Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.8 TD] odpięty przewód od kickdown
Autor Wiadomość
mateoce 
Forumowicz

Auto: pajero2 2.8 TD 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2019
Posty: 41
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 13-05-2019, 17:28   [2.8 TD] odpięty przewód od kickdown

Szukam przyczyn braku czwartego biegu w superselect (2.8 td, 1995)
Dzis odkryłem, że przewód od czujnika kickdown jest odpięty i nie ma go gdzie wpiąć
(po prostu czujnik kończy się kablem z kostką, której nie ma gdzie podpiąć)
Gdzie ten kabel powinien iśc...??
Zerknijcie na foto

foto
 
 
MarcinKK 
Forumowicz

Auto: Pajero II NL 2.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 66
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-05-2019, 10:56   

Hej do wiązki powinien być podpięty tak jak na pierwszym foto w tym temacie :
Wiązka .............
 
 
mateoce 
Forumowicz

Auto: pajero2 2.8 TD 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2019
Posty: 41
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 14-05-2019, 16:58   

hej. dziękuje za pomoc.. przepięłem te kostki..
tam są trzy "złącza" z czego dwa w użyciu, jedno zostaje wolne....
Niestety nie pomogło, nadal brakuje czwartego biegu...
Gdzies w kablach jest coś namieszne lub licznik to powoduje
(ponieważ wskazówka prędkosciomierza 'lata', nie wyświetla też PWR ani HOLD)
 
 
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 371
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 15-05-2019, 21:37   

mateoce napisał/a:
hej. dziękuje za pomoc.. przepięłem te kostki..
tam są trzy "złącza" z czego dwa w użyciu, jedno zostaje wolne....
Niestety nie pomogło, nadal brakuje czwartego biegu...
Gdzies w kablach jest coś namieszne lub licznik to powoduje
(ponieważ wskazówka prędkosciomierza 'lata', nie wyświetla też PWR ani HOLD)


Włączony Hold nie pozwala na załączenie IV biegu.
Sprawdzenie Hold bez kontrolki: Jeśli rozpędzisz się do wysokich obrotów na III biegu i puścisz gaz, to auto będzie hamowane silnikiem. Jeśli Hold jest wyłączony, nie następuje hamowanie silnikiem (auto jedzie jakby na "luzie"), a obroty silnika spadają.

Przepraszam, pomyliłem się.
Nie chodzi o Hold (bo on służy do ruszania z drójki) tylko o przełącznik Over Drive Off czy jakoś tak - klawisz pod gałką wybieraka skrzyni biegów. Tryb OD Off nie pozwala na włączenie czwórki i powoduje hamowanie silnikiem.
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
Ostatnio zmieniony przez Rander 16-05-2019, 22:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mateoce 
Forumowicz

Auto: pajero2 2.8 TD 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2019
Posty: 41
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 16-05-2019, 10:50   

Z tego co napisaleś to auto cały czas jest w trybie normal (bo czuć ten "luz")
Zmiana przełącznika A/T nic nie daje i kontrolki nie swiecą
Czwórki nadal brak...

Czy myślisz, że mimo iż auto jedzie w trybie "normal"
a ten przełącznik nie działa ma to wpływ na brak czwórki?
 
 
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 371
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 16-05-2019, 22:53   

mateoce napisał/a:
Z tego co napisaleś to auto cały czas jest w trybie normal (bo czuć ten "luz")
Zmiana przełącznika A/T nic nie daje i kontrolki nie swiecą
Czwórki nadal brak...

Czy myślisz, że mimo iż auto jedzie w trybie "normal"
a ten przełącznik nie działa ma to wpływ na brak czwórki?


Czyli to nie przełącznik OD Off.
Może Waldka podpowiedź odnośnie resetu sterownika pomoże.

Sprawdzałeś poziom oleju w automacie?
Wiesz, jak sprawdzić?
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
mateoce 
Forumowicz

Auto: pajero2 2.8 TD 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2019
Posty: 41
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 17-05-2019, 18:44   

przełącznik OD to jeszcze inna kwestia (no bo to ten przy drążku)
Niby kontrolka od niego sie zaswieca, wiec chyba to jest ok..
no chyba ze kontrolka sobie a sygnał do skrzyni sobie....

reset poprzez odpięcie klem próbowałem też,
natomiast olej w skrzyni w warsztacie wymieniali ale tez nie mieli tej czwórki..

musze jeszcze popróbowac z tymi czujnikami temp...
ale nie wiem czy ten dwupinowy, tez moze mieć wpływ na to (ten od wskazówki temp na liczniku)
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 19-05-2019, 15:10   

mateoce napisał/a:
natomiast olej w skrzyni w warsztacie wymieniali ale tez nie mieli tej czwórki..
????? a przed wymianą oleju była "4" ???? już się pogubiłem co i jaka historia była ze skrzynią ?????
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
mateoce 
Forumowicz

Auto: pajero2 2.8 TD 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2019
Posty: 41
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 19-05-2019, 19:35   

elektryk grzebał w kablach kokpitu (wywałał stary alarm immobilizer)
i od wtedy nie ma...
/wymiana oleju byla pozniej i nie pomogla, wiec to musi byc cos w tych kablach/

[ Dodano: 20-05-2019, 19:21 ]
grzebałem dalej i:
Kostka od przełącznika A/T Mode (nie mylić z OD przy drążku) nie była podpięta
i teraz jeśli załącze tryb HOLD, to auto rusza chyba rzeczywiście z dwójki (tak jak piszą w instrukcjach) i zmienia do czwórki !
Jesli wyłącze HOLD to wtedy rusza od jedynki do trójki...
Nie jest to sytuacja normalna ale przynajmniej wygląda na to, że ta czwórka ogólnie działa
.
Można wyłączyć HOLD podczas jazdy, wtedy obroty gwałtownie wzrastają i nie czuć żadnego szarpnięcia skrzyni.
Można też załączyć HOLD podczas jazdy i wtedy czuć szarpnięcie i obroty spadają (tak jakby 3 > 4)
.
Generalnie: 3000 obrotów 80km/h z wyłączonym HOLD lub 3000 obrotów 100km/h z załączonym HOLD.
Może nie super ale duzo lepiej
Tak czy siak nie jest to jeszcze w pełni sprawne ale już coś wiadomo....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.