Auto gaśnie na wolnych obrotach |
Autor |
Wiadomość |
wojak999
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 4G93 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2017 Posty: 96 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 23-01-2019, 20:36 Auto gaśnie na wolnych obrotach
|
|
|
Hej. Moja Cari 1.8 GDI DA2A 4G93 gaśnie na wolnych obrotach ale nie dzieje się to zawsze. Przy odpalaniu jest normalnie, odpala, jest ssanie przy około 1000/min i po kilkudziesięciu sekundach opadają obroty do swoich normalnych czyli 400/500(takie podobno to auto ma obroty). Jednak po przejechaniu kilku km, zgaszeniu i po jakimś czasie odpaleniu auto gaśnie albo jest bliskie zgaśnięcia ale broni się przed nim wachlując obrotami. Miałem ten problem już w lecie i wtedy pojechałem go podpiąć pod kompa, jednak nie wykazało błędów. Ale samo przelecenie po opcjach pomogło i auto ustabilizowało obroty. Teraz jednak problem powrócił. Dodam że auto nie odpalane było przez 80 dni ale wczoraj odpaliło przy -10 bez problemów. W silniku słychać popychacze i sprzęgło też słychać na jałowym jak tarkocze bo zajechane jest(właśnie apropo sprzęgła to w tym aucie jest zwykłe sprzęgło czy dwumasa?). Silnik też lekko poszarpuje na wolnych obrotach , co jest wyczuwalne jak się siedzi na fotelu kierowcy(jeden gość mówił mi że to może być wina świec zapłonowych). Pomocy ! |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-01-2019, 20:55
|
|
|
Napisz z którego roku jest ta Carisma bo to ważne w sposobie diagnostyki.
Obroty w Carismie to około 650 - 750, pierwsza kredka po 0 to 500
To co uważasz za sprzęgło to raczej pochodzi ze skrzyni co jest częstym objawem w tych skrzyniach. Jeśli ten dźwięk cichnie po wciśnięciu sprzęgła to na 100% wina łożysk w skrzyni.
Poszarpywanie może być spowodowane zalaniem świec olejem, zdejmij cewki i sprawdź czy świece nie są zalane. Jak są to czeka Cię zdejmowanie górnej części głowicy. Odrazu uprzedzę że nie jest to wina uszczelki pokrywy zaworów bo olej przecieka z pomiędzy dwóch części głowicy.
Co do falowania obrotów i gaśnięcia to warto by było podpiąć się programem Evoscan
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568 |
|
|
|
 |
wojak999
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 4G93 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2017 Posty: 96 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 24-01-2019, 11:56
|
|
|
2002 rok wersja elegance po liftingu |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 24-01-2019, 12:08
|
|
|
Najpierw sprawdź co napisałem wcześniej. Jeśli były by jakieś błędy silnika to tez warto je sprawdzić, da się to zrobić tym Evoscanem ale też i zwykłym Elmem 327 i jakąś darmową aplikacją na androida np. Piston czy Torque. |
|
|
|
 |
wojak999
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 4G93 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2017 Posty: 96 Skąd: Rzeszów
|
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 24-01-2019, 13:22
|
|
|
Co do kompatybilności z telefonem to nie pomogę a interfejs jak najbardziej powinien współpracować z autem. Ale nie da takiej funkcjonalności jak kabel VAG KKL i Evoscan.
Tu masz temat z działu Galanta, skrzynie bardzo podobne https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39060 |
|
|
|
 |
|