Notlauf |
Autor |
Wiadomość |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 15-10-2018, 22:33 Notlauf
|
|
|
Czytalem juz wszystko ale nie mam juz pomyslu
od kilku dni zaczela i przeladowywac turbosprezarka,wlaczal sie notlauf
dzis wjechalem na kanal,poluznilem gduszke i faktycznie zawalone kierowniczki
w taki razie odkrecilem wydech ,strzykawka polalem nafta i wszystko rozruszalem
gruszke sprawdzilem i jest szczelna
wszystko poskladalem i teraz problem...
jak depne to slychac dosc glosno ze pompuje powietrze,na programie wskazuje 1,55 bar a wiec duzo,zmienia sie swist jak otwieraja sie lopatki ale po wjezdzie pod gore wlacza sie notlauf
sprawdzilem jeszcze gruszke i po wylaczeniu stacyjki po kilku minutach gruszka wysuwa trzpien gdy rozlaczy podcisnienie
wiec teoretycznie wszytko dziala
z tym ze jak puszcze gaz to slychac jak by mial zalozozny overbost
rury sa ok, zreszta jak by byla dziura w rurze to by nie przeladowywal
co wy na to ?
mozliwe ze cos w kierownicach w srodku turbiny sie uwalilo ? |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 16-10-2018, 08:12
|
|
|
kajos napisał/a: | w taki razie odkrecilem wydech ,strzykawka polalem nafta i wszystko rozruszalem | to raczej nie usunęło sadzy z kierowniczek turbiny Przegoń go kilkadziesiąt km na wysokich obrotach od czasu do czasu wciskając gaz w podłogę i puszczając. To też nie jest profi czyszczenie turbiny, ale trochę sadzy wypali. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 16-10-2018, 10:51
|
|
|
bede przeganial ale...
dziwi nie ten odglos jak puszcze gaz
sztanga przy rurbo chodzi lekko
przed temfaktycznie bylo zawalone
a moze gruszke inaczej wyregulowac na gwincie ?
aha
auto mam po cziptuningu juz dawno,przed tem wszystko bylo ok tylko teraz od jakiegos czasu zaczelo sie pier.....
i co jeszcze dziwne nie zawsze blad wyskoczy na kontrolce gdy sie wlaczy notlauf |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 16-10-2018, 13:26
|
|
|
u mnie nigdy nie wyskakiwał błąd na kontrolce przy notlaufach. Ale miałem ich zaledwie trzy. Gruszki raczej nie regulowałbym - niby dlaczego miałoby się coś zmienić? |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
m4rud3r
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 444 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 16-10-2018, 17:19
|
|
|
U mnie też nie było błędu na desce. Możliwe że łopatki turbiny są dalej zawalone sadzą .... |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5364 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 16-10-2018, 19:52
|
|
|
Panie gruszki nie skręca się na pałe. Jeden obrot i można ciśnienie zmienić. Moim zdaniem popuść ją trochę tak żeby uzyskać boost taki jak zadał tuner. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 23-10-2018, 19:16
|
|
|
dzis sprawdzilem laczenia rury i okazalo sie ze wyskoczyla podczas poprzedniego wykrecania z obejmy
to dlatego tak bylo slychac jak glosno pompuje
teraz juz jest cisza
cisnienia dmuchania jeszcze nie mialem okazji sprawdzic
ale jak jeszcze wczoraj z pracy jechalem (byla poluzniona rura wydechowa) to po depnieciu na maxa program pokazywal 1,55 przez dluzsza chwile i wlaczal sie notlauf
gdy tak sredniu deptalem to pozniej cisnienie spadalo do 0,6 wiec kierowniczki pracuja (przed rozruszaniem nie spadalo tak)
jak by nic sie nie zmienilo to mam pytanie
wodzik przy gruszcze skrocic czy wydluzyc zeby zmniejszyc cisnienie przy maxie?
[ Dodano: 24-10-2018, 23:30 ]
jednak caly czas mi sie wlacza notlauf
tak pomyslalem sobie czy gruszka moze nie daje rady pociagnac wodzika czy zabrudzone sa kierownice (wodzik lekko pracuje)
zeby to sprawdzic to moze zablokowac wodzik na ale dmuchanie
wtedy nie powinno dojsc do przeladowywania (fak ze auto bedzie slabe ale to znak ze kierownice nastawiaja sie)
chce narazie prostymi sposobami to sprawdzic bo wyjecie turbiny jest praco i czaso chlonne
jak by byla to gruszka to orginalna kosztuje okolo 100zl wiec koszt niewielki
co wy na to ?
[ Dodano: 25-10-2018, 22:46 ]
dzis sprawdzalem gruszke- jest szczelna trzyma podcisnienie
sztanga pracuje
czy ktos mi powie bo szukam i nigdzie tego (dziwne )nie moge znalezsc
co powoduje wydluzenie wodzika gruszki a co skrocenie?
jest jeszcze 1 regulacja przy ramieniu tzw. zderzak
co spowoduje wkrecenie a co wykrecenie tego zderzaka?
oczywiscie takie regulacje lylko o pol-jeden obrot maxymalnie
w tym filmie wszystko widac
https://www.youtube.com/watch?v=1IF-xYCQ8Bw
[ Dodano: 26-10-2018, 18:45 ]
juz wszystko wiem
lopatki napewno i dzialaja i nie sa zawalone
troche podumalem sobie wieczorkiem i oswiecilo mnie
gdy silnik nie pracuje po kilku minutach spada podcisnienie (tzw. pierdzenie opisywane kiedys)
wtedy gruszka nie dostaje i ustawia sie na 2 stopien (male ladowanie)
kiedy silnik odpali podcisnienie wzrasta i delikatnie wciaga wodzik (przynajniej tak umnie bylo)
wiec pomyslalem sobie ze jak odlacze podcisnienie gruszki (z drugiej strony oczywiscie zaslepiajac wylot od strony rozdzielacza )
lopatki usza ustawic sie na 2 stopien ladowania
tak tez zrobilem i faktycznie do 2250 obr/min byla slaby a pozniej dostawal wigoru i sprezarka laduje 1,4 bar
znaczy to ze nic zatarte nie jest a przyczyna przeladowywania jest wyregulowanie wodzika
metoda prub i bledow wyregulowalem wodzik i generalnie wszystko dziala ok oprocz maxymalnej mocy silnika bo cisnienie dochodzi do 1,55bar
ale to na dniach tez wyreguluje regulowanym zderzakiem
ustawie to tak zeby maxymalnie pod obciazeniem dmuchalo 1,45bar
gdy juz z tym sie uporam to wtedy juz dokladnie wysteruje turbo
regulacje wodzika trzeba robic przy pracujacym wodziku bo inaczej nie ma sie sily tyle w palcach zeby ta beczolka krecic
jak by ktos byl zainteresowany to pytac
chetnie doradze
http://profiturbo.pl/usta...-geometrii-vnt/
[ Dodano: 18-12-2018, 02:49 ]
wina tego ze byl notlauf byla pompa paliwa
poprostu sam silnik nie nie dal rady zaciagac tyle paliwa ile jest potrzebne do pracy na pelnej mocy
po wlozeniu nowej pompy wszystko wrocilo do normy
sam sie zastanawiam jak to mozliwe |
|
|
|
 |
|