Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.8 TD] Czy można zalać do szpery olej 75w140 zamiast 80w90
Autor Wiadomość
bandegras 
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 1993 Auto SWB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2018
Posty: 51
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 20-01-2019, 11:44   [2.8 TD] Czy można zalać do szpery olej 75w140 zamiast 80w90

Witam.
Jak w temacie. Czy olej 75w140 lsd można wlać zamiast 80w90 bo może ten pierwszy jest gęstszy albo ma większą lepkość i poprawi działanie lsd?
Pytam bo wydaje mi się że szpera nie działa jak trzeba czyli raz oba koła kręcą na śliskim a raz tylko jedno. Zauważyłem że jak most jest bardziej rozgrzany to szpera słabiej albo wcale nie działa.
Dzięki i pozdrawiam
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 22-01-2019, 07:03   Re: Czy można zalać do szpery olej 75w140 zamiast 80w90

bandegras napisał/a:
Witam.
Jak w temacie. Czy olej 75w140 lsd można wlać zamiast 80w90 bo może ten pierwszy jest gęstszy albo ma większą lepkość i poprawi działanie lsd?
Pytam bo wydaje mi się że szpera nie działa jak trzeba czyli raz oba koła kręcą na śliskim a raz tylko jedno. Zauważyłem że jak most jest bardziej rozgrzany to szpera słabiej albo wcale nie działa.
Dzięki i pozdrawiam

Można
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
bandegras 
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 1993 Auto SWB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2018
Posty: 51
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 22-01-2019, 19:18   

Dzięki za odpowiedź.
Zaopatrzę się w olej i dam znać czy coś pomogło.

Dziękuję zbyszekm2

[ Dodano: 07-02-2019, 18:32 ]
Wlałem dziś olej 75w140 ls do dyfra. Na podnośniku kręcąc jednym kołem drugie obracało się w tym samym kierunku, a więc poprawa. Jak na zapalonym silniku i na biegu próbowałem zatrzymać jedno z kół to nie dało rady, oba się kręciły.

Dziwne tylko że w pewnym momencie przy wrzuceniu 4h jedno koło się zablokowało ta że nawet nie dało się go obrócić. Po wrzuceniu wstecznego odpuściło i było ok ale to może mieć coś wspólnego z ręcznym bo czasem słychać jakby coś szczerkało w kole.

Zobaczę co się będzie działo jak pojeżdżę trochę i rozgrzeję olej.

Spuszczając stary olej zauważyłem, że na magnesie było dużo opiłków, ale nie dużych kawałków tylko takie jakby ''błoto'' opiłkowe. Olej był koloru ciemno brązowego i był gęstszy jak ten który wlałem.

Aktualizacja:
Po przejechaniu około 1000 km od zalania szpery olejem 75w/140 jest poprawa w działaniu dyfra. Mieli na oba koła:)

Ciekawostka z serwisówki jak zdiagnozować szperę:
Jedno z tylnych kół do góry, zdjąć koło, wszystko na pozycję luz, ręczny spuszczony, na szpilkę nakręcić nakrętkę załorzyć na nią klucz dynamometryczny i nim obracać koło. Moment przy którym koło zacznie się obracać powinien być minimum 25Nm.

Może komuś się przyda.

Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.