Zagazowałem go |
Autor |
Wiadomość |
Remus
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubischi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Lip 2018 Posty: 25 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 29-08-2018, 22:50 Zagazowałem go
|
|
|
Przeliczyłem iii.
Od 1997 roku gazuję swoje autka. Padło na instalację Europegaz ze sterownikiem Avance 32. Ze względu na małe spalanie wybrałem zbiornik 26 litrów który ładnie się wpasował do bagażnika.
Pierwsze 300 kilometrów zrobione. Programowe wzbogacenie mieszanki dla ochrony gniazd zaworowych ze względu na brak regulacji hydraulicznego kasowania luzu. |
|
|
|
 |
Verrm
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1.8 DID 4WD 150KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lip 2018 Posty: 24 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30-08-2018, 16:40
|
|
|
Gratuluję, możesz nam zdradzić ile cię to kosztowało, jakie spalanie gazu osiągasz i czy jezdzisz głównie w trasy czy po mieście? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 30-08-2018, 17:17
|
|
|
Oczywiście założyłeś regulację zaworów co 15-20 000 km i jej kwotę (nie 200 zł ) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 30-08-2018, 17:33
|
|
|
W delikatnym silniku warto rozważyć wariator wyprzedzenia zapłonu. |
|
|
|
 |
Remus
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubischi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Lip 2018 Posty: 25 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 30-08-2018, 19:56
|
|
|
Bartek kolego w tych samochodach nie reguluje się zaworów bo nie ma płytek regulacyjnych.
Dlatego mieszanka jest wzbogacana. Zawory się ne wybijają tylko gniazda gdy chciwy użytkownik urżnie dawkę paliwa doprowadzając do wytwarzania się tlenków w spalinach które są gazem palnym i dopalają się w pobliżu głowicy zwiększając jej temperaturę. taka jest zasada spalanie węglowodorów.
plecho1 Nie montuje się wariatoró bo auto posiada zmienne fazy rozrządu a ECU reguluje kąt wyprzedzenia po to zgrywa się mapę zapłonów do sterownika gazu i zmienia się charakterystykę podawania dawki paliwa.
Czasy wtrysku można dowolnie modyfikować. Po to autko ma wbudowane sondy Lamba dla ustalenia ilości tlenu w spalinach.
Napisałem że gazuję autka od 21 lat, mój Peugeot 307 miał być w ogóle niegazowalny a przelatał u mnie 5 lat na gazie.
Te silniki są jedne z lepszy do instalacji gazowych w kilku krajach były fabrycznie gazowane tyle że dodawano lubrikant. Statystyka spalania gazu plus 10% benzyny uzyskuje się bardziej łagodną pracę silnika ze względu że gaz posiada 107 oktanów. |
|
|
|
 |
zako7
Mitsumaniak 00349/KMM

Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Wrz 2006 Posty: 192 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 30-08-2018, 21:10
|
|
|
Remus napisał/a: | w kilku krajach były fabrycznie gazowane tyle że dodawano lubrikant |
Jednym z tych krajów są Włochy, ale lubryfikacji nie wkładali, stwierdzili może że jest to "pic na wodę".
Ja mam takiego ASX-a, podobno nie wiem ile jest w tym prawdy do "misiów" które miały być zagazowane w kraju docelowym Japończycy wkładali silniki z lepszymi materiałowo głowicami. Moje autko ma już przejechane 200 tyś km. Regulacja luzów zaworowych z powodu budowy silnika jest bardzo droga (około 800PLN), tokyo podpowiedział mi że nie ma sensu regulować zaworów, jeżeli silnik się posypie można za dobre pieniądze kupić używkę i podmienić.
W drugim misiu Space Star (silnik 4G18) mam LPG, jeżdżę już 17 lat o zaworach nie trzeba myśleć, silnik o ponad dekadę starszy ma hydro regulowane zawory. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 31-08-2018, 08:56
|
|
|
niestety ale te silniki mają gniazda zaworowe z gównolitu... |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 31-08-2018, 09:50
|
|
|
Kolego Remus, You made my day.
