Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Biała maź w zbiorniku wyrównawczym 4g63
Autor Wiadomość
savagger995 
Forumowicz
Savagger

Auto: Galant 99', 6a13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 204
Skąd: Iłża
Wysłany: 02-01-2019, 19:57   Biała maź w zbiorniku wyrównawczym 4g63

Tak jak w temacie wczoraj podczas jazdy ok 100 km/h wywaliło mi na kilka minut Check-engine.
Silnik działał normalnie nie był przegrzany temperatura w normie. Dziś sprawdziłem że pod korkiem zbiornika wyrównawczego i w chłodnicy pojawiła się biała maź możliwe ,że już była wcześniej mogłem jej nie zauważyć. Samochód stał 3 miesiące w garażu nieużywany później przez 4 tyg ok 65 km dziennie do dziś. Olej ubywa ok 200-300 ml na miesiąc. Płyn chłodniczy bez zmian. Silnik 2.0 4g63.
Czyżby to uszczelka pod głowicą? może wystarczy zmienić płyn chłodniczy nigdy go nie zmieniałem. :roll:
 
 
 
przemek1602 
Mitsumaniak

Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sie 2017
Posty: 255
Skąd: ŚWIDNICA
Wysłany: 03-01-2019, 07:51   

Może olej kiepskiej jakości? Jak płynu nie ubywa to nie ma się czym martwić.
 
 
Pieraś 
Mitsumaniak


Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 1203
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 03-01-2019, 09:50   

przemek1602 napisał/a:
Może olej kiepskiej jakości? Jak płynu nie ubywa to nie ma się czym martwić.


Pojecie wzgledne. Bo moze przybywać;) lub to co ucieka zamienia sie z olejem. Pytanie ile tej mazi.
Bez fotki co autor widzi to gdybanie
_________________
Szybki Lopez.
 
 
 
-Fenek- 
Forumowicz


Auto: Galant EA5A 6A13 2001r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2018
Posty: 172
Skąd: Opole
Wysłany: 03-01-2019, 09:55   

Nigdy nie zmieniałeś? A jak długo masz auto? Płyn chłodzący powinno się zmieniać co max 5 lat, niektóre chyba nawet co 3.
_________________
Moje jeździdełko =)
 
 
savagger995 
Forumowicz
Savagger

Auto: Galant 99', 6a13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 204
Skąd: Iłża
Wysłany: 03-01-2019, 20:17   

Olej Specol 5w40 polecany przez kogoś na forum też jestem z niego zadowolony popychacze na nim się nie odzywają na motulu przy odpalaniu było ich słychać przez kilkanaście sekund.
Płyn chłodniczy nie zmieniany przynajmniej od 5 lat tyle czasu mam galanta.

zdjęcia z jakiegoś powodu nie pokazują się dlatego wrzucam linki .
https://zapodaj.net/2674927894aba.jpg.html
https://zapodaj.net/49c69ae3652c1.jpg.html
https://zapodaj.net/8eafc7b18ab5e.jpg.html

Trzecie zdjęcie widać jak tej mazi było za dużo i została wyrzucona przez zbiornik wyrównawczy.
Kolor biały mogą zdjęcia przekłamywać.
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11144
Skąd: Radomsko
Wysłany: 03-01-2019, 21:51   

Jak wygląda olej ? Jaką silnik utrzymuje temperaturę :?:
_________________

 
 
 
przemek1602 
Mitsumaniak

Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sie 2017
Posty: 255
Skąd: ŚWIDNICA
Wysłany: 04-01-2019, 08:12   

Maź wygląda na starą. Jak nie ubywa płynu to i nie przybywa oleju. Skoro robisz takie odcinki to pod korkiem jest czysto pewnie. Nie ma co szukać na siłe. Nie ma innej możliwośći niż płyn w oleju lub olej w płynie, ale tobie nie ubywa.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-01-2019, 09:44   

savagger995 napisał/a:
Specol 5w40 polecany przez kogoś
ja używam, ale 5W30
10k przejechane bez żadnych efektów ubocznych, popychacze były ciche i są ciche, sworzeń tłoka jak stukał tak stuka... od 100tkm przynajmniej :)
niedługo znów zmiana oleju, pewnie też wybiorę Specol
 
 
savagger995 
Forumowicz
Savagger

Auto: Galant 99', 6a13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 204
Skąd: Iłża
Wysłany: 05-01-2019, 13:14   

Załączam zdjęcia oleju. Na wiosnę będzie zmieniany zmieniam co rok.
https://zapodaj.net/c098bcea4a07e.jpg.html
https://zapodaj.net/b40e24d39defe.jpg.html
https://zapodaj.net/b004e37a3f4a7.jpg.html


Przypomniałem sobie ,że w wakacje podczas jazdy rzeczywiście temperatura spadła ze skali poniżej i nie utrzymywała się w normie. Brat stwierdził ,że ostatnio też tak miał przez chwile.

