Dziwny dźwięk przy przyspieszaniu - nieszczelny wydech? |
Autor |
Wiadomość |
-Fenek-
Forumowicz

Auto: Galant EA5A 6A13 2001r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2018 Posty: 172 Skąd: Opole
|
Wysłany: 04-07-2018, 15:19 Dziwny dźwięk przy przyspieszaniu - nieszczelny wydech?
|
|
|
Znowu w Galancie (2.5l V6 2001r.) pojawił się jakiś dziwny dźwięk. Zauważyłem to półtora tygodnia temu w trasie.
Podczas jazdy, kiedy się wciśnie mocniej pedał gazu, podczas przyspieszania, słychać w środku jakby nasilony szum powietrza, jakby gdzieś uciekała część powietrza z wydechu. Niezależnie od biegu, prędkości i obrotów. Jest to bardzo wyraźny dźwięk i słychać go praktycznie zawsze, jak się zwiększy obciążenie silnik/doda gazu. Po otworzeniu szyby słychać to jeszcze głośniej. Kiedy przejeżdża się w pobliżu budynków, które odbijają dźwięk, zaczyna to przypominać jakieś delikatne grzechotanie.
Szukałem jakiejś nieszczelności w dolocie, ale nic nie znalazłem, wszystko jest na swoim miejscu. Wydechu chwilowo nie mam jak obejrzeć z bliska.
Włożyłem pod maskę mikrofon, ale praca silnika mocno zagłusza ten dźwięk. Udało mi się jednak wyodrębnić kilka fragmentów, gdzie dźwięk jest bardzo wyraźny i dodatkowo jeszcze programem do obróbki dźwięku wytłumić inne dźwięki pracy silnika. Tutaj możecie posłuchać:
https://youtu.be/4S0cyQ7MUes
Najlepiej słychać w pierwszych 20 sekundach, a potem po 40 i 49 sekundzie.
Macie jakieś pomysły, co to może być? Ktoś się spotkał z czymś takim? |
|
|
|
 |
abdul
Forumowicz

Auto: Laguna GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 415 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 04-07-2018, 20:37
|
|
|
Faktycznie cos pierdzi. Moze plecionki wydechu do wymiany? |
_________________
 |
|
|
|
 |
-Fenek-
Forumowicz

Auto: Galant EA5A 6A13 2001r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2018 Posty: 172 Skąd: Opole
|
Wysłany: 04-07-2018, 22:24
|
|
|
To jest pierwsza rzecz o której pomyślałem. Niestety nie mam nawet jak zrobić sobie prowizorycznego najazdu, żeby bezpiecznie wejść pod auto, bo nie mam wystarczająco grubych desek.
Najgorsze jest to, że na luzie można sobie gazować do woli i nic się nie usłyszy Silnik musi być pod obciążeniem, bo inaczej nic nie słychać i ciężko zlokalizować dokładne miejsce. |
|
|
|
 |
przemek1602
Mitsumaniak
Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Sie 2017 Posty: 255 Skąd: ŚWIDNICA
|
Wysłany: 04-07-2018, 23:41
|
|
|
Zatkaj ręką wydech |
|
|
|
 |
Thorni
Forumowicz

Auto: Galant VIII 2.5l 24V 99 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2017 Posty: 51 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 05-07-2018, 01:26
|
|
|
Też mam objaw pierdzenia w swoim galu, winowajcą jest plecionka od rury tylnego kolektora.
Jak nie jesteś pewien to skocz do jakiegoś warsztatu/punktu wymiany oleju/stację diagnostyczną, żeby Ci na chwile kanał udostępnili. Zlokalizujesz gdzie pierdzi i będziesz mógł działać dalej.
A to, że słychać bardziej jak dajesz gazu to wiadomo. Więcej paliwa, więcej spalin, większe ciśnienie, większe pierdzenie. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10722 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 05-07-2018, 09:01
|
|
|
przemek1602 napisał/a: | Zatkaj ręką wydech |
Najlepszy sposób na stwierdzenie niesczelności. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-07-2018, 09:23
|
|
|
Może bym zmodyfikował metodę i zamiast gołej ręki bym użył szmaty... |
|
|
|
 |
-Fenek-
Forumowicz

Auto: Galant EA5A 6A13 2001r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2018 Posty: 172 Skąd: Opole
|
Wysłany: 05-07-2018, 19:04
|
|
|
Udało się załapać na chwilę w znajomym warsztacie na kanał. Mieliście rację, winne są plecionki wydechu. Szkoda tylko, że były robione jakieś 3 lata temu... |
_________________ Moje jeździdełko =)
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 05-07-2018, 19:46
|
|
|
A co się dziwisz, ja kupiłem najdroższą długą plecionkę jaka znalazłem i od razu jest do wyrzucenia. Po prostu powoduje buczenie spod silnika, nie da się wytrzymać w aucie powyżej 100 km/h. Szlag człowieka może trafić. Teraz szukam jakiejś używki w dobrym stanie i przespawam plecionkę. 3 lata to fantastyczny wynik. |
|
|
|
 |
-Fenek-
Forumowicz

Auto: Galant EA5A 6A13 2001r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2018 Posty: 172 Skąd: Opole
|
Wysłany: 05-07-2018, 19:57
|
|
|
Hmm, no to w sumie nie tak źle. Myślałem, że one są wytrzymalsze. |
_________________ Moje jeździdełko =)
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-07-2018, 08:58
|
|
|
Wspawałem najtańsze plecionki, obie nie kosztowały nawet 100zł, jakoś 5 lat temu - działają do dziś |
|
|
|
 |
-Fenek-
Forumowicz

Auto: Galant EA5A 6A13 2001r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2018 Posty: 172 Skąd: Opole
|
Wysłany: 09-07-2018, 14:24
|
|
|
Wymieniłem jedno złącze elastyczne (te dłuższe) i irytujący dźwięk zniknął
Zapłaciłem 170zł z robocizną i do tego gwarancja na rok bez limitu kilometrów.
Zobaczymy, ile wytrzyma |
_________________ Moje jeździdełko =)
 |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 17-01-2021, 10:57
|
|
|
Panowie, jakie są wymiary plecionki za kolektorem wydechowym w EA2A? Muszę ją przespawać, bo jest nieszczelna... |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11176 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 17-01-2021, 12:07
|
|
|
Musisz to sprawdzić, bo nie sądzę, aby była taka jak fabryka wstawiła. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 17-01-2021, 12:15
|
|
|
jacek11 napisał/a: | Musisz to sprawdzić, bo nie sądzę, aby była taka jak fabryka wstawiła. |
No ale co idzie w standardzie?
Jaka jest średnica rury w tym miejscu, żeby coś przed zdjęciem sobie zorganizować... choćby rurę na ewentualne przedłużenie... |
|
|
|
 |
|