Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Chrobotanie w okolicy skrzyni
Autor Wiadomość
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 04-06-2018, 12:43   [EA2A/W 2.0] Chrobotanie w okolicy skrzyni

Hej.

Co najczęściej sypie się w skrzyniach z EA2A 16V ?
Od jakichś kilkudziesięciu km obserwuję u mnie dziwne chrobotanie, słyszalne w środku auta.
Objawia się pod obciążeniem już czasem przy 2000 obr/min, a na jałowym 2500-3500 obr/min.
Nie ma znaczenia czy wciśnięte sprzęgło, czy odpuszczone. Czasami przez kilka km nie chrobocze, czasami odzywa się co chwilę. Samochód poza tym jeździ bez zastrzeżeń.


Zakładam, że to coś w skrzyni, jakieś łożysko...
Co najczęściej psuje się w tej skrzyni, biorąc pod uwagę objawy.
Naprawiać/szukać regenerowanej ?

A, jeszcze przebieg: ok. 300 000km, przynajmniej ten mi znany :)
 
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 04-06-2018, 14:53   

Tomasz87 napisał/a:
Co najczęściej psuje się w tej skrzyni, biorąc pod uwagę objawy.

Łozysko wałka sprzegłowego najczestsza usterka . Po tych objawach moze byc same sprzegło docisk łozysko oporowe po rozebraniu wszystko bedzie jasne
Tomasz87 napisał/a:
Naprawiać/szukać regenerowanej ?

Naprawic zawsze mozna wymiana łozysk to nic skomplikowanego
Regenerowana to pewnie tylko wymiana łozysk watpie ze synchronizatory beda brane pod uwage i wymienione koszt byłby o wiele wyzszy
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 04-06-2018, 15:06   

kompletne sprzęgło wymieniane było ze dwa lata temu, nie wiem, może ze 30 tys. km... więc chyba nie powinno to sie sypać...

zastanawiam się, ile można z takim chrobotaniem przejechać. Mam w najbliższym czasie ze 400km w sumie do zrobienia.... Nie zdążę się już za to zabrać przed trasą.
 
 
 
Akuma supido 
Forumowicz

Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 89
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 04-06-2018, 15:45   

Spokojnie takie łożysko się nie rozleci po kilku dniach.
U mnie chrobocze już dwa lata .
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 04-06-2018, 18:41   

graty pewnie tylko u Malika?
jest na rozłożenie skrzyni jakiś service manual albo nasz tutorial?
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 04-06-2018, 20:01   

łożyska kupisz w każdym lepszym sklepie z łożyskami. Ważne żeby były markowe a nie jakieś podróby. Manual jest szukaj do skrzyni F5M42
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 04-06-2018, 21:50   

Tomasz87 napisał/a:
jest na rozłożenie skrzyni jakiś service manual albo nasz tutorial?

Na forum jest dokładnie opisane jak sie zabrać do tego
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
scb 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 TD
Kraj/Country: UK
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 95
Skąd: uk
Wysłany: 13-12-2018, 14:47   

Cytat:
Na forum jest dokładnie opisane jak sie zabrać do tego


siema! przerabiam wlasnie ten temat, jako ze chrobotanie u mnie nasilo sie ostatnimi czasy. Można prośić o linka do tego manuala?

Potrzebne mi tez numery poszczególnych łożysk jakie wchodzą w "repair kit". Ma ktoś?

mam jedno z nich (ktore wystepuje x2): LM501349LFT/57428
_________________

 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 13-12-2018, 15:30   

scb juz skrzynia pada ? z czego pamietam to masz od 2,4 gdi
scb napisał/a:
Można prośić o linka do tego manuala

Jak zdemontowac skrzynie https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=28846&postdays=0&postorder=asc&start=795
scb napisał/a:
Potrzebne mi tez numery poszczególnych łożysk jakie wchodzą w "repair kit". Ma ktoś?

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1251129
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
scb 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 TD
Kraj/Country: UK
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 95
Skąd: uk
Wysłany: 13-12-2018, 16:02   

Cytat:
z czego pamietam to masz od 2,4 gdi


dobrze pamiętasz :D no tak to jest z używkami.. Co ciekawe - jak jezdzilem 2.4gdi to byla cicha. Po przelozeniu do TD wyraznie bylo slychac takie samo chrobotanie jak na starej skrzyni TD. Wniosek z tego wysnułem taki ze to pewnie sprzeglo (chociaz tez bylo w tym samym czasie wymienione). Troche mnie to zdziwilo, bo mimo ze sprzedlo uzywka, to byly nowe lozyska na sprzegle, wiec powinna byc calkowita cisza. byc moze cos spartolili goscie ktorzy mi przekladali skrzynie, No ale dobra.. nie bylo to glosne, wiec olalem temat, bo i tak byla musztarda po obiedzie. Ostatnimi dniami, chrobotanie nasililo sie tak bardzo ze stwierdzilem ze jednak przyszedl czas na wymiane sprzegla.. po wizycie u mechanika, ten stywierdzil ze to kategorycznie skrzynia a nie sprzeglo... powiem szczerze ze nie ogarniam tego, bo skoro skrzynia byla cicha w 2,4 gdi a lozyska w sprzegle nowe to powinna byc cisza po przelozeniu a jednak cos jest nie tak.

