Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma 1,8 GDI] Kapryśne rozruchy
Autor Wiadomość
stormag 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDi 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2017
Posty: 14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-10-2018, 22:16   [Carisma 1,8 GDI] Kapryśne rozruchy

Miałem ostatnio problemy z odpalaniem (trzeba było próbować po kilka-kilkanaście razy).

Okazało się, że praktycznie równocześnie uszczelka zaczęła puszczać olej na świece i padał akumulator. Po wymianie obu, samochód odpala jak żyleta w około 2/3 przypadków. Raz po raz wracają jednak problemy z odpalaniem w dość nieprzewidywalnych dla mnie sytuacjach (np. niezależnie od tego, czy samochód jest rozgrzany czy nie, czy stał na parkingu podziemnym, czy cały dzień na ulicy itd.).

Ogólnie silnik odpala za każdym razem, ale podczas „problemów”, zaczyna chodzić nierówno i miga kontrolka silnika. Wydaje mi się też, że jestem w stanie przewidzieć kiedy bryka ruszy prawidłowo: gdy po przekręceniu kluczyka do połowy, [przepraszam za arcylaicki opis] coś tam się cicho obróci kilka razy pod maską (jakby chomik stękający w wirówce), auto rusza ok. Gdy są problemy, po przekręceniu do połowy jest kompletna cisza i od razu zaczyna migać kontrolka.

Jest jeszcze jedna kwestia, ale to już tylko domysł - wszystkie problemy zaczęły mi się mniej więcej po naprawie klimy (wymieniony bezpiecznik) i mam wrażenie (aczkolwiek właśnie zaczynam to systematycznie sprawdzać), że auto częściej rusza lepiej, kiedy klima jest wyłączona... Czy może mieć to jakiś związek?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-10-2018, 22:23   

Sprawdź kody błedow, najprawdopodoniej będa wskazywać na przepustnice
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
xxmichuxx 
Mitsumaniak


Auto: Mazda Cx-7 2,3T Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2012
Posty: 174
Skąd: Poznań/Oborniki
Wysłany: 03-10-2018, 11:11   

Prawdopodobnie odkleja się magnes w przepustnicy, który zamyka całkowicie przepustnicę (u mnie tak było) Sprawdź błędy (u mnie był 92)
_________________
Mazda Cx-7 2,3T
Carisma 1,8 GDI*
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 03-10-2018, 14:03   

Też mam problem pali za trzecim razem i dusi się po przejechaniu kilkunastu kilometrów,ale nie mogę odpowietrzyć układu paliwowego po wymianie filtra pod maską. Teraz zakupiłem filtr do pompy wc MD619962. Filtr jest w pompie i trzeba go wydłubać.Po wymianie obroty przestały falować , po zakupie Carismy przejechałem ok. 200tyś km i cały czas falowały. Moja Cari GDI nigdy mnie nie zawiodła zawsze paliła od pierwszego strzała.
_________________
Ross
 
 
stormag 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDi 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2017
Posty: 14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-10-2018, 21:09   

robertdg napisał/a:
Sprawdź kody błedow, najprawdopodoniej będa wskazywać na przepustnice


xxmichuxx napisał/a:
Prawdopodobnie odkleja się magnes w przepustnicy, który zamyka całkowicie przepustnicę (u mnie tak było) Sprawdź błędy (u mnie był 92)


Chodzi Wam o podpięcie samochodu pod zewnętrzny komputer, czy kody wyświetlane - jak zgaduję - gdy ma się zamontowane oryginalne radio? Bo ja mam aktualnie zamontowane nieoryginalne radio, więc mało co widzę...

ross napisał/a:
Też mam problem pali za trzecim razem i dusi się po przejechaniu kilkunastu kilometrów,ale nie mogę odpowietrzyć układu paliwowego po wymianie filtra pod maską. (...) Moja Cari GDI nigdy mnie nie zawiodła zawsze paliła od pierwszego strzała.


U mnie nic nie faluje i dotychczas też auto paliło jak złoto. Dziś z wyłączoną klimą i grzecznym przekręcaniem kluczyka w dwóch skokach odpaliłem bez problemu dwa razy - zobaczę, jak będzie w kolejnych dniach.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 03-10-2018, 22:34   

Rocznik 2000, więc jest szansa, ze się załapiesz na zwykły spinacz
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981&start=0
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 04-10-2018, 07:07   

Koledzy wczoraj wymieniłem filtr pompy wysokiego ciśnienia i rano poszedłem zapalić silnik który od pierwszego strzała zapalił. Ten malutki filterek jest bardzo ważny bo co nieco brudu blokuje całą pompę. Evoscan ze zworką i Mut 2 działa w moim roczniku 97 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
_________________
Ross
 
 
stormag 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDi 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2017
Posty: 14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21-12-2018, 21:29   

Z braku codziennego zawalenia rutyną, nie udało mi się sprawdzić błędów, ale odkryłem kolejny fenomen - wystarczy najpierw przekręcić kluczyk o jedno kliknięcie, poczekać z 10 sekund (tak, żeby zapiąć pas i ziewnąć), po czym przekręcić kluczyk kolejne dwa kliknięcia (z małą przerwą) i na 95% rusza bez zarzutu, bez migania kontrolki silnika itp.

Czy przychodzi wam jakikolwiek pomysł, co tam mogłoby chcieć się „wstępnie rozgrzać”? Windows Update, załadowanie Androida ;) ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.