 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[2.8 TD] Kilka problemów z Pajero long (silnik, skrzynia SS |
Autor |
Wiadomość |
Mirek1275
Forumowicz Mirek1275

Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 142 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: 27-10-2018, 19:24
|
|
|
Miauczyński napisał/a: | pit44 napisał/a: | Mam podobne nr pod spodem skrzyni v5m315sl , am3032 |
C... Niestety nie wiedziałem i nie mogłem znaleźć jak zdjąć ten gruby gumowy płaszcz więc go wyciąłem i tak był porwany (chętnie bym go wymienił, ale nigdzie na necie nie mogę go znaleźć).... |
Na gumie tej jest numer części, na przykład może to być MB659322.
Bez problemu znajdziesz, u kogoś kto handluje oryginalnymi częściami Mitsubishi.
Guma ta nie powinna mieć zaporowej ceny. |
_________________ Jest dobrze |
|
|
|
 |
Miauczyński
Nowy Forumowicz SUM
Auto: Pajero II 2.8TD glx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2018 Posty: 13 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 30-10-2018, 21:25
|
|
|
pit44 napisał/a: | Miauczyński napisał/a: | pit44 napisał/a: | Mam podobne nr pod spodem skrzyni v5m315sl , am3032 |
Cześć, pardon v5m315sl mam ten sam numer na skrzyni pomyliłem S z 8 więc mamy takie same skrzynie czyli SS
Dziś zabrałem się za wymiany oleju w całym układzie napędowym, Niestety pan Niemiaszek wlał olej z bizona najprawdopodobniej 85w90 bardzo gęsty. Z tylnego mostu poszły opiłki ale bez tragedii. Skrzynia Olej czarny pod mocnym światłem troche zielonkawy. Ogólnie z olejami w napędzie tragedia. ktoś spuścił olej z reduktora i zapomniał go tam wlać więc w reduktorze była pustka ;( ale na szczęście nie jeździłem na reduktorze ciekawe jak u Niemca. (choć wg kartki z następną wymianą oleju auto przez 5lat przejechało ponad 300km)
@pit44
Zrobiłem tak jak mówiłeś z dźwigniami. Niestety nie wiedziałem i nie mogłem znaleźć jak zdjąć ten gruby gumowy płaszcz więc go wyciąłem i tak był porwany (chętnie bym go wymienił, ale nigdzie na necie nie mogę go znaleźć). Tak poza tym to już ktoś tam przede mną był bo grubo biały sylikon był na gałce od reduktora. Gała od wybieraka biegów wygląda ok, tuleja siedzi na kuli. Ale gałka od reduktora w ogóle nie chodzi góra dół na fasolce, sprężyna jest sprasowana a sama podkładka nad sprężyną jest dziwnie wygięta więc może to winowajca chyba że tak ma być ale nie sadzę skoro tam jest fasolka. Jakby ktoś mógł wysłać mi zdjęcie jak wygląda ustawienie wodzików w trybie 2H to ustawie tak manualnie i postaram się włożyć inną gałkę (chętnie kupie). w dodatku mieszki na wybierakach mam pęknięte i leci do nich syf. szczypta lub dwie piachu poszło mi do skrzyni więc proszę mnie za to nie linczować i tak przemieli
wrzucam kilka zdjęć z operacji:
https://zapodaj.net/ddc08ddd627b0.jpg.html
https://zapodaj.net/50b9cc99346ea.jpg.html
https://zapodaj.net/e23612f483324.jpg.html
https://zapodaj.net/a9e90890fe745.jpg.html
https://zapodaj.net/95502159c7b3e.jpg.html
Okazyjnie znalazłem urwany kabel od czujnika w dyfrze świeżo ułamany. Również kupię takowy czujnik nie za miliony bo w internecie widziałem tylko za 300-400zł
I pytanie czy on wpływa na załączanie tylnego mostu czy tylko wskazanie ze dyfer jest zapięty na wyświetlaczu SS?
poprawiłem też połączenia kontaktem na wtyczkach pod osłoną przy prawej stronie od wyświetlacza biegów. Niesety nic nie pomogło |
https://zapodaj.net/465aad82f81b2.jpg.html
https://zapodaj.net/c574e641610a3.jpg.html
https://zapodaj.net/a5af4a3edb98d.jpg.html
https://zapodaj.net/7e6ab0aad69e1.jpg.html
[ Dodano: 27-10-2018, 15:42 ]
Na 1 zdjęciu masz 2h na 2 4h i na czwartym z blaszką prowadzącą drążek reduktora.Pozatym mój drążek wciska się bez problemu nawet kiedy jest zdemontowany |
Wielkie dzięki za zdjęcia. Dźwignia reduktora jest w drodze do mnie więc na dniach powinienem to poskładać. Mam jeszcze jedną prośbę: Czy mógłbyś wysłać mi zdjęcie tej swojej dźwigni chociaż porównam sobie mniej więcej czym one się różnią.
Jeśli chodzi o tą zadzerwiałą blaszkę z trytytkami to u mnie jej nie ma
Mirek1275 napisał/a: | Wysłany: 27-10-2018, 18:24Temat postu:
Miauczyński napisał/a:
pit44 napisał/a:
Mam podobne nr pod spodem skrzyni v5m315sl , am3032
C... Niestety nie wiedziałem i nie mogłem znaleźć jak zdjąć ten gruby gumowy płaszcz więc go wyciąłem i tak był porwany (chętnie bym go wymienił, ale nigdzie na necie nie mogę go znaleźć)....
