 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Carisma 1,8 GDI] Kapryśne rozruchy |
Autor |
Wiadomość |
stormag
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDi 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2017 Posty: 14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 02-10-2018, 22:16 [Carisma 1,8 GDI] Kapryśne rozruchy
|
|
|
Miałem ostatnio problemy z odpalaniem (trzeba było próbować po kilka-kilkanaście razy).
Okazało się, że praktycznie równocześnie uszczelka zaczęła puszczać olej na świece i padał akumulator. Po wymianie obu, samochód odpala jak żyleta w około 2/3 przypadków. Raz po raz wracają jednak problemy z odpalaniem w dość nieprzewidywalnych dla mnie sytuacjach (np. niezależnie od tego, czy samochód jest rozgrzany czy nie, czy stał na parkingu podziemnym, czy cały dzień na ulicy itd.).
Ogólnie silnik odpala za każdym razem, ale podczas „problemów”, zaczyna chodzić nierówno i miga kontrolka silnika. Wydaje mi się też, że jestem w stanie przewidzieć kiedy bryka ruszy prawidłowo: gdy po przekręceniu kluczyka do połowy, [przepraszam za arcylaicki opis] coś tam się cicho obróci kilka razy pod maską (jakby chomik stękający w wirówce), auto rusza ok. Gdy są problemy, po przekręceniu do połowy jest kompletna cisza i od razu zaczyna migać kontrolka.
Jest jeszcze jedna kwestia, ale to już tylko domysł - wszystkie problemy zaczęły mi się mniej więcej po naprawie klimy (wymieniony bezpiecznik) i mam wrażenie (aczkolwiek właśnie zaczynam to systematycznie sprawdzać), że auto częściej rusza lepiej, kiedy klima jest wyłączona... Czy może mieć to jakiś związek? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 02-10-2018, 22:23
|
|
|
Sprawdź kody błedow, najprawdopodoniej będa wskazywać na przepustnice |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
xxmichuxx
Mitsumaniak

Auto: Mazda Cx-7 2,3T Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2012 Posty: 174 Skąd: Poznań/Oborniki
|
Wysłany: 03-10-2018, 11:11
|
|
|
Prawdopodobnie odkleja się magnes w przepustnicy, który zamyka całkowicie przepustnicę (u mnie tak było) Sprawdź błędy (u mnie był 92) |
_________________ Mazda Cx-7 2,3T
Carisma 1,8 GDI* |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 309 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 03-10-2018, 14:03
|
|
|
Też mam problem pali za trzecim razem i dusi się po przejechaniu kilkunastu kilometrów,ale nie mogę odpowietrzyć układu paliwowego po wymianie filtra pod maską. Teraz zakupiłem filtr do pompy wc MD619962. Filtr jest w pompie i trzeba go wydłubać.Po wymianie obroty przestały falować , po zakupie Carismy przejechałem ok. 200tyś km i cały czas falowały. Moja Cari GDI nigdy mnie nie zawiodła zawsze paliła od pierwszego strzała. |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
stormag
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDi 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2017 Posty: 14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 03-10-2018, 21:09
|
|
|
robertdg napisał/a: | Sprawdź kody błedow, najprawdopodoniej będa wskazywać na przepustnice |
xxmichuxx napisał/a: | Prawdopodobnie odkleja się magnes w przepustnicy, który zamyka całkowicie przepustnicę (u mnie tak było) Sprawdź błędy (u mnie był 92) |
Chodzi Wam o podpięcie samochodu pod zewnętrzny komputer, czy kody wyświetlane - jak zgaduję - gdy ma się zamontowane oryginalne radio? Bo ja mam aktualnie zamontowane nieoryginalne radio, więc mało co widzę...
ross napisał/a: | Też mam problem pali za trzecim razem i dusi się po przejechaniu kilkunastu kilometrów,ale nie mogę odpowietrzyć układu paliwowego po wymianie filtra pod maską. (...) Moja Cari GDI nigdy mnie nie zawiodła zawsze paliła od pierwszego strzała. |
U mnie nic nie faluje i dotychczas też auto paliło jak złoto. Dziś z wyłączoną klimą i grzecznym przekręcaniem kluczyka w dwóch skokach odpaliłem bez problemu dwa razy - zobaczę, jak będzie w kolejnych dniach. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 03-10-2018, 22:34
|
|
|
Rocznik 2000, więc jest szansa, ze się załapiesz na zwykły spinacz
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981&start=0 |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 309 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 04-10-2018, 07:07
|
|
|
Koledzy wczoraj wymieniłem filtr pompy wysokiego ciśnienia i rano poszedłem zapalić silnik który od pierwszego strzała zapalił. Ten malutki filterek jest bardzo ważny bo co nieco brudu blokuje całą pompę. Evoscan ze zworką i Mut 2 działa w moim roczniku 97 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213 |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
stormag
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDi 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2017 Posty: 14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21-12-2018, 21:29
|
|
|
Z braku codziennego zawalenia rutyną, nie udało mi się sprawdzić błędów, ale odkryłem kolejny fenomen - wystarczy najpierw przekręcić kluczyk o jedno kliknięcie, poczekać z 10 sekund (tak, żeby zapiąć pas i ziewnąć), po czym przekręcić kluczyk kolejne dwa kliknięcia (z małą przerwą) i na 95% rusza bez zarzutu, bez migania kontrolki silnika itp.
Czy przychodzi wam jakikolwiek pomysł, co tam mogłoby chcieć się „wstępnie rozgrzać”? Windows Update, załadowanie Androida ? |
|
|
|
 |
|
|