Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwny dźwięk przy przyspieszaniu - nieszczelny wydech?
Autor Wiadomość
-Fenek- 
Forumowicz


Auto: Galant EA5A 6A13 2001r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2018
Posty: 172
Skąd: Opole
Wysłany: 04-07-2018, 15:19   Dziwny dźwięk przy przyspieszaniu - nieszczelny wydech?

Znowu w Galancie (2.5l V6 2001r.) pojawił się jakiś dziwny dźwięk. Zauważyłem to półtora tygodnia temu w trasie.
Podczas jazdy, kiedy się wciśnie mocniej pedał gazu, podczas przyspieszania, słychać w środku jakby nasilony szum powietrza, jakby gdzieś uciekała część powietrza z wydechu. Niezależnie od biegu, prędkości i obrotów. Jest to bardzo wyraźny dźwięk i słychać go praktycznie zawsze, jak się zwiększy obciążenie silnik/doda gazu. Po otworzeniu szyby słychać to jeszcze głośniej. Kiedy przejeżdża się w pobliżu budynków, które odbijają dźwięk, zaczyna to przypominać jakieś delikatne grzechotanie.
Szukałem jakiejś nieszczelności w dolocie, ale nic nie znalazłem, wszystko jest na swoim miejscu. Wydechu chwilowo nie mam jak obejrzeć z bliska.
Włożyłem pod maskę mikrofon, ale praca silnika mocno zagłusza ten dźwięk. Udało mi się jednak wyodrębnić kilka fragmentów, gdzie dźwięk jest bardzo wyraźny i dodatkowo jeszcze programem do obróbki dźwięku wytłumić inne dźwięki pracy silnika. Tutaj możecie posłuchać:
https://youtu.be/4S0cyQ7MUes
Najlepiej słychać w pierwszych 20 sekundach, a potem po 40 i 49 sekundzie.

Macie jakieś pomysły, co to może być? Ktoś się spotkał z czymś takim?
 
 
abdul 
Forumowicz


Auto: Laguna GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 415
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 04-07-2018, 20:37   

Faktycznie cos pierdzi. Moze plecionki wydechu do wymiany?
_________________

 
 
-Fenek- 
Forumowicz


Auto: Galant EA5A 6A13 2001r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2018
Posty: 172
Skąd: Opole
Wysłany: 04-07-2018, 22:24   

To jest pierwsza rzecz o której pomyślałem. Niestety nie mam nawet jak zrobić sobie prowizorycznego najazdu, żeby bezpiecznie wejść pod auto, bo nie mam wystarczająco grubych desek.
Najgorsze jest to, że na luzie można sobie gazować do woli i nic się nie usłyszy :P Silnik musi być pod obciążeniem, bo inaczej nic nie słychać i ciężko zlokalizować dokładne miejsce.
 
 
przemek1602 
Mitsumaniak

Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sie 2017
Posty: 255
Skąd: ŚWIDNICA
Wysłany: 04-07-2018, 23:41   

Zatkaj ręką wydech :D
 
 
Thorni 
Forumowicz


Auto: Galant VIII 2.5l 24V 99 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2017
Posty: 51
Skąd: Czechowice-Dziedzice
  Wysłany: 05-07-2018, 01:26   

Też mam objaw pierdzenia w swoim galu, winowajcą jest plecionka od rury tylnego kolektora.
Jak nie jesteś pewien to skocz do jakiegoś warsztatu/punktu wymiany oleju/stację diagnostyczną, żeby Ci na chwile kanał udostępnili. Zlokalizujesz gdzie pierdzi i będziesz mógł działać dalej.
A to, że słychać bardziej jak dajesz gazu to wiadomo. Więcej paliwa, więcej spalin, większe ciśnienie, większe pierdzenie. :D
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10722
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 05-07-2018, 09:01   

przemek1602 napisał/a:
Zatkaj ręką wydech :D

Najlepszy sposób na stwierdzenie niesczelności.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-07-2018, 09:23   

Może bym zmodyfikował metodę i zamiast gołej ręki bym użył szmaty...
 
 
-Fenek- 
Forumowicz


Auto: Galant EA5A 6A13 2001r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2018
Posty: 172
Skąd: Opole
Wysłany: 05-07-2018, 19:04   

Udało się załapać na chwilę w znajomym warsztacie na kanał. Mieliście rację, winne są plecionki wydechu. Szkoda tylko, że były robione jakieś 3 lata temu... :cry:
_________________
Moje jeździdełko =)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 05-07-2018, 19:46   

A co się dziwisz, ja kupiłem najdroższą długą plecionkę jaka znalazłem i od razu jest do wyrzucenia. Po prostu powoduje buczenie spod silnika, nie da się wytrzymać w aucie powyżej 100 km/h. Szlag człowieka może trafić. Teraz szukam jakiejś używki w dobrym stanie i przespawam plecionkę. 3 lata to fantastyczny wynik.
 
 
-Fenek- 
Forumowicz


Auto: Galant EA5A 6A13 2001r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2018
Posty: 172
Skąd: Opole
Wysłany: 05-07-2018, 19:57   

Hmm, no to w sumie nie tak źle. Myślałem, że one są wytrzymalsze.
_________________
Moje jeździdełko =)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-07-2018, 08:58   

Wspawałem najtańsze plecionki, obie nie kosztowały nawet 100zł, jakoś 5 lat temu - działają do dziś :)
 
 
-Fenek- 
Forumowicz


Auto: Galant EA5A 6A13 2001r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2018
Posty: 172
Skąd: Opole
Wysłany: 09-07-2018, 14:24   

Wymieniłem jedno złącze elastyczne (te dłuższe) i irytujący dźwięk zniknął :mrgreen:
Zapłaciłem 170zł z robocizną i do tego gwarancja na rok bez limitu kilometrów.
Zobaczymy, ile wytrzyma :twisted:
_________________
Moje jeździdełko =)
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 17-01-2021, 10:57   

Panowie, jakie są wymiary plecionki za kolektorem wydechowym w EA2A? Muszę ją przespawać, bo jest nieszczelna...
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11176
Skąd: Radomsko
Wysłany: 17-01-2021, 12:07   

Musisz to sprawdzić, bo nie sądzę, aby była taka jak fabryka wstawiła.
_________________

 
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 17-01-2021, 12:15   

jacek11 napisał/a:
Musisz to sprawdzić, bo nie sądzę, aby była taka jak fabryka wstawiła.

No ale co idzie w standardzie?
Jaka jest średnica rury w tym miejscu, żeby coś przed zdjęciem sobie zorganizować... choćby rurę na ewentualne przedłużenie...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.