Opony A/T Pirelli vs Falken |
Autor |
Wiadomość |
Sebastian_T
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2, 2011
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 26 Lut 2009 Posty: 229 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-02-2019, 15:48
|
|
|
Już oglądałem z zainteresowaniem Nie pasuje mi niestety z terminem urlopu (wiele czynników - i dzieci, i żona, wszystko trzeba zgrać ).
Dziękuję za info. To chyba w tej sytuacji jednak zdecyduję się znowu na sezonowe... (właśnie o to zużywanie mi chodzi przede wszystkim...) |
_________________ Sebastian_T |
|
|
|
 |
ruks
Forumowicz

Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 255 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-02-2019, 16:15
|
|
|
To może spróbuj tego Bridgestone bo szosowa opona jeżeli pojedziesz do Albanii po kamieniach będzie miała ciężko. No i jeżeli wjedziesz w teren to raczej już będziesz tam wracał a wtedy przyda się coś bardziej nadającego się poza asfalt |
_________________ Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 |
|
|
|
 |
hlukasz
Forumowicz
Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2019 Posty: 48 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 27-02-2019, 19:30
|
|
|
Również będę musiał wymienić opony letnie (na zimę mam osobne), wytypowałem takie w rozmiarze 265/60 R18:
- Toyo Open Country A/T plus
- Nokian Rotiiva AT
Głównie jeżdżę po asfalcie, natomiast planuję wyjazdy, gdzie opona AT może się przydać. Macie jakieś doświadczenie z tymi oponami? Toyo mają 71dB, więc są to chyba najcichsze AT jakie można kupić.
Przy okazji drugie pytanie - czy da się wsadzić 265/65 R18 bez żadnych specjalnych modyfikacji do Pajero IV LWB? Chyba, że taka operacja nie ma sensu... |
|
|
|
 |
ruks
Forumowicz

Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 255 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-02-2019, 22:07
|
|
|
Nie znam tych opon ale patrząc po bieżniku to takie "lekkie" AT jak wspomniany przeze mnie Bridgestone. W błocie się zaklei, w pozostałych warunkach coś pojadą
Rozmiar 265/65 pewnie się zmieści bo to zaledwie centymetr z hakiem różnicy. Pytanie co to ma Ci dać? |
_________________ Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 |
|
|
|
 |
Sebastian_T
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2, 2011
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 26 Lut 2009 Posty: 229 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-02-2019, 06:57
|
|
|
Raczej nie chodzi o podniesienie, co (być może) o cenę - 65, z moich poszukiwań, bywają tańsze (niż 60, podobnie 275/60 bywają tańsze od 265/60). Przynajmniej tak zaobserwowałem na dniach. |
_________________ Sebastian_T |
|
|
|
 |
hlukasz
Forumowicz
Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2019 Posty: 48 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 28-02-2019, 20:31
|
|
|
ruks napisał/a: | Nie znam tych opon ale patrząc po bieżniku to takie "lekkie" AT jak wspomniany przeze mnie Bridgestone. W błocie się zaklei, w pozostałych warunkach coś pojadą
Rozmiar 265/65 pewnie się zmieści bo to zaledwie centymetr z hakiem różnicy. Pytanie co to ma Ci dać? |
Nie wszystkie opony są w we wszystkich rozmiarach
Nie planuję topienia samochodu w błocie, tak jak pisałeś zwykła opona szosowa nie nadaje się zupełnie poza asfalt, jest zbyt delikatna, więc szukam jakiegoś kompromisu. Przykładowo żeby można było wybrać się do wspomnianej Albanii i tam trochę pojeździć po ciekawych miejscach, a przy okazji wygodnie poruszać się autostradami, bo do ciekawych miejsc trzeba jakoś dojechać
Patrząc po głośności to Toyo są na poziomie Bridgestone, a jednak opisują je jako AT, ciekawe jak z innymi parametrami. |
|
|
|
 |
ruks
Forumowicz

Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 255 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-02-2019, 20:55
|
|
|
hlukasz napisał/a: |
Nie wszystkie opony są w we wszystkich rozmiarach
Nie planuję topienia samochodu w błocie, tak jak pisałeś zwykła opona szosowa nie nadaje się zupełnie poza asfalt, jest zbyt delikatna, więc szukam jakiegoś kompromisu. Przykładowo żeby można było wybrać się do wspomnianej Albanii i tam trochę pojeździć po ciekawych miejscach, a przy okazji wygodnie poruszać się autostradami, bo do ciekawych miejsc trzeba jakoś dojechać
Patrząc po głośności to Toyo są na poziomie Bridgestone, a jednak opisują je jako AT, ciekawe jak z innymi parametrami. |
Zupełnie to za dużo powiedziane. Na błoto się nie nadają a na kamieniach będą się przecinać. Jeździć się da ale nie są one do tego stworzone. Jeżeli teren ma być nie więcej niż 20% i bez błota to nie pchałbym się w typowe AT tylko właśnie coś pośredniego co lepiej da radę na twardym. Co wybierzesz z tego co napisałeś w sumie wielkiego znaczenia raczej nie ma. Chyba że porównasz parametry na asfalcie i tam któraś będzie lepsza.
Głośność moim zdaniem to o ile ktoś nie jeździ 75% po autostradzie nie ma znaczenia. Tak jak pisałem, ja po założeniu BFG AT nie słyszę różnicy w głośności.
Co do rozmiaru jeszcze to jak dasz profil 65 to auto będzie minimalnie słabsze a prędkość na liczniku pewnie bardziej zbliżona do rzeczywistej chociaż w sumie nie sprawdzałem na ile prędkościomierz w Pajero przekłamuje. |
_________________ Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 |
|
|
|
 |
Zuzia
Forumowicz
Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 279 Skąd: Piła
|
Wysłany: 01-03-2019, 07:39
|
|
|
Popatrz kolego na General Grabber at. Miałem komplet i chwaliłem ,bardziej szosowa jak w teren da się szybciej po asfalcie i przy lataniu turystycznym poza twardym nie było większych problemów. |
_________________ pozdrawiam Paweł |
|
|
|
 |
|