Silnik 2.2 PSA - wypalanie FAP |
Autor |
Wiadomość |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 403 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 10-02-2019, 13:32 Silnik 2.2 PSA - wypalanie FAP
|
|
|
Pytanko do posiadaczy auta z silnikiem jak w temacie.
Już mnie się kilka razy zdarzył następujący scenariusz: jazda jakieś 10 kilometrów zwykłą drogą, potem 60 autostradą, kolejne 10 zwykłej, podjazd pod garaż - i ... włącza się wypalanie .
Czy komputer w całym tym zestawieniu trasy nie mógłby wybrać lepszego momentu na start wypalania!? Coś nie tak?
Także macie takie przypadki? |
|
|
|
 |
m4rud3r
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 442 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 10-02-2019, 14:54
|
|
|
W 407 1.6HDi było tak samo Zazwyczaj gdy dojeżdżałem do pracy (9,5km w jedną stronę) włączało się wypalanie FAP. Także to taki urok, też się nad tym zastanawiałem kiedyś. W Pugu użytkownicy dokładali często diodę dodatkową która sygnalizowała, że zaczęło wypalać FAP. |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 403 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 10-02-2019, 22:59
|
|
|
W opisie algorytmów sterowania procesem wypalania piszą, że odbywa się to gdy FAP jest pełen - co akurat oczywiste - lub prędzej gdy komputer wykrywa sprzyjające ku temu warunki. W wyżej opisanej sytuacji na trasie zaszły obie okoliczności jednocześnie. Więc dziwne, że wypalanie nie zostało podjęte podczas jazdy 140km/h na autostradzie tylko pod garażem chwilę po tym jak już zdjąłem nogę z gazu???
Nie mam lampki sygn. - mniej więcej wiem kiedy to się odbywa. Ale nie o to tutaj chodzi.
Raz, że mnie się nie chce a drugie to nie lubię jakiś druciarskich wpinek w instalację. Ale chyba zmuszę się do tego i zrobię coś aby wypalało się kiedy ja to uznam za właściwe. Bo to co się dzieje jest jakieś nielogiczne. |
|
|
|
 |
m4rud3r
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 442 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 11-02-2019, 05:59
|
|
|
Ręcznie wypalanie można było wymusić tylko za pomocą podłączonej Lexi. Inaczej - auto wypalało kiedy uznało że ma warunki. |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 11-02-2019, 08:45
|
|
|
Też polecam domontować diodę od wypalania. Wystarczy podłączyć się pod bezpiecznik od podgrzewania lusterek.
Jeśli chodzi o algorytm wypalania to jest taki bo fap jako jedyny wypali się przy jeździe na mieście. Taka ich ciekawa konstrukcja. Może nawet na postoju by się udało ale nie próbowałem
Oczywiście najgorsza sytuacja to kiedy zgasimy silnik przy procesie wypalania dlatego dioda pomaga. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
supeer
Forumowicz
Auto: C-crosser 2.2 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2015 Posty: 217 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
 |
WiValdiBB
Forumowicz WiValiBB

Auto: Outlander, Navara, XX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 260 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 11-02-2019, 12:13
|
|
|
Dlaczego diodę od wypalania FAPu podłączacie pod obwód grzania lusterek?
Bezpiecznik jest w kabinie czy pod maską?
Jak pod maską to którędy przejśc do kabiny?
