Usterka czujnika obecności korka wlewu paliwa (P2408) |
Autor |
Wiadomość |
Gotycki_Zdun
Forumowicz 177 HP 432 Nm
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2016 Posty: 111 Skąd: FG
|
Wysłany: 11-07-2018, 17:34 Usterka czujnika obecności korka wlewu paliwa (P2408)
|
|
|
Kilka dni temu na wyświetlaczu między zegarami pojawił się czerwony komunikat "Check DPF System". Podłączyłem skaner OBD, który ujawnił błąd jak w tytule. Zdecydowałem się na wymianę czujnika na nowy i oryginalny. Dziś odebrałem auto od mechanika. Błędu P2408 w ECU skaner nie widzi, jednak między zegarami wciąż krzyczy czerwony napis! Podpowiedzcie co może być bo mi Panowie z Boscha zaczęli konkurs Quizów spod znaku "dpf się wypali i będzie dobrze, a jak nie to wymusimy wypalenie za jedyne 250 PLN". Nie przepadam za takimi kalamburami...
Pozdrawiam |
_________________  |
|
|
|
 |
barzuc
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II 2.2 MI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Lut 2018 Posty: 63 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11-07-2018, 20:15
|
|
|
A po wymianie aby na pewno skasowali prawidłowo wszystkie błędy?
A tak z drugiej strony chyba nie ogarniam (albo skaner panów z Bosh-a nie ogarniał i może kod błędu odczytał prawidłowo ale opis nie ten teges) - bo co wspólnego ma korek wlewu paliwa z DPF-em (dobra - przy odrobinie wysiłku i kreatywności można doszukać się wiele wspólnego jak co ma piernik do wiatraka)? A może problem dotyczy korka wlewowego czynnika dozowanego do dopalania, albo samego braku / niskiego poziomu tego czynnika (co prawda 2,2 HDI nie mam ale z tego co się orientowałem - czynnik trzeba dolewać - osoby mające ten model silnika będą lepiej zorientowane). |
_________________ Teraz: Mitsubishi Outlander II 2.2 DID MIVEC |
|
|
|
 |
Gotycki_Zdun
Forumowicz 177 HP 432 Nm
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2016 Posty: 111 Skąd: FG
|
Wysłany: 11-07-2018, 20:34
|
|
|
Na wydruku z Boscha nie ma błędów. Mój OBD-skaner z Torq też nic nie widzi.
Dla ECU otwarcie i zamknięcie korka wlewu paliwa, to sygnał by dodać tlenku ceru do ON, który to umożliwia proces wypalenia sadzy w DPF w niższej temperaturze. Wbrew pozorom ów czujnik jest elementem tego systemu. Może ktoś z Was się orientuje, czy taką wymianę należy jakoś "zameldować" w ECU? Kolejny nurtująca mnie kwestia, to czy wyświetlacz między zegarami ma pamięć błędów, tak jak to podobno bywa w niektórych autach niemieckich? Jeśli tak, to może tam jest "pies pogrzebany"... |
_________________  |
|
|
|
 |
radzik1
Forumowicz
Auto: c-crosser
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 47 Skąd: BYDGOSZCZ
|
Wysłany: 11-07-2018, 22:06
|
|
|
Wymuś wypalanie, wyjedź gdzieś na obwodnice zapnij 3 bieg i jedz około 10-15min z obrotami 3500 obrotów, zadziała to w taki sposób jakby dpf sam się wypalał. Będzie trochę głośno ale warto spróbować. |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 403 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 12-07-2018, 22:22 Re: Usterka czujnika obecności korka wlewu paliwa (P2408)
|
|
|
Gotycki_Zdun napisał/a: | Kilka dni temu na wyświetlaczu między zegarami pojawił się czerwony komunikat "Check DPF System". Podłączyłem skaner OBD, który ujawnił błąd jak w tytule. Zdecydowałem się na wymianę czujnika na nowy i oryginalny. Dziś odebrałem auto od mechanika. Błędu P2408 w ECU skaner nie widzi, jednak między zegarami wciąż krzyczy czerwony napis! Podpowiedzcie co może być bo mi Panowie z Boscha zaczęli konkurs Quizów spod znaku "dpf się wypali i będzie dobrze, a jak nie to wymusimy wypalenie za jedyne 250 PLN". Nie przepadam za takimi kalamburami...
