Mocne siadanie tyłu, niestabilność samochodu i zarzucanie |
Autor |
Wiadomość |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-04-2019, 20:10
|
|
|
Jak zawieszenie sztywne to pływał nie będzie - tu chodziło tylko o cięcie opon od wewnątrz.
Ja dałem Lipie podkładki - po 2 sztuki na śrubę, grubość łączna ok. 4mm, ale nie dało to oczekiwanych efektów.
Plus oczywiście rozkręcenie zwrotnicy, żeby górną tuleję skręcić w pozycji pracy. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 21-04-2019, 20:39
|
|
|
crushyna, po 2000 r. kombi wychodziło że sprężynami takimi jak w sedanie, czyli węższymi na dole, ale wykonanymi ze twardszego drutu o średnicy 11,25 mm, a sedan miał średnicę 10 mm. Musisz szukać sprężyn KYB RC5864 dedykowanych do kombi po 2000 r. |
|
|
|
 |
Akuma supido
Forumowicz
Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2014 Posty: 89 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 22-04-2019, 21:00
|
|
|
Ceść.
Mam ten sam problem, opony zdarte od środka. Kupuję używki za parę złoty
Oczywiście nie jest to rozwiązanie problemu. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10724 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 23-04-2019, 06:54
|
|
|
Zbieżność z tyłu do ustawienia. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
crushyna
Nowy Forumowicz
Auto: Avance 2.5 V6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2016 Posty: 25 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23-04-2019, 11:38
|
|
|
Hugo napisał/a: | crushyna, po 2000 r. kombi wychodziło że sprężynami takimi jak w sedanie, czyli węższymi na dole, ale wykonanymi ze twardszego drutu o średnicy 11,25 mm, a sedan miał średnicę 10 mm. Musisz szukać sprężyn KYB RC5864 dedykowanych do kombi po 2000 r. |
Udało mi się je dostać w Poznaniu od ręki - jutro będą montowane zamiast sedanowych tylnich.
Dam znać, jak poszło |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 23-04-2019, 17:06
|
|
|
Nie Marcin, to nie zbieżność - jak wyżej napisali, to kwestia pochylenia przy sprężynach obniżających. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10724 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 23-04-2019, 22:59
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Nie Marcin, to nie zbieżność - jak wyżej napisali, to kwestia pochylenia przy sprężynach obniżających. |
okey. Ale dlaczego scieta tylko jedna opona?
Ale faktycznie ja też przez przypadek zamontowałem sprezyny z sedana i siadał. Przez przypadek bo kupiłem tylną belkę kompletną na częsci... ktora nie była od kombi a myślałem ze jest. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
crushyna
Nowy Forumowicz
Auto: Avance 2.5 V6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2016 Posty: 25 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24-04-2019, 22:10
|
|
|
Hugo napisał/a: | crushyna, po 2000 r. kombi wychodziło że sprężynami takimi jak w sedanie, czyli węższymi na dole, ale wykonanymi ze twardszego drutu o średnicy 11,25 mm, a sedan miał średnicę 10 mm. Musisz szukać sprężyn KYB RC5864 dedykowanych do kombi po 2000 r. |
O panie, samochód powstał.
W spoczynku tył jest wyżej niż przód, więc teraz jest ok
Dzięki wielkie! |
|
|
|
 |
przemek1602
Mitsumaniak
Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Sie 2017 Posty: 255 Skąd: ŚWIDNICA
|
Wysłany: 24-04-2019, 23:44
|
|
|
O ile wyżej, daj zdjęcie. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-04-2019, 08:10
|
|
|
crushyna, a podczas jazdy nie czujesz, że tył jest za sztywny? |
|
|
|
 |
Akuma supido
Forumowicz
Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2014 Posty: 89 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 29-04-2019, 12:03
|
|
|
Hej. Znalazłem te sprężyny po stówce za szt. powiedzcie mi czy to wszystko? czy jeszcze jakieś części należy wymienić np. talerz sprężyny?
Pozdrówka. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 29-04-2019, 19:57
|
|
|
Akuma supido, nie, reszta wszystko pasuje. |
|
|
|
 |
crushyna
Nowy Forumowicz
Auto: Avance 2.5 V6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2016 Posty: 25 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 08-05-2019, 15:25
|
|
|
przemek1602 napisał/a: | O ile wyżej, daj zdjęcie. |
Obecnie wygląda to tak jak na zdjęciu.
Zaraz po założeniu było jeszcze z 1.5cm wyżej, ale samochód właśnie wrócił z ponad 5000km podróży (do Dubrownika i z powrotem przez Węgry) z 4 osobami na pokładzie i pełnym bagażnikiem, więc już zdążyły się wyrównać
Obecnie w bagażniku jest koło zapasowe + butla z gazem, i jest niecały centymetr wyżej niż przód, więc na moje jest OK.
Hugo napisał/a: | crushyna, a podczas jazdy nie czujesz, że tył jest za sztywny? |
Jest sztywny, ale jak na moje to plus. Ważne, że nie skacze i nie pływa
Na sprężynach sedanowych (które były bez załadunku lekko ugięte) pływał niemiłosiernie.
Przy 2 osobach z tyłu w zasadzie tarł dokładkami bocznymi o podłoże. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 08-05-2019, 17:38
|
|
|
crushyna, nie ma tematu jeśli chodzi o to czy jest za sztywny itp. Cały czas myślałem, że Ty masz sedana W kombi musi być OK, bo to są sprężyny przeznaczone do kombi właśnie... |
|
|
|
 |
-Fenek-
Forumowicz

Auto: Galant EA5A 6A13 2001r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2018 Posty: 172 Skąd: Opole
|
Wysłany: 02-04-2020, 11:20
|
|
|
Pozwolę sobie wrócić do tematu
Dzisiaj przy okazji wymieniania końcówek drążków kierowniczych zleciłem mechanikom sprawdzić całe zawieszenie i podobno wszystko jest w porządku, półtora miesiąca temu na przeglądzie też nic się ujawniło.
Sprężyny i amory wymienialiśmy jeszcze latem, do tego wleciały nowe oponki na zimę, Hankook i*cept RS 195/60 R15 jeśli Wam coś to mówi.
I co? I wygląda na to, że chyba nic się nie zmieniło Co prawda tej zimy nie jeździłem tak dużo, po śniegu w ogóle, ale tył na rondach podczas deszczu/mrozu jak uciekał, tak ucieka, a auto prowadziło się raczej niepewnie
Czyli albo to jakieś ukryte fochy Galanta, których nie da się tak łatwo wykryć, albo to faktycznie przez ten negatyw na tyle po obniżeniu.
Ewentualnie te zimówki również się do niczego nie nadają. |
_________________ Moje jeździdełko =)
 |
|
|
|
 |
|