Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zagadka, co to może być?
Autor Wiadomość
potentator 
Forumowicz

Auto: Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2018
Posty: 249
Skąd: zw
Wysłany: 17-04-2019, 13:20   Zagadka, co to może być?

Witam, mam pytanie: Silnik na luzie jak się toczy dziwnie pracuje tzn. jakby coś z dawką paliwa było raz wzrastają obroty raz maleją, dodatkowo po rozgrzaniu minimalnie faluje wskazówka obrotomierza. Zregenerowałem już pompki, zaślepiłem częściowo egr bez usunięcia programowego. Czytam różne opinie że te silniki tak mają bo są wycięte z wadliwych części wałków wyrównujących itd. Pali na rys, nie kopci, pięknie się zbiera. Pacjent 2.0 did 2010r. Dodam,że na zimnym silnik pięknie chodzi. Może ktoś miał podobne problemy. Bezsensu wymieniać części, na kompie podobno parametry w normie. Przepływomierz również sprawdzany, wartości ma ok. Dolot sprawdziłem opaski itp. jest ok.
 
 
szeryf85 
Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 200
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18-04-2019, 08:01   

U mnie jest tak, że jak dojeżdżam do świateł na luzie, to zanim całkiem wyhamuję to silnikiem potrafi zatrząść :/
 
 
lucano 
Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2018
Posty: 71
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-04-2019, 11:05   

Mam identyczne objawy. Dodam jeszcze że jak stoję w korku na jakimś wiadukcie i co chwilę na luzie popuszczam go w dół to też czasami nierówno pracuje.
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 18-04-2019, 12:23   

lucano napisał/a:
Mam identyczne objawy. Dodam jeszcze że jak stoję w korku na jakimś wiadukcie i co chwilę na luzie popuszczam go w dół to też czasami nierówno pracuje.

Ja bym sprawdził u ciebie działanie pompy w zbiorniku bo wału może na wolnych obrotach nie dawać rady wytwarzac cisnienia

Kolega potentator z tego co wiem ma pompę ok bo pisał mi na priv

A pisze o pompie w zbiorniku bo w zeszłym roku meczylem się cale lato z autem bo nieprawidłowo silnik pracował
Nawet rozregulowalem sobie turbinę :axe: ale w końcu doszedlem do tej pompy
Ale może być tak ze ona dzial a (słychać ja) ale będzie zawalone sitko w niej wiec najlepiej jest ja sala wyjąć i przeczyscic
 
 
potentator 
Forumowicz

Auto: Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2018
Posty: 249
Skąd: zw
Wysłany: 18-04-2019, 13:09   

Wyciągałem tę pompę już raz jak walną mi przewód elektryczny od potencjometru w tej pompie. Nie pokazywało paliwa, przy dokręcaniu zerwała mi się jedna śruba mocująca, i już niechce tej pompy wyciągać bo musiałbym pewnie zbiornik nagwintować a tak narazie jest szczelne, więc nie ruszam...Fakt mogłem wtedy przeczyścić sito ale nie wiedziałem jak wyjąć pompe z plastikowej obudowy... Widzę że ten typ tak ma po wpisach... Sprawdzałem wakum ma 0.9 na jałowym a pompa w baku załącza się i pompuje paliwo po przekręceniu stacyjki odpinałem węża i sprawdzałem

[ Dodano: 18-04-2019, 13:54 ]
Z drugiej strony skoro to jest przypadłość tego modelu, to ciekawe co byłoby gdyby ktoś to zgłosił do uokik-u, skoro wymieniają różne pierdoły jak napinacze, szyberdachy i mechanizmy to może w tym temacie by coś podziałali??

