[EA5A/W 2.5] Wymiana rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
ma_ko
Mitsumaniak
Auto: Outlander '07 XLS 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 66 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 01-04-2017, 10:19
|
|
|
Co prawda rozrząd planuje wymienić za parę miesięcy ale przypadkiem znalazłem dziś że u mnie w mieście ktoś sprzedaje pompe wody Blueprint za 200zł nową na gwarancji? Opłaca się czy to taka średnia cena? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 01-04-2017, 10:39
|
|
|
Bierz aisin lub gmb. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24337 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-04-2017, 22:25
|
|
|
Drogo. GMB (japońska) można za 140-160 kupić |
|
|
|
 |
dreamstar
Nowy Forumowicz
Auto: Galant V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Cze 2017 Posty: 8 Skąd: Tuszyn
|
Wysłany: 28-07-2017, 21:58
|
|
|
More Than Explo napisał/a: | Odkopuje temat Czy ktoś posiada zdjęcia z tego wątku? Niestety wszystko już wygasło, a przymierzam się do samodzielnej wymiany rozrządu z pompą wody i napinaczem.
Będę wdzięczny za wszelkie materiały i fotki |
Strzeliłem babola, bo nie ustawiłem znacznika na wale po zdemontowaniu paska. Czy to wycięcie na blaszce ma licować z odlewem na bloku silnika obok czujnika? Mam fotkę, ale nie wiem jak ją to wkleić... |
|
|
|
 |
Michaszysz
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 1998 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2016 Posty: 146 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 06-06-2018, 01:44
|
|
|
Dowiedziałem się że "bulgotanie" silnika jest przyczyną zbyt luźnego paska rozrządu, co jest spowodowane złym ustawieniem napinacza. Rozrząd miałem wymieniany rok temu i chciałbym sam ustawić napinacz. Mógłby ktoś opisać krok po kroku jak to zrobić, żeby nie rozbierać niepotrzebnie dodatkowych części? |
|
|
|
 |
szwagierr
Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Gru 2014 Posty: 97 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 06-06-2018, 08:15
|
|
|
Trzeba wyjąć napinacz, ścisnąć go w imadle tak, by można było założyć drut-zabezpieczenie, przykręcić z powrotem na miejsce, poluzować rolkę i dokręcić naciągając z siłą 3Nm (w manualu jest rysunek poglądowy). Po 5 minutach i kilku obrotach wałem sprawdzić czy zabezpieczenie w napinaczu można swobodnie wyjmować i wkładać, jeśli nie - zaczynasz wszystko od początku.
PS Zbyt luźny pasek powoduje jego zniszczenie i przeskoczenie, o 'bulgotaniu' nie słyszałem. |
|
|
|
 |
Michaszysz
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 1998 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2016 Posty: 146 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 06-06-2018, 11:47
|
|
|
Dam radę to zrobić wszystko od góry? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24337 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-06-2018, 12:45
|
|
|
jak chcesz tylko zmienić wstępne ustawienie napinacza to dasz radę to zrobić od góry, ale i tak musisz zdjąć dolną obudowę rozrządu a na pewno łapę trzymającą napinacz alternatora - więc i tak podobna robota
ale możesz zdjać zaślepkę i ustawić rozrząd na znaki (czyli dół na T a góra to jedna z obudów górnych i tam koło zębate na znaki) i po 10 minutach (manual podaje 15) sprawdzić czy da się wsadzić szpilkę w otwór blokujący trzpień napinacza - jak tak, to jest ustawiony poprawnie
inaczej - przy poprawnie ustawionym napinaczu blokadę z niego da się wsadzać i wyciągać bez problemu, paluszkiem |
|
|
|
 |
|