Zapraszam za 50 000 - 80 000 km na wymianę zaworów i gniazd..... jeżeli dojedziesz, wcześniej będą kłopoty z odpalaniem - Serwis Mitsumaniaków
Zawory reguluje się dobierając wysokość "szklanek" - regulacja polega na ich wymianie..... płytki są bajecznie tanie przy szklankach..... a im niższe szklanki tym bardziej poszukiwane i nie ma co liczyć na używki |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
gurcik
Nowy Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2017 Posty: 4 Skąd: Jastarnia
|
Wysłany: 04-09-2018, 20:04
|
|
|
Witam wszystkich. Na forum od niedawna. Jeżeli chodzi o gaz w ASX to sam jeżdżę na gazie. Instalacja od nowości Stag. Aktualnie 134 tyś. Kontrola luzu zaworowego w tym modelu to konieczność. I jak wspomniano wcześniej polega na kontroli i w przypadku konieczności wymianie/szlifowaniu każdej szklanki z osobna. Standardowe symptomy przy nieprawidłowym luzie to falowanie obrotów / dławienie na zimnym silniku. A jeżeli chodzi o wypalanie gniazd to (jak wcześniej wspomniano) dużo zalezy od instalacji. W przypadku Straga Premium ustawiany jest dotrysk benzyny. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-09-2018, 21:14
|
|
|
Wszystko zależy od precyzyjnych wtryskiwaczy, od odpowiednio wydajnego reduktora, od poprawnego - nienagannego montażu tych podzespołów i od precyzyjnego wystrojenia instalacji. Jak w każdym zakresie obrotów i obciążeń mieszanka będzie właściwa to nic się nie powinno wypalać. Tylko że tak postępuje może z 10 - 15% gazowników więc w internetach się rozprzestrzenia że gaz niszczy silniki. |
|
|
|
 |
Remus
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubischi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Lip 2018 Posty: 25 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 04-09-2018, 21:28
|
|
|
kolego Bartek sztuka nowa kosztuje 60 złotych na zawór a wypalają się wydechowe.
Wiesz przeliczyłem jeszcze raz te twoje 80kkm.
6.5 PB x 5.1= 33.15Pln x 80kkm 26.500
7.5 x 2.1pln 12.600 na naprawy pozostaje mi 14 tysiecy za 1200 kupię nowy silnik lub za 800 zregeneruję głowicę, sam wymienię.
Chłopie nie masz pojęcia ile razy słuchałem pseudo specjalistów od LPG przez 21 lat.
Gówno Diesle zwożone są do Polski bo EU stawia na hybrydy i elektryki.
Kolego ten silnik ma prostą głowicę i ustawianie rozrządu nie trzeba nawet blokady jak w Peugeotach.
Co widzisz w tej głowicy, akurat wymieniałem uszczelkę pokrywy.
http://gofile.me/6yOIA/L0fvUVYCr
[ Dodano: 04-09-2018, 21:42 ]
Moim największy mechanicznym dokonaniem było rozłożenie silnika Hondy Magna V750 na dwóch łańcuchach i 4 wałkach(jeden z najtrudniejszych silników motocyklowych). Taka głowicza to bułka z masłem. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 06-09-2018, 14:36
|
|
|
Nie tylko - na ssących też maleje luz zaworowy - oczywiście pierwszy podda się wydech
80 kkm to dość optymistyczny scenariusz, ale skoro masz super instalację z jeszcze lepszym paliwem, to możliwy.
