Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 DID] Trzęsienie/szarpanie, drgania podczas jazdy.
Autor Wiadomość
harii 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2017
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-03-2017, 18:56   [II 2.0 DID] Trzęsienie/szarpanie, drgania podczas jazdy.

Witam na forum,

Wczoraj przydarzyła mi się pewna sytuacja w moim Outlanderze 2.0 DiD 140km.
Przebieg 160 000


Jechałem na 6 biegu na trasie i był wiadukt, wjeżdzałem i auto wytraciło moc, a ja nie zorientowałem
się że to 6 bieg dałem gazu, zaklekotał, redukcja, jechał dalej. Zjezdzając z wiaduktu miałem wrażenie
że złapałem gumę, zatrzymałem się na poboczu, patrzę gumy ok, podczas ruszania wrażenie
"trzęsienia się auta". Auto straciło moc, chodzi jakoś nie równo, klekocze i podczas ruszania strasznie trzęsie
musiałem pomagać sobie sprzęgłem żeby nie zgasło. Najgorzej jest to odczuwalne do 2000 obrotów, powyżej mniej.
Na postoju silnik pracuje nierówno jakby na 3 cylindrach.

Zero kontrolek, auto oddałem do mechanika, sprawdzili rozrząd podobno jest ok, jutro ma być gość z komputerem.
Celują w wtryski.

Czy ktoś spotkał się z podobną sytuacją? Będę wdzięczny za porady.

Pozdrawiam.
 
 
m4rud3r 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 443
Skąd: Suwałki
Wysłany: 28-03-2017, 20:23   

Utrata mocy to prawdopodobnie tryb awaryjny. Prędkość wtedy to max do 100 ale rozpędzenie do tego wieczność ;-)
 
 
szymonrc 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 34
Skąd: Chróścice
Wysłany: 31-03-2017, 06:05   

Zacznij od sprawdzenia EGR. Gdy zapieczony, szarpie przy 2000..2200 obr. Obok jest też przepustnica, która przy tym przebiegu może już szwankowac. Sprawdź, czy masz sprawny bezpiecznik nr 8 (15A) w skrzynce bezpieczników w komorze silnika (za akumulatorem). Gdy jest spalony możesz mieć podobny objaw. I omijaj mechaników, którzy na wejściu zaczynają diagnozę od najdroższych napraw (tj. wtryski). Aż jestem ciekaw diagnozy.
 
 
irafula 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander DiD 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2018
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-11-2018, 12:34   Spadek mocy w Outlander 2.0 DID

Dzień dobry, proszę o pomoc/poradę.
Moje auto (Outlander 2.0 DID, 2010, przebieg 150 000)
- przy 110 tys wymieniony rozrząd
-przy 140 tys wymieniona przepustnica powietrza ( auto straciło moc i mechanik zdiagnozował zepsuta przepustnice) po wymianie moc wróciła ale auto jakby nie było już taki same jak wtedy gdy było w pełno sprawne.
- mam wrażenie ze od wymiany przepustnicy auto stopniowo po woli traciło moc.
- obecnie prawie 150 tys przebiegu i auto wyraźnie straciło na mocy.
- mała prędkość 140km/h, z górki trochę więcej
- po przekroczeniu 2 tys obrotów, wejście na 3 tys zajmuje dużo czasu ( ok minute, może dwie)
- wyczuwalne drgania, czkawka, szarpanie zwłaszcza na biegach 4-6.
- po wciśnięciu sprzęgła, bez biegu auto wchodzi na wysokie obrotu bez problemu
- podczas jazdy słuchać dość wyraźnie lekkie dzwonienie/brzęczenie spod maski jakby z prawej strony. Wcześniej jak jeszcze spadek mocy nie był tak odczuwalny to dzwonienie tez było ale występowało głównie przy ostrych skrętach, teraz jakby ciagle słychać ten głos ale tylko podczas jazdy i prędkości ok 100km/h i wyżej

