Usterka silnika. |
Autor |
Wiadomość |
Akuma supido
Forumowicz
Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2014 Posty: 89 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 04-06-2018, 15:41 Usterka silnika.
|
|
|
Witajcie.
Otóż taka sytuacja wystąpiła . Wracałem wieczorem do domu i w pewnym momencie zobaczyłem sporo dymu za galantem , zjechałem szybko na pobocze silnik zgasł.
Dzisiaj na spokojnie oblukałem autko oto kilka szczegółów .
-Mało wody w chłodnicy , dolałem 2 litry i zauważyłem ze w połowie wysokości woda cieńkim siurkiekm wylatuje z chłodnicy . Być może doszło do przegrzania silnika z powodu małej ilości wody chociaż sądzę że wcześniej powinna się zagotować. Wczoraj po dźwignięciu maski z chłodnicy para się nie wydobywała.
- Silnik nie odpala .
- Pasek rozrządu jest cały, odkręciłem obudowy celem sprawdzenia.
-Wczoraj samochód stracił sporo oleju , zostawiłem pasek za sobą którędy olej wyciekł nie mam pojęcia.Cały spód silnika w oleju nawet z wahaczy do dziś kapie, więcej oleju jest po stronie lewej tam gdzie paski .
-Filtr oleju na miejscu.
- Obok korka wlewu oleju po lewej stronie pod plastikową pokrywą jest jakiś czujnik , nie był wciśnięty do swego gniazda.
-Miska olejowa nie uszkodzona.
- Rano jak odpalałem samochód piszczały paski przez parę sekund po wymianie pasków to samo. Podczas gdy kierownicą dobiję do końca paski też piszczą.
Aktualnie auto na lewarku więc mogę podejrzeć jeszcze co i jak.
Co o tym myślicie przyjaciele ?
Pozdrówka
[ Dodano: 04-06-2018, 16:40 ]
Przy okazji zapytam silnik 6A13 jest kolizyjny? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-06-2018, 18:41
|
|
|
Jest kolizyjny. Wygląda na to, że przegrzałeś silnik. |
|
|
|
 |
Akuma supido
Forumowicz
Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2014 Posty: 89 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 04-06-2018, 20:10
|
|
|
Dzięki za odpowiedź .
Czyli mogło dojść do pęknięcia bloku bądź głowicy ? uszczelki pod głowicą? którędyś olej się wydostał. Jak to zdiagnozować ? ech rozwalony jestem na łopatki.
Dziwne że odpalić nie chce czyżby utrata kompresji była tak duża? hmm. nawet troszkę zagadać nie chce. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-06-2018, 22:04
|
|
|
Wycieki mogą być przez uszczelki np. miski lub pokrywy zaworów lub przez jakiś symeryng wału lub wałka rozrządu. Utrata kompresji może być przyczyną nieodpalania. Jak silnik zgasł podczas jazdy to nieźle musiał się zagrzać, raczej czeka Cię wymiana silnika bo naprawa pewnie będzie sporo droższa. |
|
|
|
 |
-Fenek-
Forumowicz

Auto: Galant EA5A 6A13 2001r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2018 Posty: 172 Skąd: Opole
|
Wysłany: 04-06-2018, 22:45
|
|
|
Albo rozbierasz silnik, albo wycierasz szmatką i szukasz ewentualnego pęknięcia/wycieku, chociaż bez przepływu oleju może się nic nie pokazać.
Czy z silnika wyleciał cały olej i chodził "na sucho", czy zostało coś na bagnecie? |
_________________ Moje jeździdełko =)
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11168 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 05-06-2018, 16:13
|
|
|
Zapewne pękł uszczelniacz wału. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Akuma supido
Forumowicz
Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2014 Posty: 89 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 05-06-2018, 16:44
|
|
|
-Fenek- napisał/a: |
Czy z silnika wyleciał cały olej i chodził "na sucho", czy zostało coś na bagnecie? |
Na bagnecie 3 -4 mm powyżej dolnego znacznika czyli za dużo nie ubyło, przed chwilą sprawdzałem.
[ Dodano: 25-06-2018, 14:31 ]
Koledzy nowe fakty.
Po dwóch tygodniach postoju sprawdziłem ponownie stan oleju, zdecydowanie przybyło.
Jestem w trakcie sprawdzania położenia paska rozrządu, na kołach górnych jest ok. cechy mają identyczne położenie. Mam problem z zajrzeniem pod koło pasowe na wale , odkręcę koło i spróbuję zrobić fotkę telefonem.
[ Dodano: 25-06-2018, 15:41 ]
Odłączyłem na 10 min aku, za radą elektryka niestety nie pomogło silnik nawet nie pierdnie. |
|
|
|
 |
-Fenek-
Forumowicz

