Migająca kontrolka napędu |
Autor |
Wiadomość |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 28-06-2018, 08:04
|
|
|
jez-jerzy napisał/a: | U mnie problem pozostał. Mechanik stwierdził, że sprawdził wszystkie możliwe przyczyny i może pomóc jeszcze wymiana modułu sterującego napędami (MR 222642), schowany po stronie pasażera przy drzwiach.
Generalnie jedyne co się zmieniło po ingerencji mechanika w czujniki na skrzyni to to, że pojawiły się wibracje w aucie powyżej 90 km/h... |
W jakich okoliczność przestały działać napędy? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
jez-jerzy
Nowy Forumowicz Jeżyk
Auto: Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2018 Posty: 9 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-06-2018, 11:18
|
|
|
napędy działają, kontrolka tylko mruga cały czas nawet jak jadę w trybie 2H, a powinna mrugać tylko w momencie dopinania/odpinania przodu |
|
|
|
 |
mrbooss
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2013 Posty: 2 Skąd: lubaczow
|
Wysłany: 02-07-2018, 20:04
|
|
|
Witam
miałem dokładnie to samo ale wymieniem czujnik który znajduje się z lewej strony silnika za filtrem powietrza. Przykręcony do wewnętrznej strony błotnika. Są na mim żółta i niebieska kropka. W późniejszym czasie pojawiał sie ten sam problem ale to już była wina pękających gumowych przewodów które wychodziły od tego czujnika. Warto posprawdzać te przewody czy gdzieś nie są pęknięte pod ta elastyczną osłoną w którą są owinięte. |
|
|
|
 |
kmakar
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.4GDI 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2012 Posty: 17 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 08-03-2019, 09:42
|
|
|
Generalnie zanim zaczniecie wymieniać elektrozawory proponuje po 1 dać na każdy 12V i posłuchać czy cyka - jak cyka to jest OK po 2 sprawdzić kostki czy nie są zaśniedziałe i potraktować je kontaktem w ostateczności wziąć miernik i zobaczyć podczas zapinania napędu czy pojawia się na nich napięcie i po 3 sprawdzić wężyki podciśnieniowe w kierunku uszkodzeń.
zapalająca się kontrolka ABSu jest z migającą kontrolką napędów powiązana, i wibracje na kierze również bo jak miga to w reduktorze napęd jest odpięty ale na moście nie i stąd drgania. Tyle w temacie. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
tatom
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Sport 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2021 Posty: 1 Skąd: 43-300
|
Wysłany: 14-03-2021, 13:44
|
|
|
kmakar napisał/a: | Generalnie zanim zaczniecie wymieniać elektrozawory proponuje po 1 dać na każdy 12V i posłuchać czy cyka - jak cyka to jest OK po 2 sprawdzić kostki czy nie są zaśniedziałe i potraktować je kontaktem w ostateczności wziąć miernik i zobaczyć podczas zapinania napędu czy pojawia się na nich napięcie i po 3 sprawdzić wężyki podciśnieniowe w kierunku uszkodzeń.
zapalająca się kontrolka ABSu jest z migającą kontrolką napędów powiązana, i wibracje na kierze również bo jak miga to w reduktorze napęd jest odpięty ale na moście nie i stąd drgania. Tyle w temacie. Pozdrawiam. |
Cześć
Wczoraj kupiłem sporta 2.5 z 2000r. Kierownica wali przy 80k/h, kontrolka napędów mruga. Rozumiem, że zanim, jak sugerował sprzedający, wyważać koła powinienem sprawdzić czy napęd w moście się odpina. I tu moje pytanie: podciśnienie rozłącza czy załącza napęd? |
|
|
|
 |
Torq
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Sport 2001r 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2021 Posty: 4 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 21-03-2021, 15:35
|
|
|
Właśnie stałem się posiadaczem 2,5TD Sport z 2001
Jak łatwo się domyśleć (skoro piszę w tym wątku) Kontrolka przy jeździe z napędem na tył mruga.
Przeczytałem wszystkie posty powyżej i mam jeszcze jedno pytanie. Czym może grozić "olanie tematu"
Nie jestem mechanikiem, sam nie grzebię w swoich samochodach, uwagi przekażę komuś, kto w tym aucie grzebał będzie.
Nie chcę jednak pchać się w jakieś kosmiczne koszty jeśli mrugająca lampka ma mnie tylko wkurzać bez innych konsekwencji. |
|
|
|
 |
piotrc5
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 2012r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lut 2018 Posty: 37 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 15-12-2021, 19:57
|
|
|
Witam.
Powoli przybieram się do zakupu pajero sport i czytam wszystkie tematy na forum odnośnie tego auta. Czy ktoś rozwiązał definitywnie problem ty zaworków, świecących kontrolek, czy może się podzielić swoją wiedzą? Będę wdzięczny za odpowiedzi. |
|
|
|
 |
klabton
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-04-2022, 13:09
|
|
|
Temat jest wielowątkowy
Z moich doświadczeń mam wiem na pewno, że przy wymianie czujników istotne jest ich dokręcenie. Czasem podkładka jest za gruba i wtedy czujnik pomimo że nowy, to nie reaguje.
Jeśli napędy się nie załączają, to najczęściej ( na początku ) winne są zaworki podciśnienia znajdujące się pod filtrem powietrza.
Ja aktualnie mam nowe zaworki, nowy siłownik i napęd nie zapina się w trakcie jazdy.
Natomiast potrafi się zapiąć, kiedy załączę go przed odpaleniem auta. W trakcie jazdy pozostaje załączony więc chyba wszystko gra z siłownikiem i zaworkami...
Ale coś jednak nie działa |
|
|
|
 |
|