| 
		Czerwona Landryna | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 swinks_UK  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer Evo 8 FQ300 
                  Kraj/Country: UK 
                  Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-04-2019, 16:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mały update.
 
Właściwie to pisałem już gdzieś...
 
 
Zimową porą odkryłem pęknięcia na spawach w kolektorze wydechowym. Nie fajnie.     
 
Przykre jest to, że to oryginalny kolektor HKS wziął i popuścił na spawach. Niby japońska jakość a tutaj taki przypał.
 
Obrazki kolektora i pęknięć:
 
   
 
   
 
 
 
 
No i po namyśle przyszedł zakup nowego kolektora robionego na zamówienie: Race Tech. Dożywotnia gwarancja, grubsze ścianki i na miejscu fabrykant, więc jakby co jest opcja reklamacji. 
 
Nowy kolektor wymagał wywalenia SAS (secondary air system), więc muszę w przyszłości przemapować ecu, a póki co demontowanie gratów...
 
 
   
 
 
No i nowy kolektor na miejscu. Wykonanie super, waży ze 2 razy tyle co HKS     
 
 
   
 
   
 
 
 
   
 
 
No i tak przy okazji skoro przód rozebrany, to czemu nie powymieniać starych gratów na nowe...
 
- nowa chłodnica klimy
 
- chłodnica Koyo z miedzianym rdzeniem
 
- intercooler Mishimoto
 
- orurowanie intercoolera
 
- downpipe
 
i jeszcze kilka drobiazgów...
 
 
Ciąg dalszy nastąpi, nie spieszy mi się     
 
Po mieszcie mam się czym odpychać (Ochydek C2     ) | 
             
						
				_________________ swinks
 
 
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
 
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
 
Historia moich Misiów
 
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mkm  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Colty 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-04-2019, 18:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | swinks_UK napisał/a: | 	 		   waży ze 2 razy tyle co HKS      | 	  
 
Plus IKEA - ja jednak byłem i jestem zwolennikiem giętarek    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 deejay  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Rav4 Hybrid 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6104 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-04-2019, 19:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | swinks_UK napisał/a: | 	 		  | Po myciu i czyszczeniu. Przyszedł czas na remont progów i punktów podparcia. | 	  
 
 
Byłem u Mariusza tydzień temu i tak właśnie wspominaliśmy reanimacje twoje Landryny     
 
Przy okazji juz niedługo jego bramy warsztatu opuści kolejny projekt kompletnej reanimacji , czyli Mirage Turbo , auto oczywiście naszego zaprzyjaznionego kolegi Bodo     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-04-2019, 19:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Tomku - fajnie wiedzieć, że wszystko git u was   
 
Będziesz w Wieżycy na zlocie? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 deejay  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Rav4 Hybrid 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6104 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-04-2019, 19:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | mkm napisał/a: | 	 		  Oglądajcie zdjęcia - to jest praca Blacharska przez duże B.
 
Wycinanie, rozwiercanie, piaskowanie, zabezpieczanie - nie ma się do czego przyczepić | 	  
 
 
Nie znam lepszego mistrza w tym fachu . Pracowałem przez 11 lat w Renault z Mariuszem i wiem jak sie przykłada do roboty , po prostu wkłada całe serce w pracę     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 swinks_UK  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer Evo 8 FQ300 
                  Kraj/Country: UK 
                  Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-04-2019, 19:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | mkm napisał/a: | 	 		   	  | swinks_UK napisał/a: | 	 		   waży ze 2 razy tyle co HKS      | 	  
 
Plus IKEA - ja jednak byłem i jestem zwolennikiem giętarek    | 	  
 
 
Giętarka w przypadku kolektorów wydechowych to słaby pomysł. Grubościenna (3mm) nierdzewka będzie pękać od naprężeń, a cienkościenne gięte rury są za słabe na naprężenia na spawach przy grubej flanszy. Wszystkie kolektory z półki pro są spawane z kawałków grubościennej rury. | 
             
