Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Notlauf
Autor Wiadomość
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 15-10-2018, 22:33   Notlauf

Czytalem juz wszystko ale nie mam juz pomyslu

od kilku dni zaczela i przeladowywac turbosprezarka,wlaczal sie notlauf
dzis wjechalem na kanal,poluznilem gduszke i faktycznie zawalone kierowniczki
w taki razie odkrecilem wydech ,strzykawka polalem nafta i wszystko rozruszalem
gruszke sprawdzilem i jest szczelna

wszystko poskladalem i teraz problem...
jak depne to slychac dosc glosno ze pompuje powietrze,na programie wskazuje 1,55 bar a wiec duzo,zmienia sie swist jak otwieraja sie lopatki ale po wjezdzie pod gore wlacza sie notlauf


sprawdzilem jeszcze gruszke i po wylaczeniu stacyjki po kilku minutach gruszka wysuwa trzpien gdy rozlaczy podcisnienie
wiec teoretycznie wszytko dziala
z tym ze jak puszcze gaz to slychac jak by mial zalozozny overbost

rury sa ok, zreszta jak by byla dziura w rurze to by nie przeladowywal

co wy na to ?

mozliwe ze cos w kierownicach w srodku turbiny sie uwalilo ? :rolleyes:
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 16-10-2018, 08:12   

kajos napisał/a:
w taki razie odkrecilem wydech ,strzykawka polalem nafta i wszystko rozruszalem
to raczej nie usunęło sadzy z kierowniczek turbiny ;) Przegoń go kilkadziesiąt km na wysokich obrotach od czasu do czasu wciskając gaz w podłogę i puszczając. To też nie jest profi czyszczenie turbiny, ale trochę sadzy wypali.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 16-10-2018, 10:51   

bede przeganial ale...
dziwi nie ten odglos jak puszcze gaz
sztanga przy rurbo chodzi lekko
przed temfaktycznie bylo zawalone

a moze gruszke inaczej wyregulowac na gwincie ?

aha
auto mam po cziptuningu juz dawno,przed tem wszystko bylo ok tylko teraz od jakiegos czasu zaczelo sie pier..... :evil:

i co jeszcze dziwne nie zawsze blad wyskoczy na kontrolce gdy sie wlaczy notlauf 8)
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 16-10-2018, 13:26   

u mnie nigdy nie wyskakiwał błąd na kontrolce przy notlaufach. Ale miałem ich zaledwie trzy. Gruszki raczej nie regulowałbym - niby dlaczego miałoby się coś zmienić?
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
m4rud3r 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 444
Skąd: Suwałki
Wysłany: 16-10-2018, 17:19   

U mnie też nie było błędu na desce. Możliwe że łopatki turbiny są dalej zawalone sadzą ....
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5364
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 16-10-2018, 19:52   

Panie gruszki nie skręca się na pałe. Jeden obrot i można ciśnienie zmienić. Moim zdaniem popuść ją trochę tak żeby uzyskać boost taki jak zadał tuner.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 23-10-2018, 19:16   

dzis sprawdzilem laczenia rury i okazalo sie ze wyskoczyla podczas poprzedniego wykrecania z obejmy
to dlatego tak bylo slychac jak glosno pompuje

teraz juz jest cisza
cisnienia dmuchania jeszcze nie mialem okazji sprawdzic
ale jak jeszcze wczoraj z pracy jechalem (byla poluzniona rura wydechowa) to po depnieciu na maxa program pokazywal 1,55 przez dluzsza chwile i wlaczal sie notlauf
gdy tak sredniu deptalem to pozniej cisnienie spadalo do 0,6 wiec kierowniczki pracuja (przed rozruszaniem nie spadalo tak)

jak by nic sie nie zmienilo to mam pytanie
wodzik przy gruszcze skrocic czy wydluzyc zeby zmniejszyc cisnienie przy maxie?

[ Dodano: 24-10-2018, 23:30 ]
jednak caly czas mi sie wlacza notlauf
tak pomyslalem sobie czy gruszka moze nie daje rady pociagnac wodzika czy zabrudzone sa kierownice (wodzik lekko pracuje)

zeby to sprawdzic to moze zablokowac wodzik na ale dmuchanie
wtedy nie powinno dojsc do przeladowywania (fak ze auto bedzie slabe ale to znak ze kierownice nastawiaja sie)

chce narazie prostymi sposobami to sprawdzic bo wyjecie turbiny jest praco i czaso chlonne

jak by byla to gruszka to orginalna kosztuje okolo 100zl wiec koszt niewielki

co wy na to ? :shock:

[ Dodano: 25-10-2018, 22:46 ]
dzis sprawdzalem gruszke- jest szczelna trzyma podcisnienie
sztanga pracuje

czy ktos mi powie bo szukam i nigdzie tego (dziwne )nie moge znalezsc :evil:

co powoduje wydluzenie wodzika gruszki a co skrocenie?
jest jeszcze 1 regulacja przy ramieniu tzw. zderzak
co spowoduje wkrecenie a co wykrecenie tego zderzaka?

oczywiscie takie regulacje lylko o pol-jeden obrot maxymalnie

w tym filmie wszystko widac :wink:
https://www.youtube.com/watch?v=1IF-xYCQ8Bw

[ Dodano: 26-10-2018, 18:45 ]
juz wszystko wiem :P

lopatki napewno i dzialaja i nie sa zawalone :)

troche podumalem sobie wieczorkiem i oswiecilo mnie :lol:

gdy silnik nie pracuje po kilku minutach spada podcisnienie (tzw. pierdzenie opisywane kiedys)
wtedy gruszka nie dostaje i ustawia sie na 2 stopien (male ladowanie)

kiedy silnik odpali podcisnienie wzrasta i delikatnie wciaga wodzik (przynajniej tak umnie bylo)

wiec pomyslalem sobie ze jak odlacze podcisnienie gruszki (z drugiej strony oczywiscie zaslepiajac wylot od strony rozdzielacza )
lopatki usza ustawic sie na 2 stopien ladowania
tak tez zrobilem i faktycznie do 2250 obr/min byla slaby a pozniej dostawal wigoru i sprezarka laduje 1,4 bar

znaczy to ze nic zatarte nie jest a przyczyna przeladowywania jest wyregulowanie wodzika
metoda prub i bledow wyregulowalem wodzik i generalnie wszystko dziala ok oprocz maxymalnej mocy silnika bo cisnienie dochodzi do 1,55bar
ale to na dniach tez wyreguluje regulowanym zderzakiem :badgrin:
ustawie to tak zeby maxymalnie pod obciazeniem dmuchalo 1,45bar

gdy juz z tym sie uporam to wtedy juz dokladnie wysteruje turbo :rolleyes:


regulacje wodzika trzeba robic przy pracujacym wodziku bo inaczej nie ma sie sily tyle w palcach zeby ta beczolka krecic

jak by ktos byl zainteresowany to pytac
chetnie doradze

http://profiturbo.pl/usta...-geometrii-vnt/

[ Dodano: 18-12-2018, 02:49 ]
wina tego ze byl notlauf byla pompa paliwa
poprostu sam silnik nie nie dal rady zaciagac tyle paliwa ile jest potrzebne do pracy na pelnej mocy
po wlozeniu nowej pompy wszystko wrocilo do normy 8)

sam sie zastanawiam jak to mozliwe :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.