Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zagazowałem go
Autor Wiadomość
Remus 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubischi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lip 2018
Posty: 25
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 29-08-2018, 22:50   Zagazowałem go

Przeliczyłem iii.
Od 1997 roku gazuję swoje autka. Padło na instalację Europegaz ze sterownikiem Avance 32. Ze względu na małe spalanie wybrałem zbiornik 26 litrów który ładnie się wpasował do bagażnika.
Pierwsze 300 kilometrów zrobione. Programowe wzbogacenie mieszanki dla ochrony gniazd zaworowych ze względu na brak regulacji hydraulicznego kasowania luzu.
 
 
Verrm 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.8 DID 4WD 150KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 24
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-08-2018, 16:40   

Gratuluję, możesz nam zdradzić ile cię to kosztowało, jakie spalanie gazu osiągasz i czy jezdzisz głównie w trasy czy po mieście?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 30-08-2018, 17:17   

Oczywiście założyłeś regulację zaworów co 15-20 000 km i jej kwotę (nie 200 zł ;) )
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 30-08-2018, 17:33   

W delikatnym silniku warto rozważyć wariator wyprzedzenia zapłonu.
 
 
Remus 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubischi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lip 2018
Posty: 25
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 30-08-2018, 19:56   

Bartek kolego w tych samochodach nie reguluje się zaworów bo nie ma płytek regulacyjnych.
Dlatego mieszanka jest wzbogacana. Zawory się ne wybijają tylko gniazda gdy chciwy użytkownik urżnie dawkę paliwa doprowadzając do wytwarzania się tlenków w spalinach które są gazem palnym i dopalają się w pobliżu głowicy zwiększając jej temperaturę. taka jest zasada spalanie węglowodorów.
plecho1 Nie montuje się wariatoró bo auto posiada zmienne fazy rozrządu a ECU reguluje kąt wyprzedzenia po to zgrywa się mapę zapłonów do sterownika gazu i zmienia się charakterystykę podawania dawki paliwa.
Czasy wtrysku można dowolnie modyfikować. Po to autko ma wbudowane sondy Lamba dla ustalenia ilości tlenu w spalinach.
Napisałem że gazuję autka od 21 lat, mój Peugeot 307 miał być w ogóle niegazowalny a przelatał u mnie 5 lat na gazie.
Te silniki są jedne z lepszy do instalacji gazowych w kilku krajach były fabrycznie gazowane tyle że dodawano lubrikant. Statystyka spalania gazu plus 10% benzyny uzyskuje się bardziej łagodną pracę silnika ze względu że gaz posiada 107 oktanów.
 
 
zako7 
Mitsumaniak
00349/KMM


Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Wrz 2006
Posty: 192
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 30-08-2018, 21:10   

Remus napisał/a:
w kilku krajach były fabrycznie gazowane tyle że dodawano lubrikant

Jednym z tych krajów są Włochy, ale lubryfikacji nie wkładali, stwierdzili może że jest to "pic na wodę".
Ja mam takiego ASX-a, podobno nie wiem ile jest w tym prawdy do "misiów" które miały być zagazowane w kraju docelowym Japończycy wkładali silniki z lepszymi materiałowo głowicami. Moje autko ma już przejechane 200 tyś km. Regulacja luzów zaworowych z powodu budowy silnika jest bardzo droga (około 800PLN), tokyo podpowiedział mi że nie ma sensu regulować zaworów, jeżeli silnik się posypie można za dobre pieniądze kupić używkę i podmienić.
W drugim misiu Space Star (silnik 4G18) mam LPG, jeżdżę już 17 lat o zaworach nie trzeba myśleć, silnik o ponad dekadę starszy ma hydro regulowane zawory.
_________________

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 31-08-2018, 08:56   

niestety ale te silniki mają gniazda zaworowe z gównolitu...
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 31-08-2018, 09:50   

Kolego Remus, You made my day. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Zapraszam za 50 000 - 80 000 km na wymianę zaworów i gniazd..... jeżeli dojedziesz, wcześniej będą kłopoty z odpalaniem - Serwis Mitsumaniaków

Zawory reguluje się dobierając wysokość "szklanek" - regulacja polega na ich wymianie..... płytki są bajecznie tanie przy szklankach..... a im niższe szklanki tym bardziej poszukiwane i nie ma co liczyć na używki :)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
gurcik 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2017
Posty: 4
Skąd: Jastarnia
Wysłany: 04-09-2018, 20:04   

Witam wszystkich. Na forum od niedawna. Jeżeli chodzi o gaz w ASX to sam jeżdżę na gazie. Instalacja od nowości Stag. Aktualnie 134 tyś. Kontrola luzu zaworowego w tym modelu to konieczność. I jak wspomniano wcześniej polega na kontroli i w przypadku konieczności wymianie/szlifowaniu każdej szklanki z osobna. Standardowe symptomy przy nieprawidłowym luzie to falowanie obrotów / dławienie na zimnym silniku. A jeżeli chodzi o wypalanie gniazd to (jak wcześniej wspomniano) dużo zalezy od instalacji. W przypadku Straga Premium ustawiany jest dotrysk benzyny. Pozdrawiam
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-09-2018, 21:14   

Wszystko zależy od precyzyjnych wtryskiwaczy, od odpowiednio wydajnego reduktora, od poprawnego - nienagannego montażu tych podzespołów i od precyzyjnego wystrojenia instalacji. Jak w każdym zakresie obrotów i obciążeń mieszanka będzie właściwa to nic się nie powinno wypalać. Tylko że tak postępuje może z 10 - 15% gazowników więc w internetach się rozprzestrzenia że gaz niszczy silniki.
 
