Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxA] Błąd P0431 Galant 2.5 V6 160
Autor Wiadomość
tiesto84 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant Avance EA5A 2.5V6 160
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2018
Posty: 11
Skąd: ZG
Wysłany: 06-03-2019, 21:34   [EAxA] Błąd P0431 Galant 2.5 V6 160

Witam jak powyżej wyświetla mi się ten błąd i pali się Check na desce i chcę to naprawić komputer pokazuje - Nagrzany katalizator sprawność poniżej zakresu bank 2. Może być winna jakaś sonda ? Czy po prostu katalizator siada ? Nie wiem jak się za to zabrać, może usunąć kąta ? Ktoś miał podobny problem ? Auto jeździ na LPG ale już było dostrajane kilka razy, nie odczuwam jakiś spadków mocy na benzynie czy LPG po prostu chcę ten błąd zlikwidować usuwając przyczynę.
 
 
przemek1602 
Mitsumaniak

Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sie 2017
Posty: 255
Skąd: ŚWIDNICA
Wysłany: 06-03-2019, 23:29   

Albo padła sonda 2 albo wyjarało kata przes źle ustawione lpg
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-03-2019, 06:12   

Sprawdzenie błędów to tylko część diagnostyki, warto by jeszcze podejrzeć pracę wszystkich sond jednocześnie.
 
 
tiesto84 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant Avance EA5A 2.5V6 160
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2018
Posty: 11
Skąd: ZG
Wysłany: 07-03-2019, 06:59   

przemek1602 napisał/a:
Albo padła sonda 2 albo wyjarało kata przes źle ustawione lpg


Długo go nie mam na LPG auto raczej dobrze zestrojone na gazie, już byłem kilka razy na regulacji, spróbuję jeszcze wymienić ta sondę za katem od góry wkręcana bo była na krótko łączona, W razie co jak się okaże że sondy sprawne a kat padł to usunięcie jego środka będzie dobrym rozwiązaniem i zostawienie samej puchu i zastosowanie tulejek na sondy ?
 
 
Faza 
Mitsumaniak


Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 329
Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
Wysłany: 07-03-2019, 07:47   

Sprawdź wykresy wszystkich sond, będziesz widział jak na dłoni co pokazują sondy za katem względem tech przed katem. Jak wykręcisz sondy przed katem to będziesz mógł zobaczyć jak wyglądają wkłady. Jak pozapychane to jakoś przepchaj, jak pokruszone to się pewnie będziesz musiał kata pozbyć. Jak po wymianie sondy dalej będzie problem a wkład wygląda na zdrowy to wsadź tulejkę do sondy.

Możesz jeszcze podjechać na SKP i sprawdzić sobie spaliny.
Ja ostatnio wymieniałem 2 sondy przed katem i z ciekawości sprawdziłem spaliny i wynik bajka.
CO 0.003% (Dopuszczalne 0.5%)
HC 3-4 ppm (Dopuszczalne 100ppm)
Lambda, CO2 i O2 też w normie ale nie pamiętam wartości
 
 
tiesto84 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant Avance EA5A 2.5V6 160
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2018
Posty: 11
Skąd: ZG
Wysłany: 07-03-2019, 13:20   

Faza napisał/a:
Sprawdź wykresy wszystkich sond, będziesz widział jak na dłoni co pokazują sondy za katem względem tech przed katem. Jak wykręcisz sondy przed katem to będziesz mógł zobaczyć jak wyglądają wkłady. Jak pozapychane to jakoś przepchaj, jak pokruszone to się pewnie będziesz musiał kata pozbyć. Jak po wymianie sondy dalej będzie problem a wkład wygląda na zdrowy to wsadź tulejkę do sondy.

Możesz jeszcze podjechać na SKP i sprawdzić sobie spaliny.
Ja ostatnio wymieniałem 2 sondy przed katem i z ciekawości sprawdziłem spaliny i wynik bajka.
CO 0.003% (Dopuszczalne 0.5%)
HC 3-4 ppm (Dopuszczalne 100ppm)
Lambda, CO2 i O2 też w normie ale nie pamiętam wartości


Dzięki za pomoc test spalin też wychodził ok, a mówisz że zobaczę środek kata przez otwory od sond górnych ?
 
 
Faza 
Mitsumaniak


Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 329
Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
Wysłany: 07-03-2019, 13:57   

Jak sobie poświecisz to zobaczysz. Jak test spalin masz ok, to problem jest w sondzie.
 
 
tiesto84 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant Avance EA5A 2.5V6 160
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2018
Posty: 11
Skąd: ZG
Wysłany: 07-03-2019, 14:31   

Dzięki za pomoc jak coś to dam znać jak się uda problem zlikwidować

[ Dodano: 17-03-2019, 11:09 ]
Witam problem rozwiązany wymieniłem sondę za katalizatorem tą wkręcaną od góry na uniwersalną denso i chceck jak narazie się nie zapala widać uszkodzona sonda dawała złe odczyty przez to chceck się zapalał widać katalizatory muszą być jeszcze sprawne.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-03-2019, 12:44   

sonda rzadko, najczęściej pada grzałka
 
 
tiesto84 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant Avance EA5A 2.5V6 160
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2018
Posty: 11
Skąd: ZG
Wysłany: 18-03-2019, 16:29   

Krzyzak napisał/a:
sonda rzadko, najczęściej pada grzałka


Która grzałka jak zwał tak zwał wymieniłem całą sondę i pomogło
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21014
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 18-03-2019, 16:38   

tiesto84 napisał/a:
Która grzałka jak zwał tak zwał wymieniłem całą sondę i pomogło

Ta w sondzie :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.