[EA2A/W 2.0] Chrobotanie w okolicy skrzyni |
Autor |
Wiadomość |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
|
|
|
 |
scb
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.0 TD
Kraj/Country: UK
Dołączył: 05 Sie 2009 Posty: 95 Skąd: uk
|
Wysłany: 19-12-2018, 23:32
|
|
|
Timken 30207:
Inner diameter 35 (mm)
Outside diameter 72 (mm)
Height 18.25 (mm)
Koyo 501349/57428 (MD710663):
Inner diameter 41.275 (mm)
Outside diameter 72 (mm)
Height 19 (mm)
czyli skoro do mnie idzie MD710663, to nie pasuje prawda? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10727 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 20-12-2018, 07:30
|
|
|
scb napisał/a: | Ile kosztował Cie zestaw?
Cytat: | NR 4 i 5 powinny te dwa powinny być zamknięte czy dodatkowo 2rs.
|
w zasadzie masz rację, bo tak jest oryginalnie.. ale na chłopski rozum lożyska i tak pływaja w oleju, wiec jaką by to robiło różnice czy zamkniete czy otwarte? Jest ku temu jakiś powod? |
Z uszczelniaczami (3szt) coś koło 630zł.
Zamkniete łożyska powoduja ze olej jest zatrzymywany w kieszeni i wpływa do wałków aby smarować złożenia łożysk igiełkowych pod kołami. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 20-12-2018, 15:26
|
|
|
scb napisał/a: | czyli skoro do mnie idzie MD710663, to nie pasuje prawda? |
Na to wychodzi najlepiej jak skrzynia rozebrna widac co jest nie wiadomo czy ktos juz wczesniej nic nie dłubał zdarza sie tak
Marcino napisał/a: | Zamkniete łożyska powoduja ze olej jest zatrzymywany w kieszeni i wpływa do wałków aby smarować złożenia łożysk igiełkowych pod kołami. |
Tylko otwór drązony wlotowy do smarownia łozysk igiełkowych jest na samym końcu wałka widac po cos to wymyslili w tej skrzyni nie ma juz rynienki przez która jest dostarczany olej w poprzedniej była
Skrzynie w EA są głosniejsze pod wzgledem terkotania itp niz silnik diesla którym jezdze , jak miałem 1.8 td skrzynia cicha była i zero terkotania |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
scb
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.0 TD
Kraj/Country: UK
Dołączył: 05 Sie 2009 Posty: 95 Skąd: uk
|
Wysłany: 20-12-2018, 19:54
|
|
|
Cytat: | Z uszczelniaczami (3szt) coś koło 630zł.
|
czy ktos wie jakie maja numery/symbole te uszczelniacze?
Dobra, znalazlem, gdyby ktos potrzebowal:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=80675
[ Dodano: 25-01-2019, 19:53 ]
Skrzynia naprawiona, kompletna cisza, az czuje sie jakbym wsiadał do innego auta. okazalo sie ze zbyt długo zwlekałem z regeneracja wiec walek na ktorym toczyło sie najbardziej hałasujące łożysko, wyrobilo wałek tak bardzo ze musialo isc do toczenia. Przy okazji wymienione sprzęgło. Całość zamknęła się w kwocie około 3500 zl razem z robota i częściami.
A tak z innej beczki: obroty dziwnie sie zachowuja od jakiegos czasu. Podczas zmiany biegu, obroty leca lekko do gory o ok. 1000 obr aby dopiero po 1-2 sekundach opasc. Natomiast podczas postoju i wrzuceniu na luz, po przejechaniu jakiegoś odcinka utrzymuja sie powyzej 900: jakies 1100 - 1300 by dopiero po okolo 2-3 minut opasc do 900 obr. Co jest grane? Poniewaz nie znalazlem takiego watku na tym forum szukalem na innych i wyczytalem na forum dotyczaccym bodajrze jakiegos audi, ze to wina czujnika wcisniecia sprzegla, ale nie dotyczy to galanta, bo takiego raczej nie ma? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-01-2019, 20:40
|
|
|
poczekaj aż się ustabilizują - akumulator był odłączany, skasowały się |
|
|
|
 |
scb
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.0 TD
Kraj/Country: UK
Dołączył: 05 Sie 2009 Posty: 95 Skąd: uk
|
Wysłany: 25-01-2019, 22:42
|
|
|
Cytat: | poczekaj aż się ustabilizują - akumulator był odłączany, skasowały się
|
Ten problem jest juz od dluzszego czasu. Byl sporo przed naprawa skrzyni, wiec podejrzewam ze to raczej samo sie nie ustabilizuje.. |
_________________
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11188 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 25-01-2019, 22:54
|
|
|
Czy tam jest linka gazu ? Jeśli tak, to sprawdziłbym czy się nie blokuje. |
_________________
 |
|
|
|
 |
scb
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.0 TD
Kraj/Country: UK
Dołączył: 05 Sie 2009 Posty: 95 Skąd: uk
|
Wysłany: 04-02-2019, 03:04
|
|
|
jacek11 napisał/a: | Czy tam jest linka gazu ? Jeśli tak, to sprawdziłbym czy się nie blokuje. |
