Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
TERMOSTAT
Autor Wiadomość
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 14-12-2005, 14:47   TERMOSTAT

Zebrało mi się na wymianę termostatu (silnik 4G61) . Kupiłem za 21 zł na 88 stopni firmy Vernet (francuski). Co i jak robiłem opiszę w punktach:

    1. Odkręciłem dwie śrubu (12-tki) trzymające obudowę termostatu. UWAGA-> wyleci ok. 0.5 L płynu chłodzącego, który po zakończeniu całej operacji trzeba uzupełnić!
    2. Wyjąłem stary termostat (był na 82 stopnie)
    3. Oczyściłem obydwie przylgnie z pozostałości starej uszczelki i silikonu i wypolerowałem na lustro (drobny papier ścierny). UWAGA-> termostat jest osadzany jakby w takim rancie, który też trzeba oczyścić najlepiej płaskim śrubowkrętem.
    4. Dokładnie i cieniutko rozprowadziłem silikon wysokotemp. ( do 315 stopni, 12 zł za sporą tubkę) po dolnej przylgni (dobre 10 min. - zależy od temp. otoczenia - powinien sobie silikon schnąć żeby uzyskć dobre właściwości montażowe)
    5. Odłączyłem górną cześć obudowy termostatu od węża aby mieć wzór na wykrojenie uszczelki.
    6. Uszczelkę wykroiłem z bristolu (nie może to być zwykła kartka papieru!).
    7. Naniosłem cienką warstwę silikonu na przylgnię górnej części termostatu.
    8. Wsadziłem nowy termostat, skręciłem całość do kupy (dokręcić solidnie ale bez zrywania gwintów ;) ) i uzupełniłem płyn chłodzący.



Na koniec:
zauważyłem że stary jak i nowy termostat nie mają żadnych uszczelek. Metal wchodzi w metal zamykając duży obieg.
Teoretycznie można termostat źle osadzić (odwrotnie itd.), dlatego należy zwrócić uwagę aby taki mały dyngs na termostacie był bliżej przedniego zderzaka ( na maila mogę wysłać fotkę ).
Jeżeli będziemy gotować termostat w garnku przez dłuższy moment i przesadzimy z temperaturą to termostat nie będzie się dokładnie domykać; po prostu metalowy kapsel się odkształci.

:arrow:
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 14-12-2005, 16:51   

Ja to robilem tak jak Ty ale na poczatku spucilem okolo litr plynu z ukladu i nic sie nie wylalo. Tez zastosowalem Vernet 88 st.C. Odradzam Movi
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
piorek
[Usunięty]

Wysłany: 14-12-2005, 18:24   

Robilempodobnie, tylko darowalem sobie uszczelke, spuscilem chyba z 3 litry wody.. dziala! A gamonie z warsztatu nie potrafili zrobic.
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 14-12-2005, 20:13   

mnie na sam silkon się nie udało, zawsze gdzieś się pociło :)
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
stolarek
[Usunięty]

Wysłany: 25-08-2006, 20:31   

ja z tego co pamiętam to potem zawsze sie trochę poci bo sie układ odpowietrza a jak tam jest ciśnienie podczas pracy na wyższych obrotach to troszkę leci ale to w ciągu 24 - 48 godzin samo ustępuje. a ubytek płyny jest przy tym mniejszy niż 0,2 litra
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-08-2006, 09:40   

Widać zły silikon stosujecie.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
AFGarage 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CYxA 1.8 143 KM Intense
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2019
Posty: 14
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 09-01-2019, 19:24   

Wymiana termostatu w Lancer 2008 1.8 MIVEC

https://www.youtube.com/w...YyaHJR2hw&t=16s
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.