Serdecznie proszę o pomoc. Chciałbym dalej jeździć tym autem i chce je szybko naprawić. Jak ktoś tez zna dobrego mechanika który sobie z tym poradzi (Warszawa/okolice) będę bardzo wdzięczny. Co o tym problemie sądzicie ?
_________________
Rafał
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 30-11-2018, 15:08   

objawy jak by paliwa nie dostawal

na poczatek proponuje przeczyscic smok pompy paliwa w zbiorniku i sprawdzic ta pompe paliwa czy pompuje paliwo wogole
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
irafula 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander DiD 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2018
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-11-2018, 18:38   

kajos napisał/a:
objawy jak by paliwa nie dostawal

na poczatek proponuje przeczyscic smok pompy paliwa w zbiorniku i sprawdzic ta pompe paliwa czy pompuje paliwo wogole

Ale skoro nie ma problemów z ruszaniem, wtedy bierze chyba najwiecej paliwa to czy pompa to dobry kierunek?
_________________
Rafał
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 30-11-2018, 19:46   

jak ruszasz asz niskie obroty,a jak jedziesz 140km/h to masz wysokie obroty wiec paliwo potrzeba
a jak zabrudzone sitko w pompie to nie nadaza przelatywac tyle ile potrzebuje

przynajmniej ja tak mialem,pompa nawet nie nadazala pompowac wiec mi sie zatarla
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
irafula 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander DiD 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2018
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-11-2018, 20:26   

kajos napisał/a:
jak ruszasz asz niskie obroty,a jak jedziesz 140km/h to masz wysokie obroty wiec paliwo potrzeba
a jak zabrudzone sitko w pompie to nie nadaza przelatywac tyle ile potrzebuje

przynajmniej ja tak mialem,pompa nawet nie nadazala pompowac wiec mi sie zatarla


Dzięki za wsparcie. Spróbuje od tego zacząć

[ Dodano: 21-03-2019, 12:36 ]
kajos napisał/a:
jak ruszasz asz niskie obroty,a jak jedziesz 140km/h to masz wysokie obroty wiec paliwo potrzeba
a jak zabrudzone sitko w pompie to nie nadaza przelatywac tyle ile potrzebuje

przynajmniej ja tak mialem,pompa nawet nie nadazala pompowac wiec mi sie zatarla


Cześć, chciałem poinformować szanowne grono forum o losach tej usterki i ponownie zapytać i poradę co dalej.

Otóż w skrócie moje auto to Outlander 2010 2.0 DiD. auto od nowości w moich rękach, niecałe 160 tys przebiegu.
Problem z brakiem mocy szczególnie odczuwalnym przy próbie wyprzedzania na wyższych obrotach. daję w pedał a auto praktycznie nie reaguje, tak jakby się dławi, drga, chce przyspieszyć ale nie może.


Następujące elementy zostały sprawdzone naprawione:
- wiązka kabli doprowadzająca napięcie do świec
- wszystkie świece

-pompa paliwa w zbiorniku (było bardzo brudne sitko)
- uszczelka przez którą prawdopodobnie przedostawał się olej do silnika
- zablokowany EGR

żadne z tych napraw nie spowodowało poprawy. nadal braki mocy, drgania przy dawaniu w pedał.

Serwis w którym robiłem te wszystkie rzeczy prooponuje diagnostykę i wymianę pompowtryskiwaczy, naprawa w okolicach 4000 PLN.
mam wątpliwości co do tego kierunku tylko dlatego że wcześniejsze naprawy (prawie 2000 PLN) nie dały żadnego skutku. Co koledzy i koleżanki formumowicze byście zrobili na moim miejscu? jakieś inne pomysły na to co to może u licha być?
_________________
Rafał
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 21-03-2019, 12:42   

Sprawdź w serwisie czy poprawiali wiazke idaca do sterownika silnika
Kiedyś była akcja serwisową poprawiające ja
Może to ma przyczynę
Ja przynajmniej miałem to w książce odnotowane
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
irafula 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander DiD 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2018
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-03-2019, 13:06   

kajos napisał/a:
Sprawdź w serwisie czy poprawiali wiazke idaca do sterownika silnika
Kiedyś była akcja serwisową poprawiające ja
Może to ma przyczynę
Ja przynajmniej miałem to w książce odnotowane


nie naprawiali tego, nie było kampanii na ten element w moim aucie.
_________________
Rafał
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.