Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czerwona Landryna
Autor Wiadomość
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 21-04-2019, 17:45   

Mały update.
Właściwie to pisałem już gdzieś...

Zimową porą odkryłem pęknięcia na spawach w kolektorze wydechowym. Nie fajnie. :?
Przykre jest to, że to oryginalny kolektor HKS wziął i popuścił na spawach. Niby japońska jakość a tutaj taki przypał.
Obrazki kolektora i pęknięć:




No i po namyśle przyszedł zakup nowego kolektora robionego na zamówienie: Race Tech. Dożywotnia gwarancja, grubsze ścianki i na miejscu fabrykant, więc jakby co jest opcja reklamacji.
Nowy kolektor wymagał wywalenia SAS (secondary air system), więc muszę w przyszłości przemapować ecu, a póki co demontowanie gratów...



No i nowy kolektor na miejscu. Wykonanie super, waży ze 2 razy tyle co HKS :mrgreen:






No i tak przy okazji skoro przód rozebrany, to czemu nie powymieniać starych gratów na nowe...
- nowa chłodnica klimy
- chłodnica Koyo z miedzianym rdzeniem
- intercooler Mishimoto
- orurowanie intercoolera
- downpipe
i jeszcze kilka drobiazgów...

Ciąg dalszy nastąpi, nie spieszy mi się :mrgreen:
Po mieszcie mam się czym odpychać (Ochydek C2 :badgrin: )
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 21-04-2019, 19:07   

swinks_UK napisał/a:
waży ze 2 razy tyle co HKS :mrgreen:

Plus IKEA - ja jednak byłem i jestem zwolennikiem giętarek :wink:
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21-04-2019, 20:04   

swinks_UK napisał/a:
Po myciu i czyszczeniu. Przyszedł czas na remont progów i punktów podparcia.


Byłem u Mariusza tydzień temu i tak właśnie wspominaliśmy reanimacje twoje Landryny :wink:
Przy okazji juz niedługo jego bramy warsztatu opuści kolejny projekt kompletnej reanimacji , czyli Mirage Turbo , auto oczywiście naszego zaprzyjaznionego kolegi Bodo :wink:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24288
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-04-2019, 20:07   

Tomku - fajnie wiedzieć, że wszystko git u was :)
Będziesz w Wieżycy na zlocie?
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21-04-2019, 20:08   

mkm napisał/a:
Oglądajcie zdjęcia - to jest praca Blacharska przez duże B.
Wycinanie, rozwiercanie, piaskowanie, zabezpieczanie - nie ma się do czego przyczepić


Nie znam lepszego mistrza w tym fachu . Pracowałem przez 11 lat w Renault z Mariuszem i wiem jak sie przykłada do roboty , po prostu wkłada całe serce w pracę :!:
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 23-04-2019, 20:42   

mkm napisał/a:
swinks_UK napisał/a:
waży ze 2 razy tyle co HKS :mrgreen:

Plus IKEA - ja jednak byłem i jestem zwolennikiem giętarek :wink:


Giętarka w przypadku kolektorów wydechowych to słaby pomysł. Grubościenna (3mm) nierdzewka będzie pękać od naprężeń, a cienkościenne gięte rury są za słabe na naprężenia na spawach przy grubej flanszy. Wszystkie kolektory z półki pro są spawane z kawałków grubościennej rury.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 23-04-2019, 20:44   

deejay napisał/a:
swinks_UK napisał/a:
Po myciu i czyszczeniu. Przyszedł czas na remont progów i punktów podparcia.


Byłem u Mariusza tydzień temu i tak właśnie wspominaliśmy reanimacje twoje Landryny :wink:
Przy okazji juz niedługo jego bramy warsztatu opuści kolejny projekt kompletnej reanimacji , czyli Mirage Turbo , auto oczywiście naszego zaprzyjaznionego kolegi Bodo :wink:


Super, będziesz go widział to ukłoń się nisko ode mnie. :wink:
No z tym Mirage to Mariusz miał sądne dni :)
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 23-04-2019, 20:47   

Krzyzak napisał/a:
Tomku - fajnie wiedzieć, że wszystko git u was :)
Będziesz w Wieżycy na zlocie?


Jest wszystko w najlepszym porządeczku Darku. Co do zlotu, to w tym roku naprawdę na ostatnią chwilę będziemy wiedzieć. Tak jak wszyscy teraz w UK, tak i my żyjemy w takim zawieszeniu brexitowym :wink:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 23-04-2019, 21:01   

Chłodzenie wpadło do Landryny...

