 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Ciśnienie w oponach - Lancer CYxA |
Autor |
Wiadomość |
lichy
Mitsumaniak

Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 298 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 10-10-2016, 15:39
|
|
|
Właśnie jestem w trakcie zakupu ASX'a i tam w wersji Intense Plus są fabryczne opony 225/55 R 18 (ciśnienie zalecane 2,2 bar).
Zimówki dostałem 215/70 R 16 i dla takich producent zaleca już 2,6 bar.
Dane odczytane z naklejki na słupku.
Trochę duża rozbieżność mi się wydaje... |
_________________ lichy Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 135 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 93 kkm
Honda HR-V e:HEV Advance '2025 (Crystal Black Pearl) 1.9 kkm |
|
|
|
 |
coni940
Mitsumaniak
Auto: Lancer 1.8 143KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2015 Posty: 60 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-10-2016, 11:23
|
|
|
Ja w Lancerze 1.8 (205/60 R16) jezdze na 2,6 bara i wtedy moim zdaniem jest idealnie. Jak mam 0,2 bara mniej to auto sie gorzej prowadzi i duzo bardziej czuc wszelkie nierownosci nawierzchni itp.
Co ciekawe, na słupku drzwi kierowcy mam wbite, ze przy tym rozmiarze opon powinienem miec 2,4 bara . Wg instrukcji powinno być 2,6 , pytalem tez w ASO i potwierdzili, ze to jedyna słuszna opcja w moim przypadku. Ktoś sie orientuje czemu jest rozbieznosc miedzy tym co napisane jest w manualu, a tym co nabite na słupku? Auto mam z polskiego salonu. |
|
|
|
 |
lichy
Mitsumaniak

Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 298 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 14-10-2016, 13:02
|
|
|
Wydaje mi się, że rocznik modelowy samochodu i konieczność spełniania przez niego odpowiednich norm emisji spalin ma większe znaczenie, jak chodzi o ciśnienie w oponach niż parametry techniczne pojazdu (masa, ładowność, osiągane prędkości).
Producenci na siłę podnoszą ciśnienie w oponach, żeby o kilka g/km obniżyć emisję poprzez redukcję oporów toczenia na twardych oponach.
...może masz instrukcję (zalecana 2,6 bara) do nowszego rocznika niż samochód jest w rzeczywistości (zalecane 2,4 bara na naklejce), albo ktoś Ci podmienił naklejkę na taką ze starszego rocznika...
Ja w Lancerze (produkcja 2010/ MY 2011) miałem zarówno w instrukcji, jak i na naklejce zalecane 2,6 bara, a poprzednie roczniki miały chyba 2,3 albo 2,4 - samochód praktycznie identyczny. |
_________________ lichy Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 135 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 93 kkm
Honda HR-V e:HEV Advance '2025 (Crystal Black Pearl) 1.9 kkm |
|
|
|
 |
coni940
Mitsumaniak
Auto: Lancer 1.8 143KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2015 Posty: 60 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-10-2016, 14:12
|
|
|
według VIN moje auto to MY2010, data produkcji to 30 grudnia 2010, ale zakupione zostało w salonie w maju 2011. Moze został faktycznie sprzedany z książka do modeli od 2011 i cała tajeminica rozwiazana w kazdym badz razie jakby nie bylo, na 2,4 jezdzi mi sie gorzej niz na 2,6, wiec jezdze na 2,6 |
|
|
|
 |
sharky
Forumowicz
Auto: Lancer VIII sedan 1.6 2012 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Paź 2017 Posty: 103 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 16-12-2018, 14:53
|
|
|
Zdjęcia stron z mojej instrukcji do Lancera z 2012 roku, rok wydania samej instrukcji to 2010.
Modele 1500, 1600 oraz 2000.
Modele 1800.
 |
_________________ Mitsubishi Lancer VIII sedan, Invite, 1.6 MIVEC 117 KM, kolor biały + pakiet Black, 2012 r. |
|
|
|
 |
Lucas123w
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 977 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 18-12-2018, 11:21
|
|
|
coni940, a to dziwne że MY10, mojego kupowałem dokładnie jak Ty i mam MY11, na słupku też 2,4 bara ale w oponach utrzymuje 2,2 do 2,3 maks, powyżej tego zakresu strasznie sztywno się robi i na dziurach polskich drogach nie jest to dla mnie komfortowe. |
_________________  |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 18-12-2018, 22:17
|
|
|
Aż mi się nie chce wierzyć, że masz tak niskie ciśnienie
2,2 to mi nawet nie wskazuje przy -20 C |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
Lucas123w
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 977 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 19-12-2018, 11:56
|
|
|
tyku, masz 18 cali a ja 16 i trzymam się pierwotnego założenia producenta, który założył że do prędkości 160 km 2,2 bara jest optymalne.