 
Remus 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubischi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lip 2018
Posty: 25
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 04-09-2018, 21:28   

kolego Bartek sztuka nowa kosztuje 60 złotych na zawór a wypalają się wydechowe.
Wiesz przeliczyłem jeszcze raz te twoje 80kkm.
6.5 PB x 5.1= 33.15Pln x 80kkm 26.500
7.5 x 2.1pln 12.600 na naprawy pozostaje mi 14 tysiecy za 1200 kupię nowy silnik lub za 800 zregeneruję głowicę, sam wymienię.
Chłopie nie masz pojęcia ile razy słuchałem pseudo specjalistów od LPG przez 21 lat.
Gówno Diesle zwożone są do Polski bo EU stawia na hybrydy i elektryki.
Kolego ten silnik ma prostą głowicę i ustawianie rozrządu nie trzeba nawet blokady jak w Peugeotach.
Co widzisz w tej głowicy, akurat wymieniałem uszczelkę pokrywy.
http://gofile.me/6yOIA/L0fvUVYCr

[ Dodano: 04-09-2018, 21:42 ]
Moim największy mechanicznym dokonaniem było rozłożenie silnika Hondy Magna V750 na dwóch łańcuchach i 4 wałkach(jeden z najtrudniejszych silników motocyklowych). Taka głowicza to bułka z masłem.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 06-09-2018, 14:36   

Nie tylko - na ssących też maleje luz zaworowy - oczywiście pierwszy podda się wydech

80 kkm to dość optymistyczny scenariusz, ale skoro masz super instalację z jeszcze lepszym paliwem, to możliwy.

W Twoje wyliczenia znowu wkradły się "drobne" błędy merytoryczne:
- nie policzyłeś zużycia benzyny na rozruch i rozgrzanie (w Wagonie wychodzi nam ok. 15-20%, bo raczej tłuczony jest po mieście)
- serwis instalacji jest oczywiście za darmo
- przeglądy są w tej samej cenie co samochodu tylko z benzyną
- nawet zakładając, że masz rację i tylko wydechowe zawory będziesz musiał wymienić, to 800 zł na graty nie wystarczy (480 same szklanki, zawory i gniazda podobnie a szlifierz oczywiście pracuje za darmo)

21 lat temu były zupełnie inne silniki i zupełnie inne instalacje. Jak w temacie instalacji dużo zmieniło się na lepsze, to w dziedzinie silników przez 21 lat konstruktorzy pracowali nad tym, żeby silniki się jak najszybciej zużywały (VAG nawet trochę przesadził z tym) i najlepiej po gwarancji anihilowały się zmuszając użytkownika do zakupu nowego samochodu.

Żeby była pełna jasność - nie cierpię diesli (mimo, że używam takiego do długich tras), LPG jest dla mnie obojętne - są plusy dodatnie (cena tankowania, ekologia, jednak benzynowy silnik) i plusy ujemne (częste tankowanie doprowadza mnie do pasji przy dziennych przelotach 600-800 km tankowanie co 300 nie wchodzi w grę) - żona jeżdzi 15 lat zagazowanymi autami które ja serwisuję, więc nie piszę o żelaznym wilku.... Ja nie zagazowałem VR-4, wolę klekota do oszczędzania - 100 km w bardzo podobnej cenie, nawet ze wskazaniem na diesla.

Gazowanie starych samochodów się opłaca, nowych wg mnie nie - oszczędności o wiele mniejsze (6.5 l benzyny to nie 10-11 jak w dawnych silnikach), upierdliwości coraz większe (silnik 2 x do roku do sporej roboty lub co max 2 lata wymiana) a ASX z 1.6 i tak nie jedzie - mam takie auto w rodzinie, prowadziłem kilka razy na różnych odcinkach, więc dodatkowe kg instalacji nie pomagają w tej sytuacji.

Ale jak mawiają - Twój cyrk, Twoja małpa i nic mi do tego - cieszę się Twoim szczęściem i tylko zwracam uwagę na szczegóły o których zapomniałeś, ba niewielu znam szczęśliwych użytkowników silników 4B na gazie....... a będąc związanym z serwisem tych aut od wielu lat - znam ich wielu.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
marcindym 
Nowy Forumowicz
dymek

Auto: Carisma, Colt, ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 23
Skąd: Gogolin
Wysłany: 19-11-2018, 17:42   

Też zagazowałem jak miał 3000km.
Teraz 50 000km i na razie spoko.
Instalacja STAG Q-box, zbiornik 47l, parownik taki malutki, że w lato wyjeżdżam z garażu i za ogrodzeniem już na gazie.
Na przeglądzie pan sprawdzający powiedział; jeszcze tak dobrze (czyli nie za ubogo) wyregulowanej instalacji nie widział.
Założona tak w fabryczne wiązki, że trudno sie połapać. Nabrali się też w serwisie Mitsu.
Zobaczymy jak dalej.
pozdrawiam mitsumianiaków
 
 
Marek870313 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX Outlander sport 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2018
Posty: 1
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 02-01-2019, 22:43   

Witajcie! Każdy tutaj pisze że gaz jest zły ale może nie umiem szukać ale nie widzę jakie tu macie silniki zagazowane. Ja mam 2.0 w gazie na zenit pro i chodzi bardzo dobrze. Podobno bardzo dobre silniki do gazu. Ktoś się wypowie o tym silniku?
 
 
marcindym 
Nowy Forumowicz
dymek

Auto: Carisma, Colt, ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 23
Skąd: Gogolin
Wysłany: 03-01-2019, 10:39   

ASX na rynku polskim miał tylko jeden rodzaj silnika benzynowego o pojemności 1,6 l. o mocach 115, 116, 117 KM. Silniki benzynowe można w zasadzie każdy zagazować nawet te z wtryskiem bezpośrednim. Tylko kwestia opłacalności.
Pozdr i Najlepszego w nowym roku.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.