Kwestia spojnosci skrzyni 2.4gdi => 2.0 TD tez jest ciekawa, bo obie skrzynie maja te same numery: F5M422 F6NC a nawet JAPANEZE twierdzil ze nie sa i 5ty bieg sie rozni wiec auto bedzie wolniejsza. Powiem szczerze, ja roznicy nie widze żadnej.

dzieki za pomoc !
_________________

 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 13-12-2018, 21:30   

scb napisał/a:
Co ciekawe - jak jezdzilem 2.4gdi to byla cicha. Po przelozeniu do TD wyraznie bylo slychac takie samo chrobotanie jak na starej skrzyni TD.

To przez prace silnika czyli drgania , specyficzna skrzynia.... prosta a zarazem problemowa gdyby nie klekotanie itp było ok
scb napisał/a:
obie skrzynie maja te same numery: F5M422 F6NC a nawet JAPANEZE twierdzil ze nie sa i 5ty bieg sie rozni wiec auto bedzie wolniejsza.

Mozliwe że ktos juz wczesniej zmienił 5 bieg od td różnica predkości jest niewielka
W gdi jeszcze 3 i 4 bieg ma inne przełozenie ale nieznacznie
F5M422 F6NC GDI
F5M422 F6NA TD
Tylko ostatnia litera inna
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
scb 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 TD
Kraj/Country: UK
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 95
Skąd: uk
Wysłany: 14-12-2018, 17:17   

Cytat:
To przez prace silnika czyli drgania , specyficzna skrzynia

czyli mowisz, ze po prostu nie bylo tego slychac na gdi przez inny silnik? w sumie, mialoby to sens.

Cytat:
F5M422 F6NC GDI
F5M422 F6NA TD
Tylko ostatnia litera inna


Racja, zle odczytalem ostatnia litere. A jak to jest z tymi numerami w ogole, bo slyszalem ze tylko pierwszy czlon (F5M422) jest numerem charakteryzujacym skrzynie? czyli ze jesli pierwszy czlon sie zgadza, to skrzynia jest identyczna..

zastanawiam sie jeszcze nad synchronizatorami - skrzynia od gdi jest o niebo lepsza od tej z TD wprawdzie, ale mam czasami problem z wrzuceniem 2ki (sporadycznie), ale moze wartaloby je wymienic przy wymianie lozysk? czy to droga sprawa? jakie sa ich numery aby je znalezc w necie?

No i kolejna sprawa mi wyskoczyla - przegub wewnetrzny do wymiany. Da sie to kupic osobno czy trzeba cala półoś?
_________________

 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 14-12-2018, 17:53   

scb napisał/a:
czyli mowisz, ze po prostu nie bylo tego slychac na gdi przez inny silnik?

Tak.... ale jeszcze sprawdz kąt wtrysku jesli będzie za wczesny mocno to bedą wieksze drgania obciążenie układu korbowo-tłokowego
scb napisał/a:
slyszalem ze tylko pierwszy czlon (F5M422) jest numerem charakteryzujacym skrzynie? czyli ze jesli pierwszy czlon sie zgadza, to skrzynia jest identyczna

Tu sie nie zgodze kazda litera lub cyfra po F5M422 ma inne przełozenia i mocowanie do silnika dotyczy to 2,5 v6 inne mocowanie rozrusznika . 2,4 gdi 2.0 pb 2.0 td mocowanie takie same ale juz przełozenia inne i wazny jest ten własnie nr skrzyni
scb napisał/a:
zastanawiam sie jeszcze nad synchronizatorami - skrzynia od gdi jest o niebo lepsza od tej z TD wprawdzie

W TD synchronizatory maja wieksze luzy i mniejsze występki co za tym idzie szybciej sie wyrabiają nawet kupno nowego po jakimś czasie widać wyraznie zużycie , najlepsze rozwiazanie jest montaz skrzyni od 2.0 pb i przełozenie tylko 5 biegu biegi wchodzą bez roblemu i nie ma zadnego chaczenia itp sa inne synchronizatory widać to gołym okiem w budowie
scb napisał/a:
ale mam czasami problem z wrzuceniem 2ki

Nie zawsze wymiana synchronizatora pomoże trzeba jeszcze sprawdzić stożek koła zębatego 2- biegu
scb napisał/a:
przegub wewnetrzny do wymiany. Da sie to kupic osobno czy trzeba cala półoś?

Po 98 r były przeguby 27 frezów przed 98 25 frezów ale masz skrzynie od GDI więc 27
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
scb 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 TD
Kraj/Country: UK
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 95
Skąd: uk
  Wysłany: 14-12-2018, 19:25   

Cytat:
Po 98 r były przeguby 27 frezów przed 98 25 frezów ale masz skrzynie od GDI więc 27


Misiek jest z 11.1997, GDi byl z 2001.. pytanie w takim razie, jak to wszystko spasowalo :D magicy ktorzy przekladali skrzynie, z tego co pamietam, nic nie wspominali zeby przeguby nie pasowaly (bo definitywnie przeguby zostaly z TD). Moze od 11.97 bylo juz 27 frezow? czy to wo gole mozliwe aby mogli 25 frezow wciskac w skrzynie GDi?

Jaka firme polecacie? sam badziew w tym internecie, jedynie febest, zadnego NSK, NTN :/

Ps. A tak w ogole to poprawcie mnie jesli sie myle, ale jesli skrzynia od GDi to sprzeglo rowniez, prawda?
_________________

 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 15-12-2018, 09:36   

Może wcześniej była wymieniana skrzynia
Co do sprzęgła to taki sam wymiar ale cena inna do TD kupisz i będzie pasowało na pewno
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.