[II 2.0 DID] Trzęsienie/szarpanie, drgania podczas jazdy. |
Autor |
Wiadomość |
harii
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2017 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-03-2017, 18:56 [II 2.0 DID] Trzęsienie/szarpanie, drgania podczas jazdy.
|
|
|
Witam na forum,
Wczoraj przydarzyła mi się pewna sytuacja w moim Outlanderze 2.0 DiD 140km.
Przebieg 160 000
Jechałem na 6 biegu na trasie i był wiadukt, wjeżdzałem i auto wytraciło moc, a ja nie zorientowałem
się że to 6 bieg dałem gazu, zaklekotał, redukcja, jechał dalej. Zjezdzając z wiaduktu miałem wrażenie
że złapałem gumę, zatrzymałem się na poboczu, patrzę gumy ok, podczas ruszania wrażenie
"trzęsienia się auta". Auto straciło moc, chodzi jakoś nie równo, klekocze i podczas ruszania strasznie trzęsie
musiałem pomagać sobie sprzęgłem żeby nie zgasło. Najgorzej jest to odczuwalne do 2000 obrotów, powyżej mniej.
Na postoju silnik pracuje nierówno jakby na 3 cylindrach.
Zero kontrolek, auto oddałem do mechanika, sprawdzili rozrząd podobno jest ok, jutro ma być gość z komputerem.
Celują w wtryski.
Czy ktoś spotkał się z podobną sytuacją? Będę wdzięczny za porady.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
m4rud3r
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 443 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 28-03-2017, 20:23
|
|
|
Utrata mocy to prawdopodobnie tryb awaryjny. Prędkość wtedy to max do 100 ale rozpędzenie do tego wieczność |
|
|
|
 |
szymonrc
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 34 Skąd: Chróścice
|
Wysłany: 31-03-2017, 06:05
|
|
|
Zacznij od sprawdzenia EGR. Gdy zapieczony, szarpie przy 2000..2200 obr. Obok jest też przepustnica, która przy tym przebiegu może już szwankowac. Sprawdź, czy masz sprawny bezpiecznik nr 8 (15A) w skrzynce bezpieczników w komorze silnika (za akumulatorem). Gdy jest spalony możesz mieć podobny objaw. I omijaj mechaników, którzy na wejściu zaczynają diagnozę od najdroższych napraw (tj. wtryski). Aż jestem ciekaw diagnozy. |
|
|
|
 |
irafula
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander DiD 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2018 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-11-2018, 12:34 Spadek mocy w Outlander 2.0 DID
|
|
|
Dzień dobry, proszę o pomoc/poradę.
Moje auto (Outlander 2.0 DID, 2010, przebieg 150 000)
- przy 110 tys wymieniony rozrząd
-przy 140 tys wymieniona przepustnica powietrza ( auto straciło moc i mechanik zdiagnozował zepsuta przepustnice) po wymianie moc wróciła ale auto jakby nie było już taki same jak wtedy gdy było w pełno sprawne.
- mam wrażenie ze od wymiany przepustnicy auto stopniowo po woli traciło moc.
- obecnie prawie 150 tys przebiegu i auto wyraźnie straciło na mocy.
- mała prędkość 140km/h, z górki trochę więcej
- po przekroczeniu 2 tys obrotów, wejście na 3 tys zajmuje dużo czasu ( ok minute, może dwie)
- wyczuwalne drgania, czkawka, szarpanie zwłaszcza na biegach 4-6.
