[II 2.4 MIVEC] Nie ursza |
Autor |
Wiadomość |
dojo
Nowy Forumowicz
Auto: OII 2.4MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2014 Posty: 16 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20-10-2018, 00:28 [II 2.4 MIVEC] Nie ursza
|
|
|
Witam, na autostradzie przy prędkości 160-180 pojawił się świst a potem spadek mocy. Przy spokojnym dodawaniu gazu do 2k jechał do około 100 km/h, przy mocniejszym świszczał. Potem pojawiły się problemy przy rozpędzaniu - szarpanie. Przy zatrzymaniu na światłach szarpnął i zgasł. Potem start na małych obrotach ruszył i powoli dał się rozpędzić. Teraz przód i tył na minimalnym gazie ledwo jedzie i szarpie strasznie.
Dodam przebieg 140k km, skrzynia oczywiście CVT.
Pomocy. Jestem 400 km od domu. |
|
|
|
 |
kazik70
Forumowicz

Auto: Outlander II GT 3.0 V6 2011r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2009 Posty: 147 Skąd: Łęczna
|
Wysłany: 20-10-2018, 08:03
|
|
|
Kiedyś przeżyłem identyczną historię, więc współczuję bardzo.
W służbowym aucie, u nas winne było sprzęgło a konkretnie jego docisk,
na takim ślizagającym się, również przejechaliśmy ponad 400km,
grunt to jak najmniej się zatrzymywać i jechać bardzo łagodnie.
Ale u Ciebie już chyba po? Trzymam kciuki by to nie była skrzynia i za szybki powrót. |
|
|
|
 |
dojo
Nowy Forumowicz
Auto: OII 2.4MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2014 Posty: 16 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20-10-2018, 08:23
|
|
|
No tylko że to jest automat cvt czy tu jest coś takiego jak docisk?
Ech. |
|
|
|
 |
kruhy84
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Wrz 2017 Posty: 168 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 20-10-2018, 09:41
|
|
|
u Ciebie zapewne poszło sprzęgło hydrokinetyczne lub jak kto woli konwenter momentu obrotowego. jak sprawy nie chcesz pogoryszć np. o zatarcie pompy i inne uszkodzenia to proponuje powrót na lawecie. nic innego nie wymyślisz sam. |
|
|
|
 |
dojo
Nowy Forumowicz
Auto: OII 2.4MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2014 Posty: 16 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23-10-2018, 13:53
|
|
|
Wróciłem,
komputer nie wywala żadnego błędu skrzyni itp.
Podobno coś blokuje mechanicznie. Nawet przepchać nie bardzo się go da na N |
|
|
|
 |
elmundialo
Forumowicz elmundialo
Auto: outlander 2.4 MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lis 2014 Posty: 136 Skąd: lesna
|
Wysłany: 23-10-2018, 17:18
|
|
|
Daj znać jak sie sprawa zakończy.Pzdr |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 23-10-2018, 19:10
|
|
|
dojo napisał/a: | Wróciłem,
komputer nie wywala żadnego błędu skrzyni itp.
Podobno coś blokuje mechanicznie. Nawet przepchać nie bardzo się go da na N |
odkrec wal (4 sruby) i zobacz czy da rade przepchnac jego |
|
|
|
 |
kazik70
Forumowicz

Auto: Outlander II GT 3.0 V6 2011r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2009 Posty: 147 Skąd: Łęczna
|
Wysłany: 24-10-2018, 07:59
|
|
|
A jak powrót wyglądał? |
|
|
|
 |
dojo
Nowy Forumowicz
Auto: OII 2.4MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2014 Posty: 16 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24-10-2018, 15:51
|
|
|
Powrót na lawecie.
Diagnoza: łańcuch w skrzyni się rozwarstwił i zblokował.
Także grubo
Trzeba wolniej jeżdzić. |
|
|
|
 |
elmundialo
Forumowicz elmundialo
Auto: outlander 2.4 MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lis 2014 Posty: 136 Skąd: lesna
|
Wysłany: 24-10-2018, 18:32
|
|
|
Dokładnie. Raz jak go kupiłem, chciałem sprawdzić ile pójdzie na autostradzie W D. Przy 190 km/h wszedł w tryb awaryjny i obniżyć prędkość do 100 musiałem. Wróciłem do domu ,zleciłem wymianę oleju w skrzyni . Już nigdy tyle nie jechałem. Wg tego co czytałem ale przedewszystkim z własnego czteroletniego doświadczenia wiem, auto nie lubi ani prędkości ani przyspieszen gwałtownych . Koledze współczuję bo wydatek ogromny się szykuje. |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 24-10-2018, 19:04
|
|
|
a automat ma chlodnice oleju?
jesli nie lub ma to mozna by zrobic wieksza chlodnice z przodu auta- byc moze by to pomoglo |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
elmundialo
Forumowicz elmundialo
Auto: outlander 2.4 MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lis 2014 Posty: 136 Skąd: lesna
|
Wysłany: 24-10-2018, 21:36
|
|
|
Ma chłodnice, przynajmniej mój model. |
|
|
|
 |
kruhy84
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Wrz 2017 Posty: 168 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 25-10-2018, 20:33
|
|
|
cvt mają chłodnice. nie mają 3,0 v6 ale tam jest skrzynia zwykła hydrauliczna.
co do awarii kolegi to zapewne pójdzie też pompa oleju, dwa filtry no i ja bym jeszcze sprawdził sprzęgło hydrokinetyczne jak już wszystko wyjęte. oczywiście wszystko będzie sporo kosztować no i mam nadzieje że robi warsztat który ma o tym pojęcie. |
|
|
|
 |
kazik70
Forumowicz

Auto: Outlander II GT 3.0 V6 2011r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2009 Posty: 147 Skąd: Łęczna
|
Wysłany: 26-10-2018, 09:16
|
|
|
Mój GT, z silnikiem 3.0 V6 jak najbardziej ma chłodnice, skrzynia tak jak piszesz hydrauliczna. |
|
|
|
 |
alegator
Forumowicz
Auto: Mitsubishi outlander 2,4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Maj 2017 Posty: 103 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 26-10-2018, 18:14
|
|
|
gorąco odsyłam do mojego wpisu dotyczacego przegrzania skrzyni CVT. To niestety moze sie zdarzyć. Te skrzynki - jak słusznie zuwazył mój przedówca - nie lubia dużej predkosci. Ja równiez miałem taki sam przypadek i identyczne okoliczności, tez chciałem sie popisać mozliwościami mojego autka (OII, 2,4 CVT) i rozgoniłem go do prawie 200 km/h , niestety długo nie pojeżdziłem . skrzynia nagrzała sie i pojazd wszedł w tryb awaryjny i studzenia skrzynki. przez 10 min prędkość nie przekraczała 100 km/h. Po tym czasie wszystko wróciło do normy. Zalecono, zeby wymienić olej i tak zrobiłem. Pojechałem do Kisielnickiego w Szczecinie, gdzie zrobiłem diagnostyke skrzyni, wymieniłem olej i filtry (olej oryginalny) . Okazało sie, że nic szczególnego sie nie stało. U Ciebie trudno powiedzieć co moze być, nie koniecznie skrzynia. Ona po epizodzie przegrzania powinna wrócic do normalnego stanu i takie zdarzenie nie powinno mieć wpływu na stan techniczny zespołu. Po to jest ten układ , który zapobiega przegrzaniu. |
_________________ Jak się nie ma co sie lubi, to się kocha własną żonę |
|
|
|
 |
|