Pozdrawiam |
A może komputer ma rację, że masz już zapchany DPF. Sprawdzałeś interfejsem jaki masz w nim osad? Nie warto dawać 250zł za to serwisowe wypalanie. Takie coś to można zrobić samemu ale to pewno i tak na niewiele się zda jeżeli DPF jest już przytkany nie tylko sadzą. Już nie pamiętam ile to kosztuje ale lepiej dać te pieniądze na wyżarzenie i przepłukanie w specjalnej maszynie.
Ale na sam początek sprawdzić osad. Wartość graniczna to bodajże 150g.
Z tego co wiem to czujniki korka potrafią być kapryśne - miewają przejściowe problemy. Nim się go wymieni warto stary rozmagnesować (kontaktron). |
|
|
|
 |
Gotycki_Zdun
Forumowicz 177 HP 432 Nm
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2016 Posty: 111 Skąd: FG
|
Wysłany: 12-07-2018, 22:39
|
|
|
Dziś, po przejechaniu 250 km DPF sam się wypalił. Jednak konmunikat jak świecił, tak świeci. Niestety nie mam jak sprawdzić ilości osadu. |
_________________  |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 403 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 13-07-2018, 20:23
|
|
|
Dlatego warto kupić Lexię czy coś podobnego - koszt szybko się zwraca. |
|
|
|
 |
Gotycki_Zdun
Forumowicz 177 HP 432 Nm
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2016 Posty: 111 Skąd: FG
|
Wysłany: 15-07-2018, 01:47
|
|
|
Możesz polecić coś sprawdzonego? |
_________________  |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 403 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 15-07-2018, 12:17
|
|
|
Ja kupiłem Lexię na Allegro.
Było to już na tyle dawno, że Moje Allegro nie pamięta
Tak po prostu bez doświadczenia i rozeznania w temacie wybrałem propozycję, która mnie się wydała rozsądna. W komplecie kable i płyta z softem. To cuś jakoś działa bezawaryjnie do dzisiaj.
PS. Nie śpisz po nocach z tego powodu, że postujesz o 1:47? |
|
|
|
 |
radzik1
Forumowicz
Auto: c-crosser
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 47 Skąd: BYDGOSZCZ
|
Wysłany: 15-07-2018, 19:23
|
|
|
Mogę ci polecić przedawce z Solca Kujawskiego na Allegro. Nie będę podawał dokładnie żebym nie był posądzony o reklamowanie. Diagbox kupiłem za około 400zł. Trochę jest kombinowania z instalacją programu ale warto się pomęczyć, kilka razy podepniesz i się zwraca. |
|
|
|
 |
Gotycki_Zdun
Forumowicz 177 HP 432 Nm
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2016 Posty: 111 Skąd: FG
|
Wysłany: 15-07-2018, 19:29
|
|
|
Dzięki za podpowiedzi. Męczę internety w poszukiwaniu rozwiązania, bo mam wyjazd na urlop za pasem i chcę być absolutnie pewny auta zanim wyjadę w trasę 2x2000 km z małymi dziećmi na pokładzie.
Czy Lexia = Diagbox? |
_________________  |
|
|
|
 |
radzik1
Forumowicz
Auto: c-crosser
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 47 Skąd: BYDGOSZCZ
|
Wysłany: 16-07-2018, 10:03
|
|
|
Gdy odpalisz diagbox masz do wyboru lexie albo diagbox. Osobiście wolę diagbox jest bardziej cywilizowny. |
|
|
|
 |
Gotycki_Zdun
Forumowicz 177 HP 432 Nm
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2016 Posty: 111 Skąd: FG
|
Wysłany: 17-07-2018, 18:13
|
|
|
Temat ogarnięty. Podłączyli na nowo do innego kompa i czary się odbyły. Nie wiem jakie dokładnie, ale zakładam, że uczyli się na moim przypadku i głupio im było się przyznać... |
_________________  |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 403 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 17-07-2018, 20:24
|
|
|
Wiesz teraz jaki masz osad przy Twoim przebiegu? Dawałeś do czyszczenia FAP? |
|
|
|
 |
Gotycki_Zdun
Forumowicz 177 HP 432 Nm
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2016 Posty: 111 Skąd: FG
|
Wysłany: 17-07-2018, 21:11
|
|
|
Nie uzyskałem takich informacji. Nie dawałem do czyszczenie. Póki co wypala się ładnie - jazda tylko w mieście 250-300 km, mieszana - 450 km, trasa 750 km. Mam nieodparte wrażenie, że chciano mnie naciągnąć na niepotrzebną usługę za circa 250 PLN. |
_________________  |
|
|
|
 |
|