 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[2.8 TD] Czy można zalać do szpery olej 75w140 zamiast 80w90 |
Autor |
Wiadomość |
bandegras
Forumowicz
Auto: Pajero 2.8 1993 Auto SWB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2018 Posty: 51 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 20-01-2019, 11:44 [2.8 TD] Czy można zalać do szpery olej 75w140 zamiast 80w90
|
|
|
Witam.
Jak w temacie. Czy olej 75w140 lsd można wlać zamiast 80w90 bo może ten pierwszy jest gęstszy albo ma większą lepkość i poprawi działanie lsd?
Pytam bo wydaje mi się że szpera nie działa jak trzeba czyli raz oba koła kręcą na śliskim a raz tylko jedno. Zauważyłem że jak most jest bardziej rozgrzany to szpera słabiej albo wcale nie działa.
Dzięki i pozdrawiam |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 22-01-2019, 07:03 Re: Czy można zalać do szpery olej 75w140 zamiast 80w90
|
|
|
bandegras napisał/a: | Witam.
Jak w temacie. Czy olej 75w140 lsd można wlać zamiast 80w90 bo może ten pierwszy jest gęstszy albo ma większą lepkość i poprawi działanie lsd?
Pytam bo wydaje mi się że szpera nie działa jak trzeba czyli raz oba koła kręcą na śliskim a raz tylko jedno. Zauważyłem że jak most jest bardziej rozgrzany to szpera słabiej albo wcale nie działa.
Dzięki i pozdrawiam |
Można |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
bandegras
Forumowicz
Auto: Pajero 2.8 1993 Auto SWB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2018 Posty: 51 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 22-01-2019, 19:18
|
|
|
Dzięki za odpowiedź.
Zaopatrzę się w olej i dam znać czy coś pomogło.
Dziękuję zbyszekm2
[ Dodano: 07-02-2019, 18:32 ]
Wlałem dziś olej 75w140 ls do dyfra. Na podnośniku kręcąc jednym kołem drugie obracało się w tym samym kierunku, a więc poprawa. Jak na zapalonym silniku i na biegu próbowałem zatrzymać jedno z kół to nie dało rady, oba się kręciły.
Dziwne tylko że w pewnym momencie przy wrzuceniu 4h jedno koło się zablokowało ta że nawet nie dało się go obrócić. Po wrzuceniu wstecznego odpuściło i było ok ale to może mieć coś wspólnego z ręcznym bo czasem słychać jakby coś szczerkało w kole.
Zobaczę co się będzie działo jak pojeżdżę trochę i rozgrzeję olej.
Spuszczając stary olej zauważyłem, że na magnesie było dużo opiłków, ale nie dużych kawałków tylko takie jakby ''błoto'' opiłkowe. Olej był koloru ciemno brązowego i był gęstszy jak ten który wlałem.
Aktualizacja:
Po przejechaniu około 1000 km od zalania szpery olejem 75w/140 jest poprawa w działaniu dyfra. Mieli na oba koła:)
Ciekawostka z serwisówki jak zdiagnozować szperę:
Jedno z tylnych kół do góry, zdjąć koło, wszystko na pozycję luz, ręczny spuszczony, na szpilkę nakręcić nakrętkę załorzyć na nią klucz dynamometryczny i nim obracać koło. Moment przy którym koło zacznie się obracać powinien być minimum 25Nm.
Może komuś się przyda.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|
|