Przesunięty przez: Hubeeert 05-04-2006, 15:17 |
[ALL] Płyn w chłodnicy - wymana - co i jak? |
Autor |
Wiadomość |
mikineo [Usunięty]
|
Wysłany: 30-10-2005, 23:00 [ALL] Płyn w chłodnicy - wymana - co i jak?
|
|
|
Właśnie się obudziłem (wiem że dość późno) że muszę wymienić płyn w chłodnicy na zimowy. Jak wylać wodę z chłodnicy to wiem , ale jak jej się pozbyć z węży? |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 25-10-2007, 21:53, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-10-2005, 23:04
|
|
|
Odkręcić korek w chłodnicy i cierpliwie poczekac aż zleci, ewentualnie można by też poluzować zaciski na wężach i tak spuszczać tyle że to ciężko będzie zrobić tak żeby nie porozlewać wszędzie płynu.
I tak poza konkursem - TYLKO NA ZIMNYM SILNIKU |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 30-10-2005, 23:04
|
|
|
dmuchnac?
jesli cos zostanie to najwyzej zmienisz wlasciwosci plynu o kilka stopni w gore |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 30-10-2005, 23:08
|
|
|
wczoraj wymienialismy plyn w chlodnicy .
z chlodnicy spuscilismy poprzez korek w chlodnicy ale z wezy nie, bo tez za zbytnio nie wiedzielismy, zalalismy plyn do -40*C (?) wydaje mi sie ze jak zmiesza sie on z woda to plyn nadal bedzie przeciwmrozowy tylko ze jego najnizsza temperatura zamarzania spadnie troszke np z -40*C do -30*C.
lecz niech sie wypowiedza jeszcze bardziej wiedzacy w tym temacie . |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30-10-2005, 23:16
|
|
|
odkręcić zlew z chłodnicy i ile zlei tyle zleci, potem zdjąc jakiś wąż i dmuchać ile wejdzie, powinno wydmuchać wszystko. potem założyć wąż i lać do pełna, pamiętać o zalaniu pompy (jest zapewne specjalny zaworek) bo się najpewniej zapowietrzyła. po zalaniu wszystkiego wytrzeć rozlany płyn i załączyć silnik...lekko pogazować co by sie rozgrzał...patrzeć jak sie zachowuje wskazówka. po przekroczeniu 50% temperatury silnika (chyba w każdym aucie tak jest) powinien załączyć się rotor turbiny na chłodnicy jak tak, to masz spokój na 2 lata |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
mikineo [Usunięty]
|
Wysłany: 31-10-2005, 10:19
|
|
|
slyszakem ze trzeba wlaczyc silnik na chwile zeby wyleciala woda z wezy , czy to prawda? jak zalac pompe? gdzie ten zawor? mam colta CA0 |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 31-10-2005, 10:45
|
|
|
"korek spustowy" znajduje sie po stronie kierowcy z boku na chlodnicy prawie na dole jest zaworek do odkrecenia, odkrecasz go i sie wylewa.
mozesz jeszcze ponaciskac weze zeby powylatywalo i wsio . |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 31-10-2005, 11:35
|
|
|
mikineo napisał/a: | ak zalac pompe? |
odszukaj pompę gdzieś przytwierdzoną zapewne do bloku silnika i na niej jest taka śróbka wkręcona obok której jest zapewne mała naklejeczka albo coś gdzie jest jakiś napis, bądź instrukcja w stylu "caution...bla bla bla" odkręcasz i jak lejesz w układ płyn, aż z tego otworka po śróbce będzie wyciekał w sposób nieprzerwany płyn, wtedy pompa nie jest zapowietrzona. |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
mikineo [Usunięty]
|
Wysłany: 31-10-2005, 16:47
|
|
|
Wymienilem plyn i patrze ze mi co kapie, na poczatku to myslalem ze woda ktora wylalem opryskala silnik i ze jeszcze splywa. Zostawilem to i poszedlem do domu, przychodze za jakas godzinke i patrze ze mi dalej kapie odjechalem troche do tylu i okazalo sie ze to nie woda kapala tylko plyn ktory wlalem otwieram korek od chlodnicy a tam nie ma widac plynu. Dolalem jakies 0.5 litra (tyle brakowalo) i pojechalem do mechanika, on stwierdzil ze mam do wymiany albo uszczelki albo pompe powiedzial ze przyczyna tego byla woda ktora byla w chlodnicy. Ile moze kosztowac taka pompa?
Moj colt to CA0 1.6 GLXi |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 31-10-2005, 17:34
|
|
|
pytanie jaki jest przebieg auta ?? pompa (uszczelka) pada po ok 200 tys km
koszt pompy u Japaneze to wydatek dokladnie 124 zl (pompa wody GMB, jeszcze nawet mam pudelko po niej ) |
|
|
|
 |
mikineo [Usunięty]
|
Wysłany: 31-10-2005, 18:20
|
|
|
Na liczniku mam przeszlo 150tys, jaki jest prawdziwy przebieg tego nie wiem, ale mechanik powiezial ze usterka ta spowodowana jest zalaniem chlodnicy woda a nie plynem. Czy ta pompe dam rade wymienic sam czy to batrdziej skomplikowana operacja? |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 31-10-2005, 18:29
|
|
|
da sie samemu tylko musisz miec troszke wiedzy technicznej oraz sprawnosci manualnej i przydalby sie tez drugi czlowiek,
przy robieniu pompy wody musisz zdjac pasek rozrzadku.
ostatnio to przerabialismy.
fotki z prac znajdziesz tutaj :
http://www.mitsubishi-gra...?t=700&start=15
ps. pompa wody (czasami uszczelka) pada mniej wiecej jak sie ma 200 000 km przebiegu .
u nas bylo to 199 850 km gdy juz musielismy wymienic poniewaz wszystko co sie wlewalo poprostu natychmiast sie wylewalo. lecz juz wczesniej zauwazylismy powolne wycieki wody. |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 31-10-2005, 18:36
|
|
|
woda jest bardziej gesta i stad po zalaniu jakiegos antifreeza zaczelo cieknac.
byc moze cieknie na jakims laczeniu, zlokalizuj wyciek i go uszczelnij (na poczatek).
pompa nie zdycha po wymianie plynu chlodzacego. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-10-2005, 19:51
|
|
|
Gdybyś napisał jaki to silnik można by wkleić service manuala gdzie bedziesz miał pokazane jak to zrobić. Płyn ma własciwości myjące i odkamieniające i nieźle penetruje - na pewno lepiej niz woda jak juz arturro napisał.
I pytanie - jakiego koloru było to co zlałes? |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
mikineo [Usunięty]
|
Wysłany: 01-11-2005, 11:10
|
|
|
Slyszalem o jakims uszczelniaczu ktory sie wlewa do plynu chlodniczego, ma on za zadanie zalatanie dziur w chlodnicy. Myslicie ze zdalo by to egzamin?
Plyn ma kolor zielony. |
|
|
|
 |
|