskiwacz.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 31-05-2018, 15:30   

W DiD taki bład nie wystepuje
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Smera92 
Forumowicz

Auto: Carisma DiD 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2014
Posty: 53
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 31-05-2018, 16:48   

Ale przy mnie koleś diagnozowal auto. Mam zdj kodu błędu.

[ Dodano: 31-05-2018, 16:52 ]
Diagnosta lewy? Program i jego system wadliwy?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 31-05-2018, 18:34   

Starsze Miśki i do tego diesle są dość ciężkie w diagnostyce i najlepiej podpinać się pod oryginalny sprzęt diagnostyczny Mitsubishi czyli MUT bo inne nie muszą dobrze działać.
 
 
Smera92 
Forumowicz

Auto: Carisma DiD 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2014
Posty: 53
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 31-05-2018, 20:02   

Panowie ja już nie wiem co się dzieje.. Miałem 1/4 baku zatankowalem 15 litrów i pojechałem znów na autostradę i nic.. 10km jechałem 110 przez moment 160 i nic.. Pracuje normalnie. Po zgaszeniu odpaliłem na nowo i już się tak nie dlawi i nie hehla tylko lepiej odpala.. Syf w paliwie? Jeszcze na weekend postaram się filtr wymienić paliwa i jak dam radę to wyciągnąć ssący i wyczyścić egr..
 
 
balagan 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2017
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-06-2018, 21:25   

Witam,

miałem ten sam problem. Przy większej prędkości 130 km/h nagle stracił moc zapaliły się kontrolki, dusił się dławił aż zgasł. Sytuacja powtórzyła się jeszcze jeden raz podczas drogi. Lecz wszystko podobnie jak u Ciebie działo się gdy w baku była 1/4 ON. Zatankowanie auta rozwiązało problem i od kilku miesięcy nie występuje. Podłączyłem auto pod kompa wyskoczyły błędy związane ze świecami oraz brakiem ON nie pamiętam czy na listwie czy w wtryskach.
Pomimo dalszej eksploatacji Miśka nic takiego nie ma miejsca. Przy wymianie filtra nie stwierdziłem wody w ani żadnych zanieczyszczeń. Powodem o jakim ja myślę mógł być jakiś syf w baku.
Po całej historii trafiłem na ciekawą osobę która poleciła mi abym dodał do ON poniżej przedstawione środki
https://www.petrostar.pl/...sla,p1292289063

Po dodaniu tych środków Misiek strasznie dymił przez ponad 100 km, lecz chyba zadziało i obecnie przejechałem ponad 5 tyś km z rożnym stanem On w baku lecz problem nie powrócił.

Mam nadzieję, że pomoże Ci to trochę z Twoim problemem

Pozdrawiam
 
 
Smera92 
Forumowicz

Auto: Carisma DiD 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2014
Posty: 53
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 03-06-2018, 11:41   

Jeździłem ostatnio kilka set km i nic po czym znów zszedlem do 1/4 baku i na autostradzie bum... To samo. Dziś znajomi z Polski mi maja przywieźć nowy filtr i właśnie jakiś ceramizer do czyszczenia układu paliwowego. Zatankuje do pełna i zobaczymy..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.