| Mocne siadanie tyłu, niestabilność samochodu i zarzucanie | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24478
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-04-2019, 19:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak zawieszenie sztywne to pływał nie będzie - tu chodziło tylko o cięcie opon od wewnątrz. Ja dałem Lipie podkładki - po 2 sztuki na śrubę, grubość łączna ok. 4mm, ale nie dało to oczekiwanych efektów.
 Plus oczywiście rozkręcenie zwrotnicy, żeby górną tuleję skręcić w pozycji pracy.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-04-2019, 19:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | crushyna, po 2000 r. kombi wychodziło że sprężynami takimi jak w sedanie, czyli węższymi na dole, ale wykonanymi ze twardszego drutu o średnicy 11,25 mm, a sedan miał średnicę 10 mm. Musisz szukać sprężyn KYB RC5864 dedykowanych do kombi po 2000 r. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Akuma supido   Forumowicz
 
 Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 21 Lis 2014
 Posty: 91
 Skąd: Lubliniec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-04-2019, 20:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ceść. Mam ten sam problem, opony zdarte od środka. Kupuję używki za parę złoty
   Oczywiście nie jest to rozwiązanie problemu.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcino   Mitsumaniak
 Góral niskopienny
 
  
 Auto: Galant 2.5 V6 97r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 68 razy
 Dołączył: 02 Cze 2005
 Posty: 10813
 Skąd: okolice Tczewa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-04-2019, 05:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zbieżność z tyłu do ustawienia. |  
				| _________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 był - 2011 - 2019    - Pug 307sw
 była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
   
 "A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
   Czyli w tym przypadku 6a13
  " by tomchuck 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | crushyna   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Avance 2.5 V6 kombi
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 11 Maj 2016
 Posty: 25
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-04-2019, 10:38 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Hugo napisał/a: |  	  | crushyna, po 2000 r. kombi wychodziło że sprężynami takimi jak w sedanie, czyli węższymi na dole, ale wykonanymi ze twardszego drutu o średnicy 11,25 mm, a sedan miał średnicę 10 mm. Musisz szukać sprężyn KYB RC5864 dedykowanych do kombi po 2000 r. | 
 
 Udało mi się je dostać w Poznaniu od ręki - jutro będą montowane zamiast sedanowych tylnich.
 Dam znać, jak poszło
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24478
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-04-2019, 16:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie Marcin, to nie zbieżność - jak wyżej napisali, to kwestia pochylenia przy sprężynach obniżających. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcino   Mitsumaniak
 Góral niskopienny
 
  
 Auto: Galant 2.5 V6 97r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 68 razy
 Dołączył: 02 Cze 2005
 Posty: 10813
 Skąd: okolice Tczewa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-04-2019, 21:59 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Krzyzak napisał/a: |  	  | Nie Marcin, to nie zbieżność - jak wyżej napisali, to kwestia pochylenia przy sprężynach obniżających. | 
 okey.  Ale dlaczego scieta tylko jedna opona?
 
 Ale faktycznie ja też przez przypadek zamontowałem sprezyny z sedana i siadał. Przez przypadek bo kupiłem tylną belkę kompletną na częsci... ktora nie była od kombi a myślałem ze jest.
 |  
				| _________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 był - 2011 - 2019    - Pug 307sw
 była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
   
 "A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
   Czyli w tym przypadku 6a13
  " by tomchuck 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | crushyna   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Avance 2.5 V6 kombi
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 11 Maj 2016
 Posty: 25
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-04-2019, 21:10 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Hugo napisał/a: |  	  | crushyna, po 2000 r. kombi wychodziło że sprężynami takimi jak w sedanie, czyli węższymi na dole, ale wykonanymi ze twardszego drutu o średnicy 11,25 mm, a sedan miał średnicę 10 mm. Musisz szukać sprężyn KYB RC5864 dedykowanych do kombi po 2000 r. | 
 
 O panie, samochód powstał.
 W spoczynku tył jest wyżej niż przód, więc teraz jest ok
   Dzięki wielkie!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | przemek1602   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 05 Sie 2017
 Posty: 255
 Skąd: ŚWIDNICA
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-04-2019, 22:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | O ile wyżej, daj zdjęcie. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-04-2019, 07:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | crushyna, a podczas jazdy nie czujesz, że tył jest za sztywny? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Akuma supido   Forumowicz
 
 Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 21 Lis 2014
 Posty: 91
 Skąd: Lubliniec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-04-2019, 11:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hej. Znalazłem te sprężyny po stówce za szt. powiedzcie mi czy to wszystko? czy jeszcze jakieś części należy wymienić np. talerz sprężyny? Pozdrówka.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-04-2019, 18:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Akuma supido, nie, reszta wszystko pasuje. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | crushyna   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Avance 2.5 V6 kombi
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 11 Maj 2016
 Posty: 25
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-05-2019, 14:25 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | przemek1602 napisał/a: |  	  | O ile wyżej, daj zdjęcie. | 
 Obecnie wygląda to tak jak na zdjęciu.
 
 Zaraz po założeniu było jeszcze z 1.5cm wyżej, ale samochód właśnie wrócił z ponad 5000km podróży (do Dubrownika i z powrotem przez Węgry) z 4 osobami na pokładzie i pełnym bagażnikiem, więc już zdążyły się wyrównać
   Obecnie w bagażniku jest koło zapasowe + butla z gazem, i jest niecały centymetr wyżej niż przód, więc na moje jest OK.
 
 
  	  | Hugo napisał/a: |  	  | crushyna, a podczas jazdy nie czujesz, że tył jest za sztywny? | 
 Jest sztywny, ale jak na moje to plus. Ważne, że nie skacze i nie pływa
   
 Na sprężynach sedanowych (które były bez załadunku lekko ugięte) pływał niemiłosiernie.
 Przy 2 osobach z tyłu w zasadzie tarł dokładkami bocznymi o podłoże.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-05-2019, 16:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | crushyna, nie ma tematu jeśli chodzi o to czy jest za sztywny itp. Cały czas myślałem, że Ty masz sedana  W kombi musi być  OK, bo to są sprężyny przeznaczone do kombi właśnie... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | -Fenek-   Forumowicz
 
  
 Auto: Galant EA5A 6A13 2001r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 15 Sty 2018
 Posty: 172
 Skąd: Opole
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-04-2020, 10:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pozwolę sobie wrócić do tematu   
 Dzisiaj przy okazji wymieniania końcówek drążków kierowniczych zleciłem mechanikom sprawdzić całe zawieszenie i podobno wszystko jest w porządku, półtora miesiąca temu na przeglądzie też nic się ujawniło.
 
 Sprężyny i amory wymienialiśmy jeszcze latem, do tego wleciały nowe oponki na zimę, Hankook i*cept RS 195/60 R15 jeśli Wam coś to mówi.
 
 I co? I wygląda na to, że chyba nic się nie zmieniło
  Co prawda tej zimy nie jeździłem tak dużo, po śniegu w ogóle, ale tył na rondach podczas deszczu/mrozu jak uciekał, tak ucieka, a auto prowadziło się raczej niepewnie   
 Czyli albo to jakieś ukryte fochy Galanta, których nie da się tak łatwo wykryć, albo to faktycznie przez ten negatyw na tyle po obniżeniu.
 Ewentualnie te zimówki również się do niczego nie nadają.
 |  
				| _________________ Moje jeździdełko =)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |