| Przesunięty przez: Hubeeert 25-08-2006, 13:04
 | Wymiana rozrządu | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-07-2017, 07:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wymiana prosta - wymagany klucz udarowy Co do producentów, paski DAYCO i Mitsuboshi to dobry towar, z zestawami INA bywały problemy - opisane gdzies na forum
 |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-07-2017, 07:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | 13 postów wyżej masz instrukcje wymiany. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | darcun4   Forumowicz
 
 Auto: MSS
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 9 razy
 Dołączył: 23 Sie 2013
 Posty: 216
 Skąd: Toruń
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-07-2017, 17:14   , |   
 |  
               | 
 |  
               | Dodam tylko, że porządny producent pasków umieszcza na nich niektóre informacje, takie jak: Data produkcji - pod numerem 5 (dzień-miesiąc-rok):
 
   A na pudełku datę do jakiej może być montowany (nr2):
 
   W tym przypadku chodzi o producenta pasków jakim jest ContiTech
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | balagan   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 25 Paź 2017
 Posty: 9
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-02-2018, 09:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, chyba dość dawno nikt tu nie zaglądał. Dlatego postanowiłem trochę podpytać kolegów po fachu odnośnie rozrządu, pasków oraz uszczelniaczy.
 Nadszedł już czas na wymianę powyższych w moim miśku
 Przeglądając forum i czytając Wasze jakże cenne rady zdecydowałem się i myślę nad zakupem rozrządu marki Conti
 http://allegro.pl/conti-r...5987203665.html
 Co o tym myślicie ?
 Lecz pojawiają się kolejne pytania jakie są dodatkowe paski i gdzie je nabyć oraz uszczelniacze
 Przyznam się że nie wiem jak do tego sie zabrać i gdzie wyszukać
 Moje auto to Carisma 1.9 DiD (115) 2004 r. z klimą
 Proszę o pomoc
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | lipiniak   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 13 Gru 2016
 Posty: 15
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-05-2018, 08:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, 
 Zastanawiam się nad samodzielną wymianą rozrządu i zastanawiam się nad wałkami. Czy powinno się je blokować przy wymianie żeby się nie przekręciły? Czy są gdzieś jakieś znaki które powinny być ustawione?
 
 
 Carisma 1.6 70kW z 2000 roku z klimatyzacją.
 
 Czy do tej carismy pasek rozrządu jest innej długości niż do tej bez klimy?
 Z góry dziękuję za pomoc.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bizi78   Mitsumaniak
 Reklamożerca.
 
  
 Auto: MSS 1.3 family 01r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 824 razy
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 21074
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-05-2018, 09:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Klima jest na pasku wielorowkowym nie na rozrządu  . |  
				| _________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę
  . 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mitsu2003   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 04 Lut 2014
 Posty: 20
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-11-2018, 22:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Co ile trzeba w Carismie wymieniać rozrząd? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bizi78   Mitsumaniak
 Reklamożerca.
 
  
 Auto: MSS 1.3 family 01r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 824 razy
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 21074
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-11-2018, 22:32 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Mitsu2003 napisał/a: |  	  | Co ile trzeba w Carismie wymieniać rozrząd? | 
 Na oryginalnych częściach mitsu co 90kkm.
 |  
				| _________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę
  . 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamir   Mitsumaniak
 TK
 
  
 Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 27 razy
 Dołączył: 14 Lip 2010
 Posty: 727
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-11-2018, 22:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja w swoim  1.8 SOHC wymieniałem co 60 000. Tak gdzieś na forum wyczytałem. |  
				| _________________ 
 Pozdrawiam
 Kamir
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mitsu2003   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 04 Lut 2014
 Posty: 20
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-12-2018, 10:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam Carisme 1.9 DID. Muszę wymienić rozrząd. Jakiej firmy polecacie? I co kupić w zestawie?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-12-2018, 17:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Do rozrządu: Pasek zebaty (oryginał montowany był Dayco albo Gates), rolka prowadzaco napinajaca (oryginał był montowany SNR), pompa wody (oryginał był montowany Hepu - ale nie mam 100% pewnosci), płyn chłodzacy, ew. uszczelniacz na wałk korbowy i wałek rozrządu Dodatkowo pasek osprzętu - klimatyzacja, alternator oraz weryfikacja napinacza automatycznego paska osprzetu, w razie koniecznosci wymiana rolki napinajacej albo całego napinacza
 |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ciapekm   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.8GDI
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 12 Sty 2019
 Posty: 28
 Skąd: okolice Złotoryi
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-02-2019, 08:33   Carisma 1.8GDI 1998r |   
 |  
               | 
 |  
               | To ja zapytam trochę z innej beczki, bo nie znalazłem w tym wątku odpowiedzi. Jakie blokady są potrzebne do wymiany rozrządu?
 Znalazłem tylko
 MD998719 - narzędzie do przytrzymywania koła pasowego wału korbowego
 
 Gdzie to dostać?
 Coś jeszcze powinienem nabyć?
 
 Auto: Carisma 1.8GDI 1998r.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-02-2019, 08:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | 1.8GDI robi sie bez blokad |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ciapekm   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.8GDI
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 12 Sty 2019
 Posty: 28
 Skąd: okolice Złotoryi
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-02-2019, 09:18 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | robertdg napisał/a: |  	  | 1.8GDI robi sie bez blokad | 
 
 Pięknie dziękuję!!!
 
 Co do zestawu: ten będzie ok?
 https://www.iparts.pl/cze...618.html#100091
 
 Czy polecacie coś innego? Wiem, że pytania już padały ale wątek ciągnie się przez kilka lat i trochę się mogło zmienić.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | nowymistrz   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6 GLX 90KM 98r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 25 Lip 2018
 Posty: 57
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-06-2021, 23:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam wszystkich. Planuje wymienić rozrząd wraz z pompą wody i uszczelniaczami.
 Dowiadywałem się u znajomego mechanika i polecał zestawy firmy INA. Mam możliwość zamówić za 380 zł pasek z napinaczem i pompą. I stąd moje pytanie. Czy polecacie tą firmę i jakie inne możecie polecić? Może coś taniej wyjdzie.
 Jest to silnik 1.6 90KM z 98r.
 Pozdrawiam.
 
 [ Dodano: 24-06-2021, 03:54 ]
 Ktoś coś podpowie?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |