Galant 2.5 v6 telepanie na wolnych, szarpanie, zamulenie |
Autor |
Wiadomość |
Djmarcop
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018 Posty: 56 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 04-03-2019, 20:53
|
|
|
Podejrzewam czujnik temperatury silnika. Dam znać jak dojdę do ładu dla przyszłych pokoleń 😎 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-03-2019, 21:19
|
|
|
Djmarcop napisał/a: | Podejrzewam czujnik temperatury silnika | Który, ten 2-pinowy? Błędny trop. Wymieniałem na 3 różne sztuki, wszystkie sprawdzane zgodnie z serwisówką, w 100% sprawne, po wymianie bez zmian. |
|
|
|
 |
Djmarcop
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018 Posty: 56 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 04-03-2019, 21:33
|
|
|
Hugo, mi nie chodzi o to że jest to przyczyna tego zamulenia, może to być przyczyną wszystkiego pozostałego. Ale to jak będę miał sprawny elm bo niestety się popsuł i czekam na nowy.
Pozdro |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 05-03-2019, 07:38
|
|
|
Mam jeszcze jedna rzecz, której nie wymieniłem, a może mieć wpływ na pulsacyjne przyśpieszanie na zimnym silniku: regulator ciśnienia paliwa na listwie paliwowej. Planuję podmienić. |
|
|
|
 |
Djmarcop
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018 Posty: 56 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 05-03-2019, 08:36
|
|
|
To daj znać jak poszło. Ale ewidentnie wszystkie objawy zależą od temperatury silnika.
[ Dodano: 14-03-2019, 20:22 ]
Dziś wymieniłem czujnik temperatury silnika ten dwupinowy i zamulenie na zimnym nie wystąpiło od wymiany dziś rano, oraz to hamowanie silnikiem wróciło do normy. Dam znać czy jeszcze się coś zmieni |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-03-2019, 07:36
|
|
|
U mnie też po wymianie parę dni było lepiej, albo nawet wcale tego nie było, później wróciło do normy |
|
|
|
 |
Djmarcop
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018 Posty: 56 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 15-03-2019, 08:06
|
|
|
Tak jak myślałem ucieszyłem się za wcześnie, dziś rano super, zamuly praktycznie brak, nawet wycieraczki przestały skrzypieć, ale pod koniec jazdy już wróciło to hamowanie...
Zaraz gnoja rozbije... |
|
|
|
 |
suchyds
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi galant 2,5 v6 01r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2016 Posty: 20 Skąd: Czempiń
|
Wysłany: 15-03-2019, 08:48
|
|
|
Witam
zanim wymienisz pół silnika to najpierw wyczyść przepustnice, kolektor ssący oraz EGR
Kup sobie Junaka(środek do czyszczenia silników) mozna go dostać w mieszalni farb
Jak już bedziesz miał rozebrany kolektor ssący to warto również zajrzeć do odmy
ona również lubi sie przytkać,zwłaszcza gdy ktoś olewa wymianę oleju.
Obejrzyj również dokładnie wszystkie podciśnienia, wystarczy że któryś wąż jest przetarty.... |
_________________ suchy
8,6/100 cykl mieszany |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-03-2019, 09:57
|
|
|
Wykrakałem, sorry |
|
|
|
 |
Djmarcop
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018 Posty: 56 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 15-03-2019, 10:11
|
|
|
Przepustnica czysta, EGR też plus zaślepiłem. Podciśnienia mi się wydają dobre... Mam podejrzenie co do jakiejś wtyczki, nie wiem jak inaczej wyjaśnić to że przez jeden dzień od wymiany działało tip top a teraz już nie... Podczas wymiany trzeba trochę wtyczek i kabli poruszać więc może coś z tego... Nadal będę szukał, jak znajdę dam znać.
Pozdro |
|
|
|
 |
-Fenek-
Forumowicz

Auto: Galant EA5A 6A13 2001r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2018 Posty: 172 Skąd: Opole
|
Wysłany: 15-03-2019, 10:38
|
|
|
Tylko zaślepiłeś EGR? Z tego co mi wiadomo, powinno się też wyłączyć uruchamianie EGR'a w komputerze.
Czy EGR, gdy silnik jest zimny, nie podaje przypadkiem również części gorących spalin z powrotem do komory spalania, żeby szybciej rozgrzać silnik? |
_________________ Moje jeździdełko =)
 |
|
|
|
 |
Djmarcop
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018 Posty: 56 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 15-03-2019, 14:18
|
|
|
Zaślepienie EGR nic nie zmieniło, ani na lepiej ani na gorzej.
Ale co ciekawe, dziś sobie pojechałem na parking podziemny (Auchan 😎) i wyczyściłem sobie wtyczki i kabelki poruszałem od TPS, krokowca, przepustnicy, od czujnika temperatury i te wiazke obok pomacalem oraz chyba kabel co do sondy leci założyłem na powrót na jego mocowanie bo spadł czy coś. I efektem moich prac jest znaczne nasilenie objawów wszystkich. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

|
Wysłany: 15-03-2019, 16:40
|
|
|
jak zdejmiesz zaślepkę to zobaczysz jaki syf się tam zgromadził...
też to raz zrobiłem - bez sensu to było...
coś jest uszkodzone i ruszając wtyczkami spowodowałeś rozłączenie czegoś
miałem raz taką sytuację u fj_mike - zmieniłem czujnik wału, aparat zapłonowy, kable, świece...
a nawet przepływkę bo on ją podejrzewał - i okazało się, że zmieniłem na tak samo zepsutą
ale przed zmianą przetestowałem i wszystko pięknie chodziło
po zmianie już nie, przyjechał Michał, z bratem, odpalamy a tam tragedia... zmieniając przepływkę ruszyłem kable i coś się zejsrało...
przy kolejnym ruchu wtyczką przepływki nawet silnik zgasł!
auto strasznie kopciło na czarno i podejrzany był aparat ale się okazało że jednak przepływomierz |
|
|
|
 |
Djmarcop
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018 Posty: 56 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 15-03-2019, 19:16
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | jak zdejmiesz zaślepkę to zobaczysz jaki syf się tam zgromadził...
też to raz zrobiłem - bez sensu to było...
|
O jakiej zaślepce mówisz?
Krzyzak napisał/a: |
coś jest uszkodzone i ruszając wtyczkami spowodowałeś rozłączenie czegoś
miałem raz taką sytuację u fj_mike - zmieniłem czujnik wału, aparat zapłonowy, kable, świece...
|
A jakie objawy były? Podobne do moich? Bo ja też podmieniłem przepływke, ale nic sie nie zmieniło. Co ciekawe poruszalem pewnie przy wymianie czujnika temperatury i sie poprawiło, jak jechałem rano od wibracji sie zepsuł znowu, a jak pogrzebalem to juz w ogóle... Ale mam mocno zawężony krąg winnych bo tylko to co wymieniłem ruszałem, więc mam w planach po kolei macać ruszać itp wszystko. Pozdro
[ Dodano: 16-03-2019, 15:16 ]
Mały update:
Dziś jeździ się całkiem fajnie, czasem mu się zdarza tak przyhamować, ale to raczej jest bardziej sporadycznie, aczkolwiek nadal szukam przyczyny aby wyeliminować to całkowicie. Co do zamulenia to jest naprawdę minimalne w porównaniu z tym co było i tylko raz a nie tak jak było wcześniej że przez okres czasu.
Pozdro |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

|
Wysłany: 18-03-2019, 12:46
|
|
|
Cytat: | O jakiej zaślepce mówisz? | o zaślepce do EGR |
|
|
|
 |
|