[ Dodano: 18-04-2019, 17:51 ]
Wstawiam link https://youtu.be/iGrLijX6jd4 tak pracuje jak sie rozgrzeje, jak klima sie zalaczy jest ok

[ Dodano: 20-04-2019, 00:22 ]
Odpislem czujnik temp.paliwa i bingo silnik pracuje równo teraz pytanie czy walnięty czujnik czy cos z chłodnica paliwa?
 
 
szeryf85 
Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 200
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20-04-2019, 18:58   

Gdzie jest ten czujnik? To sprawdzę u siebie.
 
 
potentator 
Forumowicz

Auto: Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2018
Posty: 249
Skąd: zw
Wysłany: 20-04-2019, 20:06   

Stojac na wprost silnika to jest zaraz pod pokrywa przy powrocie pompy tamdemowej
 
 
Czarny Ziutek 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2018
Posty: 28
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-04-2019, 20:09   

Ja bym sprawdził glowicę, w moim poprzednim wieśwagenie w 2.0 tdi dwa razy padła głowica... To są mikropęknięcia wynikające z pocienionej konstrukcji 16 zaworowej glowicy no i pewnie celowego postarzania produktu...
 
 
potentator 
Forumowicz

Auto: Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2018
Posty: 249
Skąd: zw
Wysłany: 20-04-2019, 20:49   

Wydaję mi się że to nie głowica, płynu nic nie ubywa, również nie miesza się z olejem... Silnik jest z końcówki 2010 r. a więc ponoć odnowiony bez tych usterek. Zastanawiam się czy montując oryginalny czujnik to problem zniknie, założyłem z eps i nic dalej to samo...
 
 
Czarny Ziutek 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2018
Posty: 28
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-04-2019, 20:18   

no właśnie u mnie też nie ubywało ani nie przybywało płynu.. ale objawy były podobne jak u Ciebie... Wyszło dopiero po zdjęciu i pomiarach ciśnienia... to były na prawdę mikropęknięcia...
 
 
potentator 
Forumowicz

Auto: Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2018
Posty: 249
Skąd: zw
Wysłany: 22-04-2019, 11:40   

Jak odpinales czujnik paliwa to normalnie chodzil? U mnie jest tak ze jak odepne czujnik chodzi super , komputer wtedy bierze sygnał z czujnika płynu chłodniczego. Wiec tu bym szukal przyczyn. Czekam na nowy czujnik i podepne do kompa
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 22-04-2019, 13:49   

Sprawdź jeszcze czy może gdzieś pin nie laczy
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
Michal_A 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID Intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Maj 2017
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-10-2019, 16:17   

lucano napisał/a:
Mam identyczne objawy. Dodam jeszcze że jak stoję w korku na jakimś wiadukcie i co chwilę na luzie popuszczam go w dół to też czasami nierówno pracuje.


Udało się komuś to rozwiązać czy ten typ tak ma?
 
 
potentator 
Forumowicz

Auto: Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2018
Posty: 249
Skąd: zw
Wysłany: 19-10-2019, 14:47   

To jest problem kultury pracy silnika o czym piszą wszew i obec w gazetach, silnik na pd tak ma niestety
 
 
nightfly 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 DiD 2010r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 58
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 21-10-2019, 15:11   

szeryf85 napisał/a:
U mnie jest tak, że jak dojeżdżam do świateł na luzie, to zanim całkiem wyhamuję to silnikiem potrafi zatrząść :/


Miałem tak samo, przy dojeżdżaniu do świateł na luzie potrafił mi silnik telepać, nie równo pracować i obroty drgały, przy gaszeniu był czasami dźwięk metaliczny - ale nie zawsze.
Po wymianie dwumasy objawy zniknęły i chodzi jak zegarek.
_________________
1. Kiedyś: Mitsubishi Galant Wagon 1997, 2.5 V6 24v 163KM
2. Kiedyś: Mitsubishi Outlander 2010, 2.0 DiD 140KM
3. Obecnie: Mitsubishi ASX Ralliart 2015, 2.2 DiD 150KM
4. Obecnie: Mitsubishi Eclipse Cross 2018, 1.5
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.