Ja już podłączyłem buzzer pod obwód swiec pod maską, dobrze wiedzieć kiedy one naprawdę kończą preheat, i muszę Wam powiedzieć że trwa to znacznie dłużej niż wypadałoby w/g wykresu i ok dwa razy dłużej niż kontrolka na desce wskazuje
Buzzer podłączyłęm bo nie znalazłem sposobu na przejście przez gródz
Będzie cieplej zdemontuję dolot i filtr paliwa bo tam gdzieś za filtrem jest podobno możliwość, na razie piszczyk dręczyciel, coś tam go słychać spod maski, ciekawe tez zjawisko postheatu, grzeją świece ok 3 minut od startu silnika
Co do FAPa to specjalna konstrukcja dla małych miejskich Diesli które np nigdy nie jeżdżą po trasach, a np tylko w mieście, dodatek EOLYS umożliwia wypalanie w znacznie niższych temperaturach ale mogłoby to a nawet powinno być sygnalizowane |
_________________ 4x4 ForEver |
|
|
|
 |
m4rud3r
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 442 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 11-02-2019, 13:46
|
|
|
Bo podczas wypalania FAP silnik załącza dodatkowe obciążenie , włącza grzanie lusterek i tylnej szyby, ale jednocześnie nie świeci się kontrolka że jest to uruchomione (pracuje sobie w tle). A tak jak masz podpiętą diodę i widzisz, że ona świeci gdy nie włączałeś ogrzewania szyby / lusterek to wiesz, że auto przygotowuje się do wypalania FAP. |
|
|
|
 |
WiValdiBB
Forumowicz WiValiBB

Auto: Outlander, Navara, XX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 260 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 11-02-2019, 15:11
|
|
|
m4rud3r napisał/a: | Bo podczas wypalania FAP silnik załącza dodatkowe obciążenie , włącza grzanie lusterek i tylnej szyby, ale jednocześnie nie świeci się kontrolka że jest to uruchomione (pracuje sobie w tle). A tak jak masz podpiętą diodę i widzisz, że ona świeci gdy nie włączałeś ogrzewania szyby / lusterek to wiesz, że auto przygotowuje się do wypalania FAP. | ciekawe, czyli jak zrobie sobie cyfrowy uklad który wykryja i załczenie grzania lusterek oraz grzania tylnej szyby to bede mial info
Grzania lusterek i tylnej szyby sa chyba rozdzielone w Outku ?
A po jaką cholere on robi to dodatkowe obciążenie alternatora, przeciez silnik to minimalnie dodoatkowo obciązy, nie są to aż takie moce?
[ Dodano: 11-02-2019, 15:35 ]
Znalazłem takie info na
https://www.youtube.com/watch?v=BsCytPq2c-E
Podczas wypalania filtra FAP w 407 załączają się między innymi
Grzanie lusterek
grzanie tylnej szyby
grzanie świec żarowych.
Podobnie jest w pozostałych autach nie tylko francuskich.
Dzięki temu możemy zamontować taką kontrolkę która informuje nas o wypalaniu
to spoko bo bede wiedział kiedy swiece zaczna grzac, gdyz normalnie grzeja tylko przed rozruchem zimnego silnika i po rozruchu pewien czas az silnik osiągnie okresloną temperaturę |
_________________ 4x4 ForEver |
|
|
|
 |
m4rud3r
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 442 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 11-02-2019, 16:48
|
|
|
Z tego co kojarzę grzanie luster jest podłączone w Miśku razem z grzaniem szyby tylnej.
A po co Tobie cyfrowy układ skoro dioda wpięta w układ grzania lusterek daje radę ? Ona zacznie świecić tylko w 2 opcjach:
1) gdy włączysz grzanie lusterek
2) gdy zacznie wypalać FAP.
Pozostały czas będzie wyłączona. Kwestia estetycznego jej umiejscowienia w kabinie auta, i dobrze było by to zrobić tak, aby nawet przy bardzo dużym nasłonecznieniu kabiny było widoczne czy dioda się świeci czy nie. Ja w swoim 407 nie zdążyłem zamontować, sprzedałem 1.6HDi i w to miejsce kupiłem Outlandera 2.0 DiD A obecnie jeżdżę benzyniakiem więc odpadł mi problem fapa / diesla.
