[EAxA] Błąd P0431 Galant 2.5 V6 160 |
Autor |
Wiadomość |
tiesto84
Nowy Forumowicz
Auto: Galant Avance EA5A 2.5V6 160
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2018 Posty: 11 Skąd: ZG
|
Wysłany: 06-03-2019, 21:34 [EAxA] Błąd P0431 Galant 2.5 V6 160
|
|
|
Witam jak powyżej wyświetla mi się ten błąd i pali się Check na desce i chcę to naprawić komputer pokazuje - Nagrzany katalizator sprawność poniżej zakresu bank 2. Może być winna jakaś sonda ? Czy po prostu katalizator siada ? Nie wiem jak się za to zabrać, może usunąć kąta ? Ktoś miał podobny problem ? Auto jeździ na LPG ale już było dostrajane kilka razy, nie odczuwam jakiś spadków mocy na benzynie czy LPG po prostu chcę ten błąd zlikwidować usuwając przyczynę. |
|
|
|
 |
przemek1602
Mitsumaniak
Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Sie 2017 Posty: 255 Skąd: ŚWIDNICA
|
Wysłany: 06-03-2019, 23:29
|
|
|
Albo padła sonda 2 albo wyjarało kata przes źle ustawione lpg |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-03-2019, 06:12
|
|
|
Sprawdzenie błędów to tylko część diagnostyki, warto by jeszcze podejrzeć pracę wszystkich sond jednocześnie. |
|
|
|
 |
tiesto84
Nowy Forumowicz
Auto: Galant Avance EA5A 2.5V6 160
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2018 Posty: 11 Skąd: ZG
|
Wysłany: 07-03-2019, 06:59
|
|
|
przemek1602 napisał/a: | Albo padła sonda 2 albo wyjarało kata przes źle ustawione lpg |
Długo go nie mam na LPG auto raczej dobrze zestrojone na gazie, już byłem kilka razy na regulacji, spróbuję jeszcze wymienić ta sondę za katem od góry wkręcana bo była na krótko łączona, W razie co jak się okaże że sondy sprawne a kat padł to usunięcie jego środka będzie dobrym rozwiązaniem i zostawienie samej puchu i zastosowanie tulejek na sondy ? |
|
|
|
 |
Faza
Mitsumaniak

Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Sie 2008 Posty: 329 Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
|
Wysłany: 07-03-2019, 07:47
|
|
|
Sprawdź wykresy wszystkich sond, będziesz widział jak na dłoni co pokazują sondy za katem względem tech przed katem. Jak wykręcisz sondy przed katem to będziesz mógł zobaczyć jak wyglądają wkłady. Jak pozapychane to jakoś przepchaj, jak pokruszone to się pewnie będziesz musiał kata pozbyć. Jak po wymianie sondy dalej będzie problem a wkład wygląda na zdrowy to wsadź tulejkę do sondy.
Możesz jeszcze podjechać na SKP i sprawdzić sobie spaliny.
Ja ostatnio wymieniałem 2 sondy przed katem i z ciekawości sprawdziłem spaliny i wynik bajka.
CO 0.003% (Dopuszczalne 0.5%)
HC 3-4 ppm (Dopuszczalne 100ppm)
Lambda, CO2 i O2 też w normie ale nie pamiętam wartości |
|
|
|
 |
tiesto84
Nowy Forumowicz
Auto: Galant Avance EA5A 2.5V6 160
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2018 Posty: 11 Skąd: ZG
|
Wysłany: 07-03-2019, 13:20
|
|
|
Faza napisał/a: | Sprawdź wykresy wszystkich sond, będziesz widział jak na dłoni co pokazują sondy za katem względem tech przed katem. Jak wykręcisz sondy przed katem to będziesz mógł zobaczyć jak wyglądają wkłady. Jak pozapychane to jakoś przepchaj, jak pokruszone to się pewnie będziesz musiał kata pozbyć. Jak po wymianie sondy dalej będzie problem a wkład wygląda na zdrowy to wsadź tulejkę do sondy.
Możesz jeszcze podjechać na SKP i sprawdzić sobie spaliny.
Ja ostatnio wymieniałem 2 sondy przed katem i z ciekawości sprawdziłem spaliny i wynik bajka.
CO 0.003% (Dopuszczalne 0.5%)
HC 3-4 ppm (Dopuszczalne 100ppm)
Lambda, CO2 i O2 też w normie ale nie pamiętam wartości |
Dzięki za pomoc test spalin też wychodził ok, a mówisz że zobaczę środek kata przez otwory od sond górnych ? |
|
|
|
 |
Faza
Mitsumaniak

Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Sie 2008 Posty: 329 Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
|
Wysłany: 07-03-2019, 13:57
|
|
|
Jak sobie poświecisz to zobaczysz. Jak test spalin masz ok, to problem jest w sondzie. |
|
|
|
 |
tiesto84
Nowy Forumowicz
Auto: Galant Avance EA5A 2.5V6 160
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2018 Posty: 11 Skąd: ZG
|
Wysłany: 07-03-2019, 14:31
|
|
|
Dzięki za pomoc jak coś to dam znać jak się uda problem zlikwidować
[ Dodano: 17-03-2019, 11:09 ]
Witam problem rozwiązany wymieniłem sondę za katalizatorem tą wkręcaną od góry na uniwersalną denso i chceck jak narazie się nie zapala widać uszkodzona sonda dawała złe odczyty przez to chceck się zapalał widać katalizatory muszą być jeszcze sprawne. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-03-2019, 12:44
|
|
|
sonda rzadko, najczęściej pada grzałka |
|
|
|
 |
tiesto84
Nowy Forumowicz
Auto: Galant Avance EA5A 2.5V6 160
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2018 Posty: 11 Skąd: ZG
|
Wysłany: 18-03-2019, 16:29
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | sonda rzadko, najczęściej pada grzałka |
Która grzałka jak zwał tak zwał wymieniłem całą sondę i pomogło |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21014 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 18-03-2019, 16:38
|
|
|
tiesto84 napisał/a: | Która grzałka jak zwał tak zwał wymieniłem całą sondę i pomogło |
Ta w sondzie . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
|