Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
amortyzatory
Autor Wiadomość
Grzegorz k82 
Nowy Forumowicz
olaf m

Auto: outlander 2.0 4wd (100kw/136km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2018
Posty: 2
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 03-10-2018, 11:57   amortyzatory

Witam. Jakie amortyzatory w rozsądnej cenie polecacie do outlander 2.0 4wd 136km?
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 06-10-2018, 02:22   

Jeśli chodzi o przód to zamontowałem nowe KYB 3 miesiące temu, zestaw z osłonami 520PLN.
Powiem tyle że działa, niestety bez zmian. Na starych jeden miał niewielki wyciek, a ja szukałem przyczyny myszkowania więc wymieniłem na nówki.
 
 
stickman 
Forumowicz

Auto: O1 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 143
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-12-2019, 15:59   

Przyszedł czas na wymianę amorków z tyłu. Znalazłem model Kayaby o kodzie 341361, po weryfikacji na półce deklarowany przez sprzedawcę jako wyprodukowany w Japonii. Czy to będzie optymalna opcja, czy jeszcze jeszcze jakaś godna rozważenia alternatywa? Teoretycznie mogłyby być bardziej miękkie niż oryginał ;) ale jeśli to ma popsuć jakże zacne prowadzenie tego auta, to wolę nie eksperymentować.

Przy okazji jeszcze mam dwa pytania:

- dobrze wnosze, że przy takiej robocie od razu warto wymienić poduszkę amortyzatora?
- czy jest coś jeszcze co wypada do tego kompletu zamówić? Roboty sam nie robię, ale zamawiam wszystko co potrzebne do przekazania w ręce mechanika.

- czy po wymianie amorków w Outlanderze wskazane jest zrobienie geometrii?
 
 
jaroo0 
Forumowicz


Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 165
Skąd: BHA
Wysłany: 23-12-2019, 18:15   

Indeks dobry. Nasze zawieszenie jest sztywne wiec bez obaw że zmieknie

Dokup komplet osłon i odboi bo ich nie ma przy nowych amorkach.
Poduszki są mega wytrzymałe, ale warto dogadać się ze sklepem ze wezmiesz z możliwością zwrotu. Przy rozbiórce ocenisz stan gumy

Geometria nie jest wymagana, jedynie dokręcenie śruby na opuszczonym aucie.
 
 
stickman 
Forumowicz

Auto: O1 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 143
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-12-2019, 15:59   

jaroo0 napisał/a:
Indeks dobry. Nasze zawieszenie jest sztywne wiec bez obaw że zmieknie

Dokup komplet osłon i odboi bo ich nie ma przy nowych amorkach.
Poduszki są mega wytrzymałe, ale warto dogadać się ze sklepem ze wezmiesz z możliwością zwrotu. Przy rozbiórce ocenisz stan gumy

Geometria nie jest wymagana, jedynie dokręcenie śruby na opuszczonym aucie.


Dzięki za podpowiedź. Czy to wygląda na właściwy komplet gum /na górę i dół?/ - przykładowy link komplet ? Czy podkładki/nakładki sprężyn też przy tej okazji nie są potrzebne?

[ Dodano: 06-01-2020, 15:34 ]
Może ktoś kto już ten temat przerabiał będzie mi w stanie podpowiedzieć, bo jestem lekko zdezorientowany: zamówiłem taki zestaw osłon KYB z odbojami https://allegro.pl/oferta/kyb-910030-zestaw-ochr-amort-8749696782 wg. zdjęć w jego skład wchodzi 6 elementów. Tymczasem otrzymałem jedynie zafiolowane dwa elementy z fotki po prawej stronie. To tak ma być i wystarczy, czy te dwa elementy z lewej przypadkiem mogą być w komplecie wciśnięte do tych z prawej? Głupie pytanie, ale tego nie sprawdzę bo woreczka narazie nie rozpruję na wypadek okoliczności zwrotu zamówienia.

Oczywiście pytanie czy to oby kompletny zestaw wysłałem już do sprzedającego i czekam na odpowiedź, ale bardziej ufam Waszej opinii co do kompletności takich elementów.

[ Dodano: 09-01-2020, 11:26 ]
OK, to dla podsumowania, dla wszystkich którzy mogą stanąć przed podobną rozkminą i szukać informacji piszę: osłona pasowała. Ponadto wg. mechanika posiada ona wewnątrz odbój. Na własne oczy nie widziałem więc daje ten % niepewności ale takie informacje uzyskałem upewniając się czy wszystko OK i dopytując po robocie.

Także tak.. wg. jednych weryfikujących sprzedawców po VIN pasowała, wg. innych nie pasowała, tak samo jak w opisach tych osłon nieraz O1 jest wymieniany na liście zgodnych model, a w innych zgodność dotyczy O2.
 
 
starzec 00 
Forumowicz

Auto: outlander l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2019
Posty: 31
Skąd: Puławy
Wysłany: 14-05-2020, 20:27   

Odnośnie amortyzatorów na tył. Stare wygi pewnie wiedzą ale młode jak ja dowiadują się dopiero jak zamówią i coś nie pasuje. Jeżeli zamawiasz amory na tył najpierw zmierz odległość od oczka montażowego do talerza osadczego sprężyny. W latach 2002-połowa2004 odległość ta wynosi 145 mm, w latach połowa2004-2006 jest to 110 mm. To samo dotyczy budowy wahacza do, którego jest amor przykręcony.
 
 
stickman 
Forumowicz

Auto: O1 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 143
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-05-2020, 13:19   

starzec 00 napisał/a:
Odnośnie amortyzatorów na tył. Stare wygi pewnie wiedzą ale młode jak ja dowiadują się dopiero jak zamówią i coś nie pasuje. Jeżeli zamawiasz amory na tył najpierw zmierz odległość od oczka montażowego do talerza osadczego sprężyny. W latach 2002-połowa2004 odległość ta wynosi 145 mm, w latach połowa2004-2006 jest to 110 mm. To samo dotyczy budowy wahacza do, którego jest amor przykręcony.


A jak ktoś nie ma możliwości takich pomiarów to po prostu trzeba weryfikować po VIN i ew. po czasie produkcji auta - w przypadku amorów KYB po prostu sa podane dwa różne kody produktu, ze wskazaniem okresów które podałeś. Vide:

 
 
Arturro_Turbo 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-08-2021, 10:54   

Cześć.
Odświeżam. Czy ktoś miał problem z wyjęciem śruby tylnego amortyzatora i śruby łączącej wahacz poprzeczny z wzdłużnym?
Jakiś patent jest na to, czy śruba zapiekła się w tulei i cięcie?
Teoretycznie prosta sprawa, podejście robiłem zgodnie z instrukcją serwisową,a śruba stoi, nie chcę za mocno walić młotem, ani od razu ciąć.
Jakieś porady ;-)
 
 
Turbocbr 
Forumowicz

Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Paź 2019
Posty: 229
Skąd: brodnica
Wysłany: 07-08-2021, 10:59   

Cytat:
Jakieś porad
kupić nowe śruby , a stare ciąć. Chyba ze masz indukcję do podgrzewania śrub.
_________________
Turbocbr
 
 
luk2501 
Forumowicz

Auto: outlander I 2,0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2016
Posty: 175
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 08-08-2021, 10:46   

W tym aucie większość śrub stoi jak kolega wyżej cięcie i nowe śruby i potem smar miedziany.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.