1. Chłodziarka od klimy. Oryginalnej już praktycznie nie ma w magazynach a Japonii, koszt to 600 - 700 GBP. Co ciekawe Mitsubishi w UK oferuje zamiennik, który ponoć idzie na USA za 1/10 kwoty oryginału. Po otwarciu opakowania Mitsubishi, w środku pudło... made in china :mrgreen:
Koniec świata normalnie. Mimo to wykonanie solidne, i pasuje idealnie. Duże pozytywne zaskoczenie.



2. Chłodnica.
Zaszalałem. Pełny wypas wśród chłodnic, czyli miedziany rdzeń, wykonanie Koyo made in Japan. Faktycznie, wykonanie łeb urywa, szacun i czapki z głów.



3. Intercooler.
Padło na Mishimoto Racing Intercooler.
Wykonanie super, ale waży jak cholera, ze 2 razy tyle co mój poprzedni od HDI (nie mylić z silnikami diesla :mrgreen: ). Rdzeń gęstszy i grubszy. Ledwo się mieści pod zderzakiem. Orurowanie też trzeba było zmienić bo inny układ. Teraz czekam na dostawę złączek silikonowych.



Stary intercooler:

_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 23-04-2019, 21:29   

Gdybyś chciał się pozbyć tych przedmiotów z dwóch ostatnich zdjęć to...ktoś od Outlandera Turbo na pewno by przytulił :p
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 23-04-2019, 21:48   

swinks_UK napisał/a:

Giętarka w przypadku kolektorów wydechowych to słaby pomysł. Grubościenna (3mm) nierdzewka będzie pękać od naprężeń, a cienkościenne gięte rury są za słabe na naprężenia na spawach przy grubej flanszy.

I tak i nie.
Pierwsze materiał - "pro" nie jest z nierdzewki :wink: .
Dwa - giętarki - to co piszesz robi się po giętarkach "ciągnących" - są giętarki gnące bez utraty grubości.
Trzy - spawać zaczęli, gdy odkryli, że od pewnej mocy kolektor powinien mieć różne grubości i różny materiał na krótkim odcinku.
Ostatnie - pękanie.
Tu wg. mnie diabeł tkwi w łączeniu "portek". Robią je zbyt sztywne i kolektor zamiast pracować na pierścieniu pracuje całą powierzchnią.

To bardziej jako "ciekawostka". :wink:
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 24-04-2019, 11:30   

Bzyk_R1 napisał/a:
Gdybyś chciał się pozbyć tych przedmiotów z dwóch ostatnich zdjęć to...ktoś od Outlandera Turbo na pewno by przytulił :p


Będzie gotowe, spakowane to dam znać na forum :wink:
Na razie w rzucone w pudło luzem bo inne priorytety.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 21-05-2019, 20:42   

No i skończyło się kozaczenie z "pops and bangs" :evil: :evil: :oops: :oops: :axe:

Czas na nowe turbo :twisted:

Jutro może nagram jak brzmi chory HKS :mrgreen:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 24-05-2019, 13:55   

Kurier dostarczył rano paczuszke z nową suszarką. :twisted: Chwilę zajęło uzbrojenie w linie olejowe i wodne, szpilki i inne takie...



Najnowszy produkt Mitsubishi do Evo 4-9 opracowany jesienią 2018. Konkurencja do HKS jako upgrade, szacowane na 480-540 bhp bez straty spool'u w stosunku do stockowej 80 series, a wersja "ball bearing" podobnie do HKS.
Ano zobaczymy...
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 09-08-2019, 12:24   

No i Landryna poskładana w całość.
Końcowa inspekcja...




No i wywózka do M.A. Developments (czyli Mark Shead w akcji) na końcowe strojenie i przegląd.

Odebrane wczoraj.


Wystrojone przepięknie. Turbo robi wrażenie, idzie jak rakieta (2.5k - 4k obr. wgniata w fotel), trzeba uważać by nie stracić trakcji, a opony i zawiecha raczej dobra :mrgreen:
Na przyszły rok zostaje tylko odświeżenie lakieru, pewnie "full respray" plus likwidacja 3 wgniotek parkingowych :evil: , no i może odświeżenie wnętrza.
A potem do garażu, pod plandekę i niech kurzem zarasta na wieki... :rolleyes:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.