- po wciśnięciu sprzęgła, bez biegu auto wchodzi na wysokie obrotu bez problemu
- podczas jazdy słuchać dość wyraźnie lekkie dzwonienie/brzęczenie spod maski jakby z prawej strony. Wcześniej jak jeszcze spadek mocy nie był tak odczuwalny to dzwonienie tez było ale występowało głównie przy ostrych skrętach, teraz jakby ciagle słychać ten głos ale tylko podczas jazdy i prędkości ok 100km/h i wyżej
Serdecznie proszę o pomoc. Chciałbym dalej jeździć tym autem i chce je szybko naprawić. Jak ktoś tez zna dobrego mechanika który sobie z tym poradzi (Warszawa/okolice) będę bardzo wdzięczny. Co o tym problemie sądzicie ? |
_________________ Rafał |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 30-11-2018, 15:08
|
|
|
objawy jak by paliwa nie dostawal
na poczatek proponuje przeczyscic smok pompy paliwa w zbiorniku i sprawdzic ta pompe paliwa czy pompuje paliwo wogole |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
irafula
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander DiD 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2018 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-11-2018, 18:38
|
|
|
kajos napisał/a: | objawy jak by paliwa nie dostawal
na poczatek proponuje przeczyscic smok pompy paliwa w zbiorniku i sprawdzic ta pompe paliwa czy pompuje paliwo wogole |
Ale skoro nie ma problemów z ruszaniem, wtedy bierze chyba najwiecej paliwa to czy pompa to dobry kierunek? |
_________________ Rafał |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 30-11-2018, 19:46
|
|
|
jak ruszasz asz niskie obroty,a jak jedziesz 140km/h to masz wysokie obroty wiec paliwo potrzeba
a jak zabrudzone sitko w pompie to nie nadaza przelatywac tyle ile potrzebuje
przynajmniej ja tak mialem,pompa nawet nie nadazala pompowac wiec mi sie zatarla |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
irafula
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander DiD 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2018 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-11-2018, 20:26
|
|
|
kajos napisał/a: | jak ruszasz asz niskie obroty,a jak jedziesz 140km/h to masz wysokie obroty wiec paliwo potrzeba
a jak zabrudzone sitko w pompie to nie nadaza przelatywac tyle ile potrzebuje
przynajmniej ja tak mialem,pompa nawet nie nadazala pompowac wiec mi sie zatarla |
Dzięki za wsparcie. Spróbuje od tego zacząć
[ Dodano: 21-03-2019, 12:36 ]
kajos napisał/a: | jak ruszasz asz niskie obroty,a jak jedziesz 140km/h to masz wysokie obroty wiec paliwo potrzeba
a jak zabrudzone sitko w pompie to nie nadaza przelatywac tyle ile potrzebuje
przynajmniej ja tak mialem,pompa nawet nie nadazala pompowac wiec mi sie zatarla |
Cześć, chciałem poinformować szanowne grono forum o losach tej usterki i ponownie zapytać i poradę co dalej.
Otóż w skrócie moje auto to Outlander 2010 2.0 DiD. auto od nowości w moich rękach, niecałe 160 tys przebiegu.
Problem z brakiem mocy szczególnie odczuwalnym przy próbie wyprzedzania na wyższych obrotach. daję w pedał a auto praktycznie nie reaguje, tak jakby się dławi, drga, chce przyspieszyć ale nie może.
Następujące elementy zostały sprawdzone naprawione:
- wiązka kabli doprowadzająca napięcie do świec
- wszystkie świece
-pompa paliwa w zbiorniku (było bardzo brudne sitko)
- uszczelka przez którą prawdopodobnie przedostawał się olej do silnika
- zablokowany EGR
żadne z tych napraw nie spowodowało poprawy. nadal braki mocy, drgania przy dawaniu w pedał.
Serwis w którym robiłem te wszystkie rzeczy prooponuje diagnostykę i wymianę pompowtryskiwaczy, naprawa w okolicach 4000 PLN.
mam wątpliwości co do tego kierunku tylko dlatego że wcześniejsze naprawy (prawie 2000 PLN) nie dały żadnego skutku. Co koledzy i koleżanki formumowicze byście zrobili na moim miejscu? jakieś inne pomysły na to co to może u licha być? |
_________________ Rafał |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 21-03-2019, 12:42
|
|
|
Sprawdź w serwisie czy poprawiali wiazke idaca do sterownika silnika
Kiedyś była akcja serwisową poprawiające ja
Może to ma przyczynę
Ja przynajmniej miałem to w książce odnotowane |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
irafula
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander DiD 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2018 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-03-2019, 13:06
|
|
|
kajos napisał/a: | Sprawdź w serwisie czy poprawiali wiazke idaca do sterownika silnika
Kiedyś była akcja serwisową poprawiające ja
Może to ma przyczynę
Ja przynajmniej miałem to w książce odnotowane |
nie naprawiali tego, nie było kampanii na ten element w moim aucie. |
_________________ Rafał |
|
|
|
 |
|