[2.8 TD] odpięty przewód od kickdown |
Autor |
Wiadomość |
mateoce
Forumowicz
Auto: pajero2 2.8 TD 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2019 Posty: 41 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: 13-05-2019, 17:28 [2.8 TD] odpięty przewód od kickdown
|
|
|
Szukam przyczyn braku czwartego biegu w superselect (2.8 td, 1995)
Dzis odkryłem, że przewód od czujnika kickdown jest odpięty i nie ma go gdzie wpiąć
(po prostu czujnik kończy się kablem z kostką, której nie ma gdzie podpiąć)
Gdzie ten kabel powinien iśc...??
Zerknijcie na foto
foto |
|
|
|
 |
MarcinKK
Forumowicz
Auto: Pajero II NL 2.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Wrz 2016 Posty: 66 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-05-2019, 10:56
|
|
|
Hej do wiązki powinien być podpięty tak jak na pierwszym foto w tym temacie :
Wiązka ............. |
|
|
|
 |
mateoce
Forumowicz
Auto: pajero2 2.8 TD 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2019 Posty: 41 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: 14-05-2019, 16:58
|
|
|
hej. dziękuje za pomoc.. przepięłem te kostki..
tam są trzy "złącza" z czego dwa w użyciu, jedno zostaje wolne....
Niestety nie pomogło, nadal brakuje czwartego biegu...
Gdzies w kablach jest coś namieszne lub licznik to powoduje
(ponieważ wskazówka prędkosciomierza 'lata', nie wyświetla też PWR ani HOLD) |
|
|
|
 |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 371 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 15-05-2019, 21:37
|
|
|
mateoce napisał/a: | hej. dziękuje za pomoc.. przepięłem te kostki..
tam są trzy "złącza" z czego dwa w użyciu, jedno zostaje wolne....
Niestety nie pomogło, nadal brakuje czwartego biegu...
Gdzies w kablach jest coś namieszne lub licznik to powoduje
(ponieważ wskazówka prędkosciomierza 'lata', nie wyświetla też PWR ani HOLD) |
Włączony Hold nie pozwala na załączenie IV biegu.
Sprawdzenie Hold bez kontrolki: Jeśli rozpędzisz się do wysokich obrotów na III biegu i puścisz gaz, to auto będzie hamowane silnikiem. Jeśli Hold jest wyłączony, nie następuje hamowanie silnikiem (auto jedzie jakby na "luzie"), a obroty silnika spadają.
Przepraszam, pomyliłem się.
Nie chodzi o Hold (bo on służy do ruszania z drójki) tylko o przełącznik Over Drive Off czy jakoś tak - klawisz pod gałką wybieraka skrzyni biegów. Tryb OD Off nie pozwala na włączenie czwórki i powoduje hamowanie silnikiem. |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
Ostatnio zmieniony przez Rander 16-05-2019, 22:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mateoce
Forumowicz
Auto: pajero2 2.8 TD 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2019 Posty: 41 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: 16-05-2019, 10:50
|
|
|
Z tego co napisaleś to auto cały czas jest w trybie normal (bo czuć ten "luz")
Zmiana przełącznika A/T nic nie daje i kontrolki nie swiecą
Czwórki nadal brak...
Czy myślisz, że mimo iż auto jedzie w trybie "normal"
a ten przełącznik nie działa ma to wpływ na brak czwórki? |
|
|
|
 |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 371 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 16-05-2019, 22:53
|
|
|
mateoce napisał/a: | Z tego co napisaleś to auto cały czas jest w trybie normal (bo czuć ten "luz")
Zmiana przełącznika A/T nic nie daje i kontrolki nie swiecą
Czwórki nadal brak...
Czy myślisz, że mimo iż auto jedzie w trybie "normal"
a ten przełącznik nie działa ma to wpływ na brak czwórki? |
Czyli to nie przełącznik OD Off.
Może Waldka podpowiedź odnośnie resetu sterownika pomoże.
Sprawdzałeś poziom oleju w automacie?
Wiesz, jak sprawdzić? |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
mateoce
Forumowicz
Auto: pajero2 2.8 TD 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2019 Posty: 41 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: 17-05-2019, 18:44
|
|
|
przełącznik OD to jeszcze inna kwestia (no bo to ten przy drążku)
Niby kontrolka od niego sie zaswieca, wiec chyba to jest ok..
no chyba ze kontrolka sobie a sygnał do skrzyni sobie....
reset poprzez odpięcie klem próbowałem też,
natomiast olej w skrzyni w warsztacie wymieniali ale tez nie mieli tej czwórki..
musze jeszcze popróbowac z tymi czujnikami temp...
ale nie wiem czy ten dwupinowy, tez moze mieć wpływ na to (ten od wskazówki temp na liczniku) |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 19-05-2019, 15:10
|
|
|
mateoce napisał/a: | natomiast olej w skrzyni w warsztacie wymieniali ale tez nie mieli tej czwórki.. | ????? a przed wymianą oleju była "4" ???? już się pogubiłem co i jaka historia była ze skrzynią ????? |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
mateoce
Forumowicz
Auto: pajero2 2.8 TD 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2019 Posty: 41 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: 19-05-2019, 19:35
|
|
|
elektryk grzebał w kablach kokpitu (wywałał stary alarm immobilizer)
i od wtedy nie ma...
/wymiana oleju byla pozniej i nie pomogla, wiec to musi byc cos w tych kablach/
[ Dodano: 20-05-2019, 19:21 ]
grzebałem dalej i:
Kostka od przełącznika A/T Mode (nie mylić z OD przy drążku) nie była podpięta
i teraz jeśli załącze tryb HOLD, to auto rusza chyba rzeczywiście z dwójki (tak jak piszą w instrukcjach) i zmienia do czwórki !
Jesli wyłącze HOLD to wtedy rusza od jedynki do trójki...
Nie jest to sytuacja normalna ale przynajmniej wygląda na to, że ta czwórka ogólnie działa
.
Można wyłączyć HOLD podczas jazdy, wtedy obroty gwałtownie wzrastają i nie czuć żadnego szarpnięcia skrzyni.
Można też załączyć HOLD podczas jazdy i wtedy czuć szarpnięcie i obroty spadają (tak jakby 3 > 4)
.
Generalnie: 3000 obrotów 80km/h z wyłączonym HOLD lub 3000 obrotów 100km/h z załączonym HOLD.
Może nie super ale duzo lepiej
Tak czy siak nie jest to jeszcze w pełni sprawne ale już coś wiadomo.... |
|
|
|
 |
|