Nierówna praca silnika na niskich obrotach. |
Autor |
Wiadomość |
awas
Forumowicz
Auto: Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2014 Posty: 169 Skąd: ZKL
|
Wysłany: 31-01-2019, 08:38 Nierówna praca silnika na niskich obrotach.
|
|
|
Od kilku miesięcy mam problem z moim v6. Odpala od strzała, moc ma, wszystko pięknie ale jak obroty spadną poniżej 1000/min to samochód zaczyna się jakby trząść (różnie - od 1 wstrząsu na kilka sekund do regularnej trzęsawki), coś jakby ktoś z z boku stał i kopał w samochód.
Wymieniłem przewody na NGK - nic, świece na NGK - nic, ostatnio palec i kopułkę - dalej nic nie pomaga. Trzęsie się i na benzynie i na gazie. Może wymienić silniczek krokowy (ale obroty mi nie falują). [Edit] |
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 31-01-2019, 09:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Faza
Mitsumaniak

Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Sie 2008 Posty: 329 Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
|
Wysłany: 31-01-2019, 09:00
|
|
|
Check engine nie masz? Wygląda jak misifire.
Podłącz auto do kompa i sprawdź sondy lambda. |
|
|
|
 |
-Fenek-
Forumowicz

Auto: Galant EA5A 6A13 2001r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2018 Posty: 172 Skąd: Opole
|
Wysłany: 31-01-2019, 10:39
|
|
|
Który rocznik auta?
Faktycznie opis przypomina, jakby któryś cylinder (albo nawet cylindry) miały problem i nie odpalały. |
_________________ Moje jeździdełko =)
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 31-01-2019, 11:45
|
|
|
cewkę masz do wymiany |
|
|
|
 |
przemek1602
Mitsumaniak
Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Sie 2017 Posty: 255 Skąd: ŚWIDNICA
|
Wysłany: 31-01-2019, 18:03
|
|
|
Też tak mam ale czasem nie występuje. Jaką cewkę polecacie? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 31-01-2019, 20:06
|
|
|
wyboru nie ma, mobilletron kup bo tylko to na alle sprzedają, ok. 250zł |
|
|
|
 |
Faza
Mitsumaniak

Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Sie 2008 Posty: 329 Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
|
Wysłany: 31-01-2019, 21:21
|
|
|
Jeżeli będziesz wymieniał cewkę to sprawdź proszę rezystancje uzwojenia pierwotnego i wtórnego na starej i nowej cewce. Jestem ciekawy różnic. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-02-2019, 13:13
|
|
|
Statycznie opór uszkodzonej cewki jest OK, oba uzwojenia bez zastrzerzeń, ale dynamicznie iskra ucieka i masz efekt jaki masz. |
|
|
|
 |
Faza
Mitsumaniak

Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Sie 2008 Posty: 329 Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
|
Wysłany: 01-02-2019, 15:12
|
|
|
A to dobry hint, bo tylko cewki nie wymieniałem, ze względu na trzymanie parametrów a mimo to, też się zdarzy, że się zatrzęsie. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-02-2019, 16:11
|
|
|
Obie cewki, które wyrzuciłem miały parametry książkowe a iskry nie było. |
|
|
|
 |
przemek1602
Mitsumaniak
Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Sie 2017 Posty: 255 Skąd: ŚWIDNICA
|
Wysłany: 03-02-2019, 00:00
|
|
|
Ale chinola kupować? Ile to pojeździ. Teraz nie trzęsie w ogóle.
[ Dodano: 10-11-2019, 12:36 ]
Dla potomnych, u mnie był winny cz. Położenia wału |
|
|
|
 |
|