W dalsze trasy teraz jeżdżę sporadycznie, większość po mieście a dziury i studzienki jakie są każdy wie dlatego wole dobijać opony niż zawieszenie. |
_________________  |
|
|
|
 |
lukaszkalb
Forumowicz
Auto: lancer sportback 1,8 MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2018 Posty: 84 Skąd: Radom
|
Wysłany: 01-01-2019, 15:04
|
|
|
Lucas123w napisał/a: | tyku, masz 18 cali a ja 16 i trzymam się pierwotnego założenia producenta, który założył że do prędkości 160 km 2,2 bara jest optymalne.
W dalsze trasy teraz jeżdżę sporadycznie, większość po mieście a dziury i studzienki jakie są każdy wie dlatego wole dobijać opony niż zawieszenie. |
ja mam 205/60/16 i pompuje na 2,4 bo tak mam na etykiecie i zawieszeni się nie wybija a i komfort dobry a do tego na lato zakupiłęm opony XL i pompuje na 2,5 efekt super trzymanie drogi i nie pływa powyżej 140
[ Dodano: 22-01-2019, 06:48 ]
krzychu napisał/a: | Panowie ale zacznijmy od teorii. Dobre ciśnienie nie jest wtedy kiedy się dobrze jeździ tylko wtedy kiedy się opona równo ściera i zużywa. Moim zdaniem jeśli nie używacie pełnego załadunku swojego samochodu to ciśnienie powinno się wahać między minimalnym stanem a stanem w połowie wartości (przecież codziennie nikt tego nie kontroluje). Jak ktoś lubi szybciej po zakrętach przejechać lub jeździ autostradami (większy docisk samochodu) to można dodać 0,1-0,2. Ja tak pompuje zawsze.
Więc dla tego obrazka co tam macie (zakładając że nikt nie robi ciężarówki z samochodu) przód 2,4 tył 2,3. dla 16-stki opony. Sprawdzać co miesiąc wtedy spada o 0,1-0,2 przynajmniej ja tak miałem w starym samochodzie.
Krzychu |
A moje pytanie czy jak będę jechał lancerem 1.8 z4 osobami plus box na dachu to zwiększac ciśnienie z 2.4 bo w książce nie ma opcji jazdy z ciężarem i zwiększeniem ciśnienia |
_________________ mitsubishi lancer sportback 1,8 MIVEC LPG 2009
opel vectra C 1,9 120 8V 2004 |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 22-01-2019, 12:00
|
|
|
lukaszkalb napisał/a: | trzymam się pierwotnego założenia producenta, który założył że do prędkości 160 km 2,2 bara jest optymalne. | Producent niestety szybko zmienił zdanie i na tabliczkach jest 2,4 bar. Nawet w moim modelu starszym jest 2,4.
coni940 napisał/a: | jakby nie bylo, na 2,4 jezdzi mi sie gorzej niz na 2,6, wiec jezdze na 2,6 | Miałem identycznie, jak jeździłem na 205/60/16.
Dużo zależy od opony i jej właściwości (mieszanka gumy). |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
Piskosz
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 Mivec ClearTec 4A92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2019 Posty: 30 Skąd: Polska
|
Wysłany: 03-03-2019, 15:56
|
|
|
Ja kupilem auto w 2017 za granica w salonie. Na naklejce mam 2,7 bara w 16. Letnie mam 18, pytalem w salonie jakie cisnienie w tym rozmiarze powiedzieli, ze takie same 2,7. Pytamlem czy nie za duze, to powiedzieli ze ochrona srodowiska, emisja mniejsza i opory i tak jest ok. |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3273 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 04-03-2019, 13:29
|
|
|
Piskosz napisał/a: | ...ochrona srodowiska, emisja mniejsza i opory... |
+ wytrzaskane zawieszenie na naszych drogach. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Piskosz
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 Mivec ClearTec 4A92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2019 Posty: 30 Skąd: Polska
|
Wysłany: 28-04-2019, 15:05
|
|
|
No właśnie, te "Polskie Drogi". Myślicie, że Mitsubishi dostosowuje informacje o ciśnieniu w ogumieniu w zależności od kraju? Im lepsza infrastruktura tym wyższe ciśnienie pozwalaja pompować? W sumie w Niemczech drogi są gładkie jak stół, ale w miastach taka sama lipa jak u Nas. Tez połatane, nierówne, kałuże są też. Jedynie takich dziur gdzie koło urwać można jest duuużo mniej i każą na 2,7 pompować. |
Ostatnio zmieniony przez tyku 28-04-2019, 18:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
tobiaszboksik
Nowy Forumowicz
Auto: lancer 1.8 cvt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2019 Posty: 8 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: 20-05-2019, 23:38 ciśnienie
|
|
|
jakie ciśnienie powinno być w oponach 205/60 r16 - instrukcja podaje 2,6 bara i skąd się bierze różnica dla aut produkowanych dla Rosji - tam zalecają tylko 2,2 bara |
_________________ Jarek |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 21-05-2019, 05:26
|
|
|
tobiaszboksik napisał/a: | skąd się bierze różnica dla aut produkowanych dla Rosji - tam zalecają tylko 2,2 bara |
Pewnie z przestrzegania w europie norm emisji spalin . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
|
|