Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] CE i problem z diagnostyką
Autor Wiadomość
Illuminato 
Nowy Forumowicz
Illuminato

Auto: Mitsubishi Carisma 99r. 1.9dT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2019
Posty: 4
Skąd: Łódź
  Wysłany: 01-02-2019, 00:28   [Cari 1.9TD] CE i problem z diagnostyką

Witam!
Mój nowy nabytek w postaci Misia Carismy 1.9 TD przywitał mnie przy kontrolką CE.


Objawy występowania błędu oraz obserwacje z użytkowania :
CE zapala się niecyklicznie. Wręcz losowo. Z obserwacji wynika jednak że błąd wyskakuje przy odpuszczeniu gazu niezależnie od obrotów silnika. natomiast delikatne położenie nogi na gaz (podniesienie obrotów z jałowych do ok 1000rpm) przez 3-4 sekundy i kontrolka gaśnie).

Poczynione próby diagnozy (czyli łatwo nie będzie) :
Jak się z naszego forum dowiedziałem, silniczek renault nie był idealnym wyborem jeżeli chodzi o diagnostykę komputerową samochodu. Mimo wszystko podjęte zostały próby podłączenia się przez OBDII/MUTII evoscanem. Oczywiście bezskutecznie i tutaj będę obwiniał samochód - oprogramowanie oraz kabel na pewno są kompatybilne z innymi silnikami, Testowane na Cari 1.6 bp od PsychePone.
Mimo wszystko założenia przy diagnozie były mniej więcej takie: " jak nie uda się połączyć z ECU to chociaż wymruga błędy na szafie". I tutaj pierwszy "Zong" - nie murga, świeci się cały czas CE. Wtyczka oczywiście zmostkowana wg. zaleceń czyli 1 z 4 pinem są połączone.

Plany i próby których nie podejmowałem ale mimo wszystko mam zamiar:
Tak jak mówiłem jest to nowy nabytek. W planach byłoby czyszczenie/zaślepienie EGR, ustawienie obrotów jałowych na pompie wtryskowej ( jak na moje troszkę zbyt wolno chodzi ale nie mam punktu odniesienia) regeneracja boostera i wiadomo serwis olejowy, filtry, płyny oraz pozostałe bardziej oczywiste zabiegi i póki co to chyba tyle. Ogólnie silniczek nie wygląda źle jak na spory przebieg jaki posiada natomiast odrobina czułości napewno mu nie zaszkodzi.

Ogólnie jest to problem bardziej hmmm ... estetyczny i nie odczuwam jakiś nieprawidłowości w działaniu silnika, przy czym jako że to mój pierwszy diesel wolę zapobiegać niż leczyć :lol:

Z góry wielkie dzięki za odpowiedzi :)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-02-2019, 06:18   

Tak to już jest z dieselkami z Mitsubishi że są oporne do diagnostyki, najlepiej się sprawdza MUT w ASO chociaż w tym silniku zwarcie pinów 1 z 4 chyba powinno działać. A na pewno zwarłeś właściwe? Na forum było kilka przypadków że piny liczono z niewłaściwej strony.
 
 
Illuminato 
Nowy Forumowicz
Illuminato

Auto: Mitsubishi Carisma 99r. 1.9dT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2019
Posty: 4
Skąd: Łódź
Wysłany: 01-02-2019, 14:04   

Wiesz, żeby sobie ułatwić sprawę wykorzystałem wtyczkę OBDII który na pewno działa z inną Carismą i zawiera zmostkowane piny 1 i 4. Czyli mówisz żeby spróbować "czystego" spinacza ? W oóle może potkał się ktoś z taką tendencją że CE palił się ciągle po wpięciu OBD ? ABS natomiast nie zapalał się w ogóle i nie wiem jak mam to zinterpretować.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-02-2019, 23:51   

Jeśli użyłeś interfejsu ze zmostkowanymi pinami to jednak musiało być dobrze. Jeśli nie działa mruganie to chyba pomoże tylko jakiś porządny sprzęt diagnostyczny lub ASO z MUT-em.
W temacie o mruganiu błędów jest rozpiska błędów dla 1.9 TD więc powinno to działać ale nie jest podane czy dotyczy to Carismy 1 czy 2 i może tu jest różnica.
 
 
Illuminato 
Nowy Forumowicz
Illuminato

Auto: Mitsubishi Carisma 99r. 1.9dT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2019
Posty: 4
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-02-2019, 03:35   

Chwilowo problem został rozwiązany, podkręciłem delikatnie śrubę biegu jałowego co prawda nie zwiększyły się obroty jałowe ale sam check engine zniknął i póki co się nie pokazuje. Pompa wygląda na regenerowaną więc zakładam że mogła zostać zwyczajnie nie wyregulowana ;) Póki co Dzięki wszystkim za pomoc.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.