Na gumie tej jest numer części, na przykład może to być MB659322.
Bez problemu znajdziesz, u kogoś kto handluje oryginalnymi częściami Mitsubishi.
Guma ta nie powinna mieć zaporowej ceny. |
Znalazłem, dzięki |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 18-11-2018, 09:15
|
|
|
Problem z paliwem to 99 % ten uszczelniacz na wałku pompy. Kiedy podłączysz na krótko, a do tego "tymczasowy zbirnik/bańka" z paliwem jestwyżej, to problem nie wystąpi. Najzwyczajniej w świecie pompie jest dużo łatwiej ciągnąć paliwo bezpośrednio... |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
Miauczyński
Nowy Forumowicz SUM
Auto: Pajero II 2.8TD glx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2018 Posty: 13 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 15-12-2018, 13:05
|
|
|
Witam ponownie,
Po długich walkach problem z paliwem oraz skrzynią został rozwiązany.
Wymieniłem uszczelniacz. pomogło na kilka dni i temat znów ten sam. Wyrzuciłem jeszcze filtr paliwa z pompką i wstawiłem zwykły przelotowy z 3.0d BMW oraz zaworek żeby nie cofało paliwa i narazie jest wporządku.
Skrzynia niestety kupiłem te dźwignie za 5stowek no i wróciły wszystkie pozycje i się odblokowała sama.
Narazie prowadzę nierówna walkę z wysprzęglikiem i pompą sprzęgła.
Płyn był już stary teraz zima i zgęstniał co mnie skłoniło do wymiany na nowy.
I tu jest problem po przetoczeniu nowego płynu przez układ pedał sprzęgła jest w podłodze. Gdy podpompuje go chwile ręką to wraca i biegi normalnie wchodzą ale mija chwila i pedał znów wpada. Na 100% nie ma powietrza w układzie, nawet napełniałem od dołu odpowietrznikiem na wysprzęgliku i też nic nie pomogło zapewne poszły uszczelnienia. Ceny pompy i wyszprzeglika na e-pajero kosmos 450 za pompę i 470 za wyszprzeglik więc szukam jakiegoś zestawu naprawczego ale w internecie co fraza to inny zestaw.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
brzyydal
Forumowicz
Auto: pajero v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Lis 2015 Posty: 66 Skąd: krk
|
Wysłany: 15-12-2018, 13:57
|
|
|
pompa na allegro widzialem za stowke z groszem a wysprzeglik osiem dych. Moze nie orginal ale co zrobic. |
|
|
|
 |
Miauczyński
Nowy Forumowicz SUM
Auto: Pajero II 2.8TD glx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2018 Posty: 13 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 15-12-2018, 15:19
|
|
|
brzyydal napisał/a: | pompa na allegro widzialem za stowke z groszem a wysprzeglik osiem dych. Moze nie orginal ale co zrobic. |
Dobra znalazłem pompę za 7dyszek nowe jakiś japanparts mógłbyś podrzucić link do wysprzeglika bo nie mogę znaleźć
Edit:
Mógłby mi ktoś powiedzieć co to za sprzęt pomiędzy pompą a wysprzęglikiem? U góry również ma odpowietrznik
Edit 2:
Walczyłem również ze spryskiwaczami lamp i okazało się ze pompka została żywcem zjedzona przez rudego
https://images89.fotosik.pl/91/f55c2178e207cae7med.jpg
Orientuje się ktoś może czy pompka z pajero III pasuje zamiennie z tą co jest w pII?
Na necie niestety nie ma nic sensownego.
[ Dodano: 18-12-2018, 01:23 ]
Miauczyński napisał/a: | brzyydal napisał/a: | pompa na allegro widzialem za stowke z groszem a wysprzeglik osiem dych. Moze nie orginal ale co zrobic. |
Dobra znalazłem pompę za 7dyszek nowe jakiś japanparts mógłbyś podrzucić link do wysprzeglika bo nie mogę znaleźć
Edit:
Mógłby mi ktoś powiedzieć co to za sprzęt pomiędzy pompą a wysprzęglikiem? U góry również ma odpowietrznik
Edit 2:
Walczyłem również ze spryskiwaczami lamp i okazało się ze pompka została żywcem zjedzona przez rudego
https://images89.fotosik.pl/91/f55c2178e207cae7med.jpg
Orientuje się ktoś może czy pompka z pajero III pasuje zamiennie z tą co jest w pII?
Na necie niestety nie ma nic sensownego. |
Pompka sprzęgła zamontowana, jakość odlewu słaba. Przełożyłem tłok do oryginalnej i sprzęgło wróciło
Dla potomnych co się zastanawiają czy pompka spryskiwaczy świateł pasuje z pajero III to mówię ze pasuje ale trzeba przelutować wtyczkę ze starej pompki.
Aktualnie walczę z nieotwierającym się szyberdachem. Jego zakres pracy to 5cm coś fizycznie trzyma i to nie syf bo nawet w trybie awaryjnym nie można nim ruszyć i mieli się przekładnia. Obawiam się że będę musiał go jutro wyciągnąć z sufitu. Narazie zdjąłem szybę i zalałem wd jak nie puści to będzie walka. |
|
|
|
 |
|
|