Wyguglowałem ,że związek z tym szlamem może mieć wysoka wigotność powietrza albo nieszczelna chłodniczka oleju ale 2.0 chyba jej nie ma.
 
 
 
Pieraś 
Mitsumaniak


Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 1203
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 05-01-2019, 13:28   

Z tego co widać to ok
_________________
Szybki Lopez.
 
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2309
Skąd: Chorzów
Wysłany: 05-01-2019, 15:28   

savagger995 napisał/a:
Wyguglowałem ,że związek z tym szlamem może mieć wysoka wigotność powietrza

Zgadza się, bo ten majonez to emulsja olejowo-wodna. Ale to tez świadczy, że olej, który używasz jest nieszczególnej, albo nawet sporo niższej jakości - w Carismie przez 5 lat jeszcze mi się nigdy coś takiego nie przydarzyło, w poprzednim Passacie raz.
Najprostszy sposób, żeby pozbyć się majonezu to zrobić dłuższą trasę i porządnie rozgrzać silnik - woda ulegnie odparowaniu. Ale jeśli potem znowu się majonez pokaże, to zalecam zmienić olej na coś porządnego.
Tak na marginesie - Specol 5W40 kosztuje 54zł/4 litry
http://lejolej.pl/pl/p/SP...SMCF-5W40-4L/97
Ja wiem, że cena nie zawsze (ale często) jest wykładnikiem jakości, ale ja osobiście nawet bym na "to coś" nie popatrzył, a już na pewno nie było mowy, żeby wlać taki olej do silnika. Wolałbym kupić w pierwszym lepszym sklepie spożywczym olej słonecznikowy (żart, jakby ktoś nie zrozumiał) ;)
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
savagger995 
Forumowicz
Savagger

Auto: Galant 99', 6a13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 204
Skąd: Iłża
Wysłany: 05-01-2019, 15:39   

Olej wybrałem polecony na forum najwyżej teraz wrócę z powrotem do motula.

Samochód teraz będzie stał miesiąc po powrocie zrobię czyszczenie i wymianę płynu chłodniczego i zmienię olej.

Jaki płyn chłodniczy wybrać borygo czy dynagel różowy czy zielony ?

I pytanie skąd się wziął olej w płynie chłodniczym ?
 
 
 
Pieraś 
Mitsumaniak


Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 1203
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 05-01-2019, 15:41   

Ja leje valvoline maxlife polsyntetyk od 7 latn i zadnych problemów.
Nie experymentuje
_________________
Szybki Lopez.
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-01-2019, 15:52   

apg2312 napisał/a:
Tak na marginesie - Specol 5W40 kosztuje 54zł/4 litry
inne kosztują podobnie - nawet te najdroższe, mówię o kosztach samego oleju - różnica wynika głównie z kosztów pracy PL vs DE, kosztach reklamy i narzucie, który producent sobie dyktuje za logo... jak te spodnie co kosztują 50zł - no chyba, że mają naszywkę znanej firmy to wtedy 300
ja na specolu zrobiłem 10tkm i silnik pracuje teraz lepiej niż na motulu x-clean po takim przebiegu, ale co kto lubi
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2309
Skąd: Chorzów
Wysłany: 05-01-2019, 18:20   

savagger995 napisał/a:
Olej wybrałem polecony na forum najwyżej teraz wrócę z powrotem do motula.

Cóż, pomyłki i wprowadzanie w błąd nawet tutaj się zdarzają.
Ale ja na Twoim miejscu wlałbym jakiś porządny pełny syntetyk.
Osobiście polecam Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40
Niestety, nie kosztuje on 54 zł/4 litry, tylko 220 zł/5 litrów
http://sklep.lucart.pl/li...5l-p-1239.html.


Krzyzak napisał/a:
inne kosztują podobnie - nawet te najdroższe, mówię o kosztach samego oleju

Skoro tak uważasz...

Tak na marginesie - nie lubię być robiony w bambuko przez specjalistów od reklamy i marketingi. Jak płacę za syntetyk, to chcę dostać syntetyk, a nie "coś", co marketingowcy nazywają syntetykiem, a co z pełnym syntetykiem ma tyle wspólnego, że stały koło siebie na półce w sklepie czy hurtowni.
Motul 5W40 x-cess i 5W40 x-clean to nie są oleje syntetyczne, tylko hydrokrakowane. Czyli w bardzo dużym ;) uproszczeniu przerobione oleje mineralne. Tylko tyle, i nic więcej.
Wystarczy poczytać karty charakterystyki/karty produktów.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.