amortyzatory |
Autor |
Wiadomość |
Grzegorz k82
Nowy Forumowicz olaf m
Auto: outlander 2.0 4wd (100kw/136km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2018 Posty: 2 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 03-10-2018, 11:57 amortyzatory
|
|
|
Witam. Jakie amortyzatory w rozsądnej cenie polecacie do outlander 2.0 4wd 136km? |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 06-10-2018, 02:22
|
|
|
Jeśli chodzi o przód to zamontowałem nowe KYB 3 miesiące temu, zestaw z osłonami 520PLN.
Powiem tyle że działa, niestety bez zmian. Na starych jeden miał niewielki wyciek, a ja szukałem przyczyny myszkowania więc wymieniłem na nówki. |
|
|
|
 |
stickman
Forumowicz
Auto: O1 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 143 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-12-2019, 15:59
|
|
|
Przyszedł czas na wymianę amorków z tyłu. Znalazłem model Kayaby o kodzie 341361, po weryfikacji na półce deklarowany przez sprzedawcę jako wyprodukowany w Japonii. Czy to będzie optymalna opcja, czy jeszcze jeszcze jakaś godna rozważenia alternatywa? Teoretycznie mogłyby być bardziej miękkie niż oryginał ale jeśli to ma popsuć jakże zacne prowadzenie tego auta, to wolę nie eksperymentować.
Przy okazji jeszcze mam dwa pytania:
- dobrze wnosze, że przy takiej robocie od razu warto wymienić poduszkę amortyzatora?
- czy jest coś jeszcze co wypada do tego kompletu zamówić? Roboty sam nie robię, ale zamawiam wszystko co potrzebne do przekazania w ręce mechanika.
- czy po wymianie amorków w Outlanderze wskazane jest zrobienie geometrii? |
|
|
|
 |
jaroo0
Forumowicz

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Gru 2010 Posty: 165 Skąd: BHA
|
Wysłany: 23-12-2019, 18:15
|
|
|
Indeks dobry. Nasze zawieszenie jest sztywne wiec bez obaw że zmieknie
Dokup komplet osłon i odboi bo ich nie ma przy nowych amorkach.
Poduszki są mega wytrzymałe, ale warto dogadać się ze sklepem ze wezmiesz z możliwością zwrotu. Przy rozbiórce ocenisz stan gumy
Geometria nie jest wymagana, jedynie dokręcenie śruby na opuszczonym aucie. |
|
|
|
 |
stickman
Forumowicz
Auto: O1 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 143 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-12-2019, 15:59
|
|
|
jaroo0 napisał/a: | Indeks dobry. Nasze zawieszenie jest sztywne wiec bez obaw że zmieknie
Dokup komplet osłon i odboi bo ich nie ma przy nowych amorkach.
Poduszki są mega wytrzymałe, ale warto dogadać się ze sklepem ze wezmiesz z możliwością zwrotu. Przy rozbiórce ocenisz stan gumy
Geometria nie jest wymagana, jedynie dokręcenie śruby na opuszczonym aucie. |
Dzięki za podpowiedź. Czy to wygląda na właściwy komplet gum /na górę i dół?/ - przykładowy link komplet ? Czy podkładki/nakładki sprężyn też przy tej okazji nie są potrzebne?
[ Dodano: 06-01-2020, 15:34 ]
Może ktoś kto już ten temat przerabiał będzie mi w stanie podpowiedzieć, bo jestem lekko zdezorientowany: zamówiłem taki zestaw osłon KYB z odbojami https://allegro.pl/oferta/kyb-910030-zestaw-ochr-amort-8749696782 wg. zdjęć w jego skład wchodzi 6 elementów. Tymczasem otrzymałem jedynie zafiolowane dwa elementy z fotki po prawej stronie. To tak ma być i wystarczy, czy te dwa elementy z lewej przypadkiem mogą być w komplecie wciśnięte do tych z prawej? Głupie pytanie, ale tego nie sprawdzę bo woreczka narazie nie rozpruję na wypadek okoliczności zwrotu zamówienia.
Oczywiście pytanie czy to oby kompletny zestaw wysłałem już do sprzedającego i czekam na odpowiedź, ale bardziej ufam Waszej opinii co do kompletności takich elementów.
[ Dodano: 09-01-2020, 11:26 ]
OK, to dla podsumowania, dla wszystkich którzy mogą stanąć przed podobną rozkminą i szukać informacji piszę: osłona pasowała. Ponadto wg. mechanika posiada ona wewnątrz odbój. Na własne oczy nie widziałem więc daje ten % niepewności ale takie informacje uzyskałem upewniając się czy wszystko OK i dopytując po robocie.
Także tak.. wg. jednych weryfikujących sprzedawców po VIN pasowała, wg. innych nie pasowała, tak samo jak w opisach tych osłon nieraz O1 jest wymieniany na liście zgodnych model, a w innych zgodność dotyczy O2. |
|
|
|
 |
starzec 00
Forumowicz
Auto: outlander l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2019 Posty: 31 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 14-05-2020, 20:27
|
|
|
Odnośnie amortyzatorów na tył. Stare wygi pewnie wiedzą ale młode jak ja dowiadują się dopiero jak zamówią i coś nie pasuje. Jeżeli zamawiasz amory na tył najpierw zmierz odległość od oczka montażowego do talerza osadczego sprężyny. W latach 2002-połowa2004 odległość ta wynosi 145 mm, w latach połowa2004-2006 jest to 110 mm. To samo dotyczy budowy wahacza do, którego jest amor przykręcony. |
|
|
|
 |
stickman
Forumowicz
Auto: O1 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 143 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-05-2020, 13:19
|
|
|
starzec 00 napisał/a: | Odnośnie amortyzatorów na tył. Stare wygi pewnie wiedzą ale młode jak ja dowiadują się dopiero jak zamówią i coś nie pasuje. Jeżeli zamawiasz amory na tył najpierw zmierz odległość od oczka montażowego do talerza osadczego sprężyny. W latach 2002-połowa2004 odległość ta wynosi 145 mm, w latach połowa2004-2006 jest to 110 mm. To samo dotyczy budowy wahacza do, którego jest amor przykręcony. |
A jak ktoś nie ma możliwości takich pomiarów to po prostu trzeba weryfikować po VIN i ew. po czasie produkcji auta - w przypadku amorów KYB po prostu sa podane dwa różne kody produktu, ze wskazaniem okresów które podałeś. Vide:
 |
|
|
|
 |
Arturro_Turbo
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2010 Posty: 12 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-08-2021, 10:54
|
|
|
Cześć.
Odświeżam. Czy ktoś miał problem z wyjęciem śruby tylnego amortyzatora i śruby łączącej wahacz poprzeczny z wzdłużnym?
Jakiś patent jest na to, czy śruba zapiekła się w tulei i cięcie?
Teoretycznie prosta sprawa, podejście robiłem zgodnie z instrukcją serwisową,a śruba stoi, nie chcę za mocno walić młotem, ani od razu ciąć.
Jakieś porady |
|
|
|
 |
Turbocbr
Forumowicz
Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Paź 2019 Posty: 229 Skąd: brodnica
|
Wysłany: 07-08-2021, 10:59
|
|
|
kupić nowe śruby , a stare ciąć. Chyba ze masz indukcję do podgrzewania śrub. |
_________________ Turbocbr |
|
|
|
 |
luk2501
Forumowicz
Auto: outlander I 2,0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Paź 2016 Posty: 175 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 08-08-2021, 10:46
|
|
|
W tym aucie większość śrub stoi jak kolega wyżej cięcie i nowe śruby i potem smar miedziany. |
|
|
|
 |
|