[2.5 TD] Silnik nie trzyma obrotów |
Autor |
Wiadomość |
ROOK93
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2019 Posty: 9 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 28-04-2019, 19:19 [2.5 TD] Silnik nie trzyma obrotów
|
|
|
Cześć,
Mam problem ze swoim miśkiem. Przy jeździe w terenie silnik nie trzyma obrotów i gaśnie, ciężko też wkręcić go na obroty przy jakimś podjeździe . Na asfalcie problem w zasadzie nie występuje. Kolejna rzecz to pomimo skręconego na minimum pokrętła od temperatury nawiewu, do środka dostaje się ciepłe powietrze Jakiś miesiąc temu auto przeszło regenerację pompy i wymianę wtrysków. Wiecie może czym spowodowany jest ten problem Czy to coś związanego z układem chłodzenia czy coś poważniejszego? Z góry dziękuję z pomoc |
|
|
|
 |
szofer33
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 3D SuperSelect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Wrz 2017 Posty: 118 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 28-04-2019, 20:53
|
|
|
Co do ogrzewania to wina musi być po stronie regulacji czyli pokrętła od cieplo-zimno lub sam zawór który zamyka dopływ ciepła do nagrzewnicy lub linki łączące owy zawór z pokrętłem.
Po remoncie pompy silnik nie trzyma obrotów a wcześniej było OK? Tu masz odpowiedź moim zdaniem. Gdzie robiłeś pompę i dlaczego? |
|
|
|
 |
ROOK93
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2019 Posty: 9 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 28-04-2019, 21:11
|
|
|
Przed remontem też były z tym problemy. Wydaje mi się jednak, że problem się pogłębia, dzisiaj samochód gasł kilka-kilkanaście razy Serwis w którym była regenerowana pompa specjalizuje się w tych tematach, i ma raczej opinię dość godnego zaufania. Nie chcę mu robić reklamy/antyreklamy jeśli Cię to interesuje to wyślę nazwę na priv |
|
|
|
 |
szofer33
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 3D SuperSelect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Wrz 2017 Posty: 118 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 29-04-2019, 21:33
|
|
|
Czy pompę oni też wyciagali i zamontowywali? Może przesuneli o 1 ząbek/rowek przy zakładaniu i caĺa robota na marne chociaż przy 2.5 to dosyć mało prawdopodobne by tak spaprać robote.
Mam 2.8 i po kilku opiniach od mechanikow z podkarpacia to w Rzeszowie sa dwa zakłady od Boscha, po ktorych pompy były tyle warte przed remontem co po remoncie. |
|
|
|
 |
ROOK93
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2019 Posty: 9 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 29-04-2019, 22:04
|
|
|
Czyli sądzisz, że to wina pompy? I od rzazu drugie pytanie. Znasz jakichś godnych polecenia mechaników w regionie?, przyznaję, że kilku już odwiedziłem i ostatecznie z żadnego nie jestem zadowolony |
|
|
|
 |
szofer33
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 3D SuperSelect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Wrz 2017 Posty: 118 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 30-04-2019, 12:31
|
|
|
Czesc. Nie jestem pewny bo i mechanik ze mnie sredni ale obroty w dieslu to raczej na pompę wskazują.
Ja popme robiłem w e-pajero.pl wysyłkowo
Wyszło kilka słówek drożej od Rzeszowa ale misiu chodzi jak zyleta.
Co do warsztatow na podkarpaciu do Pajero to nie znam ale kolega mi polecal podobno bardzo dobrych fachowcow z miejscowości Łękawica 93 B koło Tarnowa. Najlepiej zapytaj kogoś kto ma terenowke juz dluzej bo tacy maja sporo wiedzy kto jest dobry itd.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
ROOK93
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2019 Posty: 9 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 30-04-2019, 20:59
|
|
|
Zrobiłem tak jak doradzałeś. Kumpel jeżdżący dłużej polecił mi jeden zakład, mam nadzieję, że tam już ogarną temat. Dzięki za pomoc i pozdrawiam. |
|
|
|
 |
szofer33
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 3D SuperSelect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Wrz 2017 Posty: 118 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 30-04-2019, 21:25
|
|
|
Daj koniecznie znać jak ogarniesz temat co było nie tak. Takie informacje sa warte czesto sporo zaoszczędzonej kasy, nerwów i czasu.
Powodzenia. |
|
|
|
 |
ROOK93
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2019 Posty: 9 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 09-05-2019, 22:07
|
|
|
Na chwilę obecną sytuacja wygląda tak, że serwis w którym była regenerowana pompa zobowiązał się doprowadzić miśka do stanu używalności. Zobaczymy co z tego wyjdzie, i co było przyczyną problemów.
[ Dodano: 21-06-2019, 19:12 ]
Witam po dłuższej przerwie. W końcu odebrałem miśka od mechanika i odbyłem kilka jazd próbnych
Teraz samochód jeździ tak jak powinien, nie ma problemów z mocą, oraz nie gaśnie i trzyma obroty.
Okazało się, że przyczyną problemów był zardzewiały bak. Zamówiłem nowy od faceta, który dorabia zbiorniki do terenówek i po założeniu wszystko wydaje się być w porządku. Gdyby ktoś miał podobny problem, poniżej link do strony facebookowej wytwórcy zbiorników
Link
Jeszcze raz dziękuję kolegom za pomoc |
|
|
|
 |
|