Nie raz kląłem w swojej 407 na te pomysły francuskie z fap, szczególnie że najczęściej załączał wypalanie na krótkim odcinku np. dojeżdżając przez miasto do pracy (czyli wielokrotne ruszanie ze świateł), a w trasie tego nie robił prawie nigdy. Być może ma to związek jakiś z pędem powietrza chłodzącym jakiś czujnik podczas jazdy na trasie, ale to tylko moja teoria
WiValdiBB napisał/a: | Co do FAPa to specjalna konstrukcja dla małych miejskich Diesli które np nigdy nie jeżdżą po trasach, a np tylko w mieście, dodatek EOLYS umożliwia wypalanie w znacznie niższych temperaturach ale mogłoby to a nawet powinno być sygnalizowane | Jak dla mnie to jest to sposób na drenaż kieszeni kierowcy, ale EOT. Moim zdaniem te wypalanie powinno być zrobione w taki sposób że wyświetla się komunikat informujący że niezbędne jest wypalenie FAP, i czy chcę to zrobić czy nie (akceptacja przez użytkownika), np po 3 odmowach z rzędu wypalenie automatyczne przy najbliższej okazji. Ewentualnie powinien zostawać komunikat w jakimś menu i powinna być możliwość wejścia tam bez użycia komputera zewnętrznego i włączenie procedury wypalania. Ale nie ma tak lekko |
|
|
|
 |
WiValdiBB
Forumowicz WiValiBB

Auto: Outlander, Navara, XX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 260 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 11-02-2019, 17:33
|
|
|
m4rud3r napisał/a: | Moim zdaniem te wypalanie powinno być zrobione w taki sposób że wyświetla się komunikat informujący że niezbędne jest wypalenie FAP, i czy chcę to zrobić czy nie (akceptacja przez użytkownika), np po 3 odmowach z rzędu wypalenie automatyczne przy najbliższej okazji. Ewentualnie powinien zostawać komunikat w jakimś menu i powinna być możliwość wejścia tam bez użycia komputera zewnętrznego i włączenie procedury wypalania. Ale nie ma tak lekko |
Masz rację tak być powinno, Rudolf Diesel w grobie się przewraca, miał to być maksymalnie prosty silnik spalinowy, i taki był, w przeciwieństwie do obecnych, ale już ludzie odwracają się od tego, sąsiad też kupił wolnossącą benzynową Toyotę |
_________________ 4x4 ForEver |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 15-02-2019, 09:26
|
|
|
U mnie wypalanie sygnalizuje się uruchomieniem dwóch wentylatorów na chłodnicy nawet przy minusowych temp. Mało komfortowe bo słychąc to dopiero po zatrzymaniu sie ...ale coś tam sygnalizuje... |
_________________
 |
|
|
|
 |
WiValdiBB
Forumowicz WiValiBB

Auto: Outlander, Navara, XX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 260 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 15-02-2019, 15:02
|
|
|
oooo, i jeszcze wentylatory załącza, całkiem spore obciążenie alternatora a i zatem silnika generuje wypalanie FAPa, coraz bardziej mi sie podoba mój buzzer podłaczony do przekaznika swiec |
_________________ 4x4 ForEver |
|
|
|
 |
m4rud3r
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 442 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 15-02-2019, 17:08
|
|
|
Aleksander1965 napisał/a: | U mnie wypalanie sygnalizuje się uruchomieniem dwóch wentylatorów na chłodnicy nawet przy minusowych temp. | W 407 też tak było, problem tego polegał na tym , że on to uruchamia dopiero gdy już proces wypalania trwa ileś czasu, a nie od samego początku. |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 403 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 15-02-2019, 20:57
|
|
|
Ale mnie nie chodzi o to aby wiedzieć kiedy się wypala bo to akurat wiem więc mnie taka kontrolka nic nie da. Chciałbym mieć na to wpływ (tak jak mają w ciężarówkach).
Mam Lexię i wiem, że można zainicjować wypalanie ale przecież nie będę tego wozić ze sobą. No i tym mógłbym to wymusić ale już nie zapobiegać. Już jakiś czas temu orientowałem się w tym temacie i wdziałem, że dałoby się to zrobić. No ale by się trzeba do tego zabrać.
W każdym razie potwierdzacie, że u Was także system robi to kiedy chce choćby to było nieracjonalne.
PS.
U mnie w domu są trzy samochody i tak jak nie chciałbym aby dwa pozostałe były na ropę tak nie chciałbym aby 4007 był na benzynę. Więc porzućmy spory ideolog. |
|
|
|
 |
|