Auto: Galant EA5A 6A13 2001r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2018 Posty: 172 Skąd: Opole
|
Wysłany: 25-06-2018, 16:54
|
|
|
Jak bardzo dużo oleju przybyło? Oleju nie przybywa ot tak. Co najwyżej zostaje gdzieś na górze silnika i jeśli sprawdzasz zaraz po wyłączeniu silnika, to nie zdąży spłynąć na dół.
Jeśli jednak sprawdzałeś na zimnym silniku lub dawno nieodpalanym i pomimo tego przybyło, to zacząłbym się zastanawiać, czy tam nie dostał się płyn chłodzący. |
_________________ Moje jeździdełko =)
 |
|
|
|
 |
Akuma supido
Forumowicz
Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2014 Posty: 89 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 25-06-2018, 18:42
|
|
|
Oleju ponad górny znacznik więc musiał zostać rozcieńczony płynem z chłodnicy. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24318 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-06-2018, 20:20
|
|
|
Cytat: | problem z zajrzeniem pod koło pasowe | nie musisz zdejmować koła - na tym od klimy jest nacięcie - ma ono pokazywać na T na obudowie rozrządu, gdy zębatki wałków są na znakach
oczywiście jeśli koło pasowe się nie rozpadło, bo znam 1 taki przypadek
silnik nie działa, ale kręci chociaż? - może czujnik wału się rozpadł? |
|
|
|
 |
Akuma supido
Forumowicz
Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2014 Posty: 89 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 25-06-2018, 22:00
|
|
|
Tak silnik kręci i nie wydaje przy tym metalicznych odgłosów, stuków itp. dlatego mam nadzieję że pasek nie przeskoczył. |
|
|
|
 |
awas
Forumowicz
Auto: Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2014 Posty: 169 Skąd: ZKL
|
Wysłany: 25-06-2018, 23:04
|
|
|
Dodam swoje 3 grosze. Jak miałem gala 2.0, to też raz go przegrzałem. Silnik na LPG tracił moc i mimo dodawania gazu samochód się dławił, przełączyłem na benzynę i ustąpiło... na jakieś 5 kilometrów. Samochód zgasł, nie dawał się odpalić i dopiero wtedy zauważyłem, że temperatura jest na max. Odczekałem kilka minut, odpaliłem i podjechałem kilkaset metrów po wodę. Wlałem wodę do chłodnicy (buchnęło parą) i okazało się że w chłodnicy jest spora dziura.
Po tej przygodzie wydawało się że z silnikiem wszystko ok ale wkrótce robiłem dłuższą trasę w góry i nie oszczędzałem silnika i się zaczęło - zapalanie check engine, tracenie mocy, jak na luzie zjeżdżałem z górki i silnik trochę stygł, to na chwilę mu przechodziło ale na podjazdach znów zdychał (ale wskazówka temp. była cały czas na środku). Dojechałem z tych gór do znajomych w Poznaniu i po wystygnięciu przez noc silnik ładnie chodził... przez 20 km a potem znowu się zaczęło i tak przez 150 km. Nie wiem czy coś się po drodze dotarło ale dojechałem już sprawnym samochodem i więcej nie było z nim problemów, oleju nie brał. |
|
|
|
 |
Mariano85
Nowy Forumowicz
Auto: Legnum kiedyś Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 5 Skąd: Węglowice
|
Wysłany: 26-06-2018, 17:04
|
|
|
Akuma. Myślę, że u Ciebie padła uszczelka lub głowica. Skoro stan oleju się podnosi to na 100%
Goście od naprawy głowic mogą sprawdzić jej szczelność. |
_________________ Legnum LYGF VR-4 TYPE-S, S5FA/T |
|
|
|
 |
Akuma supido
Forumowicz
Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2014 Posty: 89 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 28-06-2018, 22:25
|
|
|
Hejka.
Poproszę mechanika aby od tego zaczął tzn sprawdzenia kompresji na tłokach.
Powiedzcie mi czy trzeba wymienić obydwie uszczelki czy wystarczy tą uszkodzoną na uszczelkę tej samej firmy? |
|
|
|
 |
-Fenek-
Forumowicz

Auto: Galant EA5A 6A13 2001r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2018 Posty: 172 Skąd: Opole
|
Wysłany: 28-06-2018, 23:26
|
|
|
Jeszcze nie wiemy, czy uszkodzona jest tylko jedna uszczelka czy obie
Nawet jeśli by wszystko wskazywało, że tylko jedna jest uszkodzona, ja bym od razu wymieniał obie. Tamta druga też mogła mocno dostać w kość, więc nawet jak teraz jest ok, to może bardzo szybko wyjść kolejny problem i jeszcze raz byś musiał rozbierać górę silnika.
No i pytanie, czy to tylko to. Nadal zastanawia mnie, skąd się wzięła stróżka oleju za samochodem.
Jest w silniku 2.5l jakaś odma, którą nadmiar ciśnienia mógłby wypluć olej?
No i nie zapomnij wymienić oleju i filtra po tym jak tam się dostał płyn chłodzący. |
_________________ Moje jeździdełko =)
 |
|
|
|
 |
|