						
				_________________ swinks
 
 
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
 
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
 
Historia moich Misiów
 
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 swinks_UK  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer Evo 8 FQ300 
                  Kraj/Country: UK 
                  Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-04-2019, 19:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | deejay napisał/a: | 	 		   	  | swinks_UK napisał/a: | 	 		  | Po myciu i czyszczeniu. Przyszedł czas na remont progów i punktów podparcia. | 	  
 
 
Byłem u Mariusza tydzień temu i tak właśnie wspominaliśmy reanimacje twoje Landryny     
 
Przy okazji juz niedługo jego bramy warsztatu opuści kolejny projekt kompletnej reanimacji , czyli Mirage Turbo , auto oczywiście naszego zaprzyjaznionego kolegi Bodo     | 	  
 
 
Super, będziesz go widział to ukłoń się nisko ode mnie.     
 
No z tym Mirage to Mariusz miał sądne dni     | 
             
						
				_________________ swinks
 
 
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
 
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
 
Historia moich Misiów
 
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 swinks_UK  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer Evo 8 FQ300 
                  Kraj/Country: UK 
                  Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-04-2019, 19:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  Tomku - fajnie wiedzieć, że wszystko git u was   
 
Będziesz w Wieżycy na zlocie? | 	  
 
 
Jest wszystko w najlepszym porządeczku Darku. Co do zlotu, to w tym roku naprawdę na ostatnią chwilę będziemy wiedzieć. Tak jak wszyscy teraz w UK, tak i my żyjemy w takim zawieszeniu brexitowym     | 
             
						
				_________________ swinks
 
 
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
 
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
 
Historia moich Misiów
 
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 swinks_UK  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer Evo 8 FQ300 
                  Kraj/Country: UK 
                  Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-04-2019, 20:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Chłodzenie wpadło do Landryny...
 
 
1. Chłodziarka od klimy. Oryginalnej już praktycznie nie ma w magazynach a Japonii, koszt to 600 - 700 GBP. Co ciekawe Mitsubishi w UK oferuje zamiennik, który ponoć idzie na USA za 1/10 kwoty oryginału. Po otwarciu opakowania Mitsubishi, w środku pudło... made in china     
 
Koniec świata normalnie. Mimo to wykonanie solidne, i pasuje idealnie. Duże pozytywne zaskoczenie.
 
 
   
 
 
2. Chłodnica.
 
Zaszalałem. Pełny wypas wśród chłodnic, czyli miedziany rdzeń, wykonanie Koyo made in Japan. Faktycznie, wykonanie łeb urywa, szacun i czapki z głów.
 
 
 
 
 
3. Intercooler.
 
Padło na Mishimoto Racing Intercooler.
 
Wykonanie super, ale waży jak cholera, ze 2 razy tyle co mój poprzedni od HDI (nie mylić z silnikami diesla     ). Rdzeń gęstszy i grubszy. Ledwo się mieści pod zderzakiem. Orurowanie też trzeba było zmienić bo inny układ. Teraz czekam na dostawę złączek silikonowych.
 
 
   
 
 
Stary intercooler:
 
 
    | 
             
						
				_________________ swinks
 
 
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
 
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
 
Historia moich Misiów
 
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bzyk_R1  		  
		 
         Mitsumaniak Outlanderowiec
  
  
                  Auto: O1T LSRG 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5375 Skąd: Pińczów TPI 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-04-2019, 20:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Gdybyś chciał się pozbyć tych przedmiotów z dwóch ostatnich zdjęć to...ktoś od Outlandera Turbo na pewno by przytulił     | 
             
						
				_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
 
Tam wszędzie, gdzie się pali,
 
Ty mi, o Panie, siłę daj,
 
Bym życie ludzkie ocalił. 
 