W Twoje wyliczenia znowu wkradły się "drobne" błędy merytoryczne:
- nie policzyłeś zużycia benzyny na rozruch i rozgrzanie (w Wagonie wychodzi nam ok. 15-20%, bo raczej tłuczony jest po mieście)
- serwis instalacji jest oczywiście za darmo
- przeglądy są w tej samej cenie co samochodu tylko z benzyną
- nawet zakładając, że masz rację i tylko wydechowe zawory będziesz musiał wymienić, to 800 zł na graty nie wystarczy (480 same szklanki, zawory i gniazda podobnie a szlifierz oczywiście pracuje za darmo)
21 lat temu były zupełnie inne silniki i zupełnie inne instalacje. Jak w temacie instalacji dużo zmieniło się na lepsze, to w dziedzinie silników przez 21 lat konstruktorzy pracowali nad tym, żeby silniki się jak najszybciej zużywały (VAG nawet trochę przesadził z tym) i najlepiej po gwarancji anihilowały się zmuszając użytkownika do zakupu nowego samochodu.
Żeby była pełna jasność - nie cierpię diesli (mimo, że używam takiego do długich tras), LPG jest dla mnie obojętne - są plusy dodatnie (cena tankowania, ekologia, jednak benzynowy silnik) i plusy ujemne (częste tankowanie doprowadza mnie do pasji przy dziennych przelotach 600-800 km tankowanie co 300 nie wchodzi w grę) - żona jeżdzi 15 lat zagazowanymi autami które ja serwisuję, więc nie piszę o żelaznym wilku.... Ja nie zagazowałem VR-4, wolę klekota do oszczędzania - 100 km w bardzo podobnej cenie, nawet ze wskazaniem na diesla.
Gazowanie starych samochodów się opłaca, nowych wg mnie nie - oszczędności o wiele mniejsze (6.5 l benzyny to nie 10-11 jak w dawnych silnikach), upierdliwości coraz większe (silnik 2 x do roku do sporej roboty lub co max 2 lata wymiana) a ASX z 1.6 i tak nie jedzie - mam takie auto w rodzinie, prowadziłem kilka razy na różnych odcinkach, więc dodatkowe kg instalacji nie pomagają w tej sytuacji.
Ale jak mawiają - Twój cyrk, Twoja małpa i nic mi do tego - cieszę się Twoim szczęściem i tylko zwracam uwagę na szczegóły o których zapomniałeś, ba niewielu znam szczęśliwych użytkowników silników 4B na gazie....... a będąc związanym z serwisem tych aut od wielu lat - znam ich wielu..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
marcindym
Nowy Forumowicz dymek
Auto: Carisma, Colt, ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2009 Posty: 23 Skąd: Gogolin
|
Wysłany: 19-11-2018, 17:42
|
|
|
Też zagazowałem jak miał 3000km.
Teraz 50 000km i na razie spoko.
Instalacja STAG Q-box, zbiornik 47l, parownik taki malutki, że w lato wyjeżdżam z garażu i za ogrodzeniem już na gazie.
Na przeglądzie pan sprawdzający powiedział; jeszcze tak dobrze (czyli nie za ubogo) wyregulowanej instalacji nie widział.
Założona tak w fabryczne wiązki, że trudno sie połapać. Nabrali się też w serwisie Mitsu.
Zobaczymy jak dalej.
pozdrawiam mitsumianiaków |
|
|
|
 |
Marek870313
Nowy Forumowicz
Auto: ASX Outlander sport 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2018 Posty: 1 Skąd: Przeworsk
|
Wysłany: 02-01-2019, 22:43
|
|
|
Witajcie! Każdy tutaj pisze że gaz jest zły ale może nie umiem szukać ale nie widzę jakie tu macie silniki zagazowane. Ja mam 2.0 w gazie na zenit pro i chodzi bardzo dobrze. Podobno bardzo dobre silniki do gazu. Ktoś się wypowie o tym silniku? |
|
|
|
 |
marcindym
Nowy Forumowicz dymek
Auto: Carisma, Colt, ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2009 Posty: 23 Skąd: Gogolin
|
Wysłany: 03-01-2019, 10:39
|
|
|
ASX na rynku polskim miał tylko jeden rodzaj silnika benzynowego o pojemności 1,6 l. o mocach 115, 116, 117 KM. Silniki benzynowe można w zasadzie każdy zagazować nawet te z wtryskiem bezpośrednim. Tylko kwestia opłacalności.
Pozdr i Najlepszego w nowym roku. |
|
|
|
 |
|