Dzieki Jacek, sprawdze
NIESTETY, mam inny problem: dzisiaj podczas wrzucenia 2ki wyskoczyl mi bieg i stracilem wszystkie biegi. Ewidentnie mechanik cos spartolil podczas regeneracji. Auto stoi pod warsztatem, wiec potrzebuje Waszej pomocy zeby sie jutro nie wykrecil ze to nie jego wina, co moze byc przyczyna? cos halasuje w skrzyni, jakby cos sie obracalo, podczas wcisniecia sprzegla, halas ustaje. POMOCY! |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10727 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 04-02-2019, 08:41
|
|
|
Ciężko gdybać.... mógł zerwać się pin na widełce, mogło coś innego ze sterowaniem,.... |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 04-02-2019, 21:20
|
|
|
scb napisał/a: | podczas postoju i wrzuceniu na luz, po przejechaniu jakiegoś odcinka utrzymuja sie powyzej 900: jakies 1100 - 1300 by dopiero po okolo 2-3 minut opasc do 900 obr. |
Sprawdz oporność czujnika temperatury na zimnym i na gorącym silniku
scb napisał/a: | dzisiaj podczas wrzucenia 2ki wyskoczyl mi bieg i stracilem wszystkie biegi |
Mocowanie linek przy skrzyni zobacz czy nie pękniete
Przegub cały ? |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
scb
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.0 TD
Kraj/Country: UK
Dołączył: 05 Sie 2009 Posty: 95 Skąd: uk
|
Wysłany: 04-02-2019, 22:10
|
|
|
Cytat: | Sprawdz oporność czujnika temperatury na zimnym i na gorącym silniku
|
a jaki sposob to sprawdzic? i gdzie go znalezc?
Bingo! Przegub zewnętrzny uwalony. Troche mnie to zaskoczyo, bo nie wykazywal absolutnie zadnych objawow zuzycia, plus przy naprawie skrzyni zostaly sprawdzone przeguby pod wzgledem zuzycia i wymienione oslony. Ale mowili ze mieli problem odkrecic srube na przegubie i sam widzialem jak napieprzali mlotami. To nie dziwne ze padl, skoro walili w niego mlotami. W sumie nie wiem czy mam prawo sie sprzeczac skoro nie szlo tego odkrecic? Oni dobrze wiedza dlaczego padl ale przeciez sie nie przyznadza do zbrodni.
Dzieki Milo i Marcino! |
_________________
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 04-02-2019, 22:40
|
|
|
scb napisał/a: | a jaki sposob to sprawdzic? i gdzie go znalezc?
|
Sprawdzisz miernikiem ustawiasz na kiloom ale wazna jest temperatura czym wyzsza tym mniejsza opornośc czujnika , czujnik znajduje sie od przodu silnika po prawej stronie miedzy 3 a 4 wtryskiwaczem czujnik 2-pinowy
scb napisał/a: | Ale mowili ze mieli problem odkrecic srube na przegubie i sam widzialem jak napieprzali mlotami. |
To mechanicy ? do tego służą klucze pożądne klucze |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
scb
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.0 TD
Kraj/Country: UK
Dołączył: 05 Sie 2009 Posty: 95 Skąd: uk
|
Wysłany: 05-02-2019, 01:36
|
|
|
Cytat: | To mechanicy ? do tego służą klucze pożądne klucze
|
sam mechanik jest calkiem dobry (mechanik z wyksztalcenia i pasji), ale w tym czasie mial duzo pracy, wiec zatrudnil sobie "pomocnika", ktory z zawodu jest pewnie rzeznikiem, no i taki efekt.
Chcesz cos miec dobrze zrobione, zrob to sam, inaczej trzeba by siedziec i patrzec komus na rece.
Mechanik robil skrzynie, rzeznik cala reszte. Skrzynia (odpukac) zrobiona na medal, wlany Motul Gear 300, biegi wchodza jak noz w maslo.
Milo dzieki za pomoc raz jeszcze, jestes skarbnica wiedzy Tak przy okazji przypomne sie z tymi fotkami co miales mi wyslac na maila: co i jak wyglada w sprawie odmy na zewnatrz
[ Dodano: 13-02-2019, 17:51 ]
Cytat: | Sprawdzisz miernikiem ustawiasz na kiloom ale wazna jest temperatura czym wyzsza tym mniejsza opornośc czujnika , czujnik znajduje sie od przodu silnika po prawej stronie miedzy 3 a 4 wtryskiwaczem czujnik 2-pinowy |
0,25 na zgaszonym silniku, 0,30 na wlaczonym, temp ok 90st. czujnik raczej dziala, bo podczas odpiecia przewodu wlaczaja sie wiatraki. Co w ogole ma wspolnego ten czujnik z obrotami? |
_________________
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 17-02-2019, 08:57
|
|
|
scb napisał/a: | Co w ogole ma wspolnego ten czujnik z obrotami? |
Dawka paliwa i wiele innych czujników sygnały do ecu na prawidłową prace silnika
[ Dodano: 17-02-2019, 08:58 ]
scb napisał/a: | podczas odpiecia przewodu wlaczaja sie wiatraki |
Teraz musisz skasować błąd |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
|