  
 
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343  ターボアウトランダー
 
Legenda we własnym garażu:  http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
 
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
 
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
 
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg      A czy Ty Gość już subskrybujesz? 
 
 
STOP HYBRID GO LPG | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mkm  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Colty 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-04-2019, 20:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | swinks_UK napisał/a: | 	 		  
 
Giętarka w przypadku kolektorów wydechowych to słaby pomysł. Grubościenna (3mm) nierdzewka będzie pękać od naprężeń, a cienkościenne gięte rury są za słabe na naprężenia na spawach przy grubej flanszy. | 	  
 
I tak i nie.
 
Pierwsze materiał - "pro" nie jest z nierdzewki    .
 
Dwa - giętarki - to co piszesz robi się po giętarkach "ciągnących" - są giętarki gnące bez utraty grubości.
 
Trzy - spawać zaczęli, gdy odkryli, że od pewnej mocy kolektor powinien mieć różne grubości i różny materiał na krótkim odcinku.
 
Ostatnie - pękanie. 
 
Tu wg. mnie diabeł tkwi w łączeniu "portek". Robią je zbyt sztywne i kolektor zamiast pracować na pierścieniu pracuje całą powierzchnią.
 
 
To bardziej jako "ciekawostka".    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 swinks_UK  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer Evo 8 FQ300 
                  Kraj/Country: UK 
                  Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-04-2019, 10:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Bzyk_R1 napisał/a: | 	 		  Gdybyś chciał się pozbyć tych przedmiotów z dwóch ostatnich zdjęć to...ktoś od Outlandera Turbo na pewno by przytulił     | 	  
 
 
Będzie gotowe, spakowane to dam znać na forum     
 
Na razie w rzucone w pudło luzem bo inne priorytety. | 
             
						
				_________________ swinks
 
 
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
 
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
 
Historia moich Misiów
 
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 swinks_UK  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer Evo 8 FQ300 
                  Kraj/Country: UK 
                  Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-05-2019, 19:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No i skończyło się kozaczenie z "pops and bangs"                      
 
 
Czas na nowe turbo     
 
 
Jutro może nagram jak brzmi chory HKS     | 
             
						
				_________________ swinks
 
 
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
 
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
 
Historia moich Misiów
 
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 swinks_UK  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer Evo 8 FQ300 
                  Kraj/Country: UK 
                  Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-05-2019, 12:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Kurier dostarczył rano paczuszke z nową suszarką.      Chwilę zajęło uzbrojenie w linie olejowe i wodne, szpilki i inne takie...
 
 
 
 
 
 
Najnowszy produkt Mitsubishi do Evo 4-9 opracowany jesienią 2018. Konkurencja do HKS jako upgrade, szacowane na 480-540 bhp bez straty spool'u w stosunku do stockowej 80 series, a wersja "ball bearing" podobnie do HKS.
 
Ano zobaczymy... | 
             
						
				_________________ swinks
 
 
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
 
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
 
Historia moich Misiów
 
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 swinks_UK  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer Evo 8 FQ300 
                  Kraj/Country: UK 
                  Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-08-2019, 11:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No i Landryna poskładana w całość.
 
Końcowa inspekcja...
 
 
   
 
 
 
 
No i wywózka do M.A. Developments (czyli Mark Shead w akcji) na końcowe strojenie i przegląd.
 
 
Odebrane wczoraj.
 
   
 
 
Wystrojone przepięknie. Turbo robi wrażenie, idzie jak rakieta (2.5k - 4k obr. wgniata w fotel), trzeba uważać by nie stracić trakcji, a opony i zawiecha raczej dobra     
 
Na przyszły rok zostaje tylko odświeżenie lakieru, pewnie "full respray" plus likwidacja 3 wgniotek parkingowych     , no i może odświeżenie wnętrza.
 
A potem do garażu, pod plandekę i niech kurzem zarasta na wieki...     | 
             
						
				_________________ swinks
 
 
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
 
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
 
Historia moich Misiów
 
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |