Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
05-04-2006, 15:17
[ALL] Płyn w chłodnicy - wymana - co i jak?
Autor Wiadomość
mikineo
[Usunięty]

Wysłany: 30-10-2005, 23:00   [ALL] Płyn w chłodnicy - wymana - co i jak?

Właśnie się obudziłem (wiem że dość późno) że muszę wymienić płyn w chłodnicy na zimowy. Jak wylać wodę z chłodnicy to wiem , ale jak jej się pozbyć z węży?
Ostatnio zmieniony przez karolgt 25-10-2007, 21:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-10-2005, 23:04   

Odkręcić korek w chłodnicy i cierpliwie poczekac aż zleci, ewentualnie można by też poluzować zaciski na wężach i tak spuszczać tyle że to ciężko będzie zrobić tak żeby nie porozlewać wszędzie płynu.

I tak poza konkursem - TYLKO NA ZIMNYM SILNIKU
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 30-10-2005, 23:04   

dmuchnac?
jesli cos zostanie to najwyzej zmienisz wlasciwosci plynu o kilka stopni w gore :-)
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 30-10-2005, 23:08   

wczoraj wymienialismy plyn w chlodnicy .

z chlodnicy spuscilismy poprzez korek w chlodnicy ale z wezy nie, bo tez za zbytnio nie wiedzielismy, zalalismy plyn do -40*C (?) wydaje mi sie ze jak zmiesza sie on z woda to plyn nadal bedzie przeciwmrozowy tylko ze jego najnizsza temperatura zamarzania spadnie troszke np z -40*C do -30*C.

lecz niech sie wypowiedza jeszcze bardziej wiedzacy w tym temacie .
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-10-2005, 23:16   

odkręcić zlew z chłodnicy i ile zlei tyle zleci, potem zdjąc jakiś wąż i dmuchać ile wejdzie, powinno wydmuchać wszystko. potem założyć wąż i lać do pełna, pamiętać o zalaniu pompy (jest zapewne specjalny zaworek) bo się najpewniej zapowietrzyła. po zalaniu wszystkiego wytrzeć rozlany płyn i załączyć silnik...lekko pogazować co by sie rozgrzał...patrzeć jak sie zachowuje wskazówka. po przekroczeniu 50% temperatury silnika (chyba w każdym aucie tak jest) powinien załączyć się rotor turbiny na chłodnicy :mrgreen: jak tak, to masz spokój na 2 lata :D
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
mikineo
[Usunięty]

Wysłany: 31-10-2005, 10:19   

slyszakem ze trzeba wlaczyc silnik na chwile zeby wyleciala woda z wezy , czy to prawda? jak zalac pompe? gdzie ten zawor? mam colta CA0
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 31-10-2005, 10:45   

"korek spustowy" znajduje sie po stronie kierowcy z boku na chlodnicy prawie na dole jest zaworek do odkrecenia, odkrecasz go i sie wylewa.
mozesz jeszcze ponaciskac weze zeby powylatywalo i wsio .
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 31-10-2005, 11:35   

mikineo napisał/a:
ak zalac pompe?

odszukaj pompę gdzieś przytwierdzoną zapewne do bloku silnika i na niej jest taka śróbka wkręcona obok której jest zapewne mała naklejeczka albo coś gdzie jest jakiś napis, bądź instrukcja w stylu "caution...bla bla bla" odkręcasz i jak lejesz w układ płyn, aż z tego otworka po śróbce będzie wyciekał w sposób nieprzerwany płyn, wtedy pompa nie jest zapowietrzona.
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
mikineo
[Usunięty]

Wysłany: 31-10-2005, 16:47   

Wymienilem plyn i patrze ze mi co kapie, na poczatku to myslalem ze woda ktora wylalem opryskala silnik i ze jeszcze splywa. Zostawilem to i poszedlem do domu, przychodze za jakas godzinke i patrze ze mi dalej kapie odjechalem troche do tylu i okazalo sie ze to nie woda kapala tylko plyn ktory wlalem otwieram korek od chlodnicy a tam nie ma widac plynu. Dolalem jakies 0.5 litra (tyle brakowalo) i pojechalem do mechanika, on stwierdzil ze mam do wymiany albo uszczelki albo pompe powiedzial ze przyczyna tego byla woda ktora byla w chlodnicy. Ile moze kosztowac taka pompa?
Moj colt to CA0 1.6 GLXi
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 31-10-2005, 17:34   

pytanie jaki jest przebieg auta ?? pompa (uszczelka) pada po ok 200 tys km

koszt pompy u Japaneze to wydatek dokladnie 124 zl (pompa wody GMB, jeszcze nawet mam pudelko po niej :D )
 
 
mikineo
[Usunięty]

Wysłany: 31-10-2005, 18:20   

Na liczniku mam przeszlo 150tys, jaki jest prawdziwy przebieg tego nie wiem, ale mechanik powiezial ze usterka ta spowodowana jest zalaniem chlodnicy woda a nie plynem. Czy ta pompe dam rade wymienic sam czy to batrdziej skomplikowana operacja?
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 31-10-2005, 18:29   

da sie samemu tylko musisz miec troszke wiedzy technicznej oraz sprawnosci manualnej i przydalby sie tez drugi czlowiek,
przy robieniu pompy wody musisz zdjac pasek rozrzadku.
ostatnio to przerabialismy.

fotki z prac znajdziesz tutaj :

http://www.mitsubishi-gra...?t=700&start=15

ps. pompa wody (czasami uszczelka) pada mniej wiecej jak sie ma 200 000 km przebiegu .

u nas bylo to 199 850 km gdy juz musielismy wymienic poniewaz wszystko co sie wlewalo poprostu natychmiast sie wylewalo. lecz juz wczesniej zauwazylismy powolne wycieki wody.
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 31-10-2005, 18:36   

woda jest bardziej gesta i stad po zalaniu jakiegos antifreeza zaczelo cieknac.
byc moze cieknie na jakims laczeniu, zlokalizuj wyciek i go uszczelnij (na poczatek).
pompa nie zdycha po wymianie plynu chlodzacego.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-10-2005, 19:51   

Gdybyś napisał jaki to silnik można by wkleić service manuala gdzie bedziesz miał pokazane jak to zrobić. Płyn ma własciwości myjące i odkamieniające i nieźle penetruje - na pewno lepiej niz woda jak juz arturro napisał.

I pytanie - jakiego koloru było to co zlałes?
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
mikineo
[Usunięty]

Wysłany: 01-11-2005, 11:10   

Slyszalem o jakims uszczelniaczu ktory sie wlewa do plynu chlodniczego, ma on za zadanie zalatanie dziur w chlodnicy. Myslicie ze zdalo by to egzamin?
Plyn ma kolor zielony.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.