| [Cari 1.6] Sonda lambda | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | vienek [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |    Wysłany: 19-05-2007, 20:05   [Cari 1.6] Sonda lambda |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam Czy jest możliwe żeby komputer nie wykrył padnięcia sondy lambda?
 W sumie to mam od pewnego czasu taki objaw: przekręcam kluczyk zapalają się kontrolki min. check engine, po chwili gasną, odpalam silnik i w momencie odpalania zapala się znowu check engine i po kilku sekundach gaśnie. Czy to mógł być objaw padnięcia sondy?
 I może orientujecie się w sondzie czteroprzewodowej dwa białe, czarny i szary, które są sygnałowe, a które do grzałki? Bo mierzę oporność i nic na żadnym zacisku, ani też napięcia na żadnym, a wykorzystałem wszystkie możliwości.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Chooper   Mitsumaniak
 
  
 Auto: MZR 2.0 DOHC
 Zaproszone osoby: 3
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 98 razy
 Dołączył: 08 Kwi 2005
 Posty: 4814
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-05-2007, 20:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | a mierzysz oporność na podpiętej sondzie do zasilania ? 
 
 opis przewodów masz na forum z wdziale Colta również w temacie dotyczącym lambdy
 |  
				| _________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
 Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vienek [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-05-2007, 20:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie, mierzyłem po wyciągnięciu wtyczki. 
 [ Dodano: 20-05-2007, 07:58 ]
 Na Allegro znalazłem sondę NGK 4-przewodową za 99zł i za 139zł-do aut z gazem. Czy naprawdę do samochodów zasilanych gazem instaluje się inną sondę?sonda
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Chooper   Mitsumaniak
 
  
 Auto: MZR 2.0 DOHC
 Zaproszone osoby: 3
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 98 razy
 Dołączył: 08 Kwi 2005
 Posty: 4814
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-05-2007, 11:45 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | vienek napisał/a: |  	  | Nie, mierzyłem po wyciągnięciu wtyczki. | 
 
 to co chcesz aby Ci wykazało, jak nie ma zasilania ?
 |  
				| _________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
 Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gondoljerzy [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-05-2007, 11:57   Re: Sonda lambda |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | vienek napisał/a: |  	  | I może orientujecie się w sondzie czteroprzewodowej dwa białe, czarny i szary, które są sygnałowe, a które do grzałki? Bo mierzę oporność i nic na żadnym zacisku, ani też napięcia na żadnym, a wykorzystałem wszystkie możliwości.
 | 
 
 Dwa białe to powinna być grzałka. Oporność między nimi na zimno powinna być rzędu 10om czy mniej. Czarny to sygnał sondy, biały to masa sondy. Na zimno oporność będzie między nimi duuuża, na gorąco maleje, ale nie potrafię określić wartości. Jeśli będziesz sprawdzał napięcia na sondzie to ją podłącz i wcinaj się w kabelki za wtyczką , już w miedzianej wiążce samochodu. Kable sondy mają bardzo twardą izolację , nie ma sensu z nią walczyć.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | josie   Mitsumaniak
 majsterklepka
 
  
 Auto: Omega B 2.0
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 167 razy
 Dołączył: 08 Kwi 2005
 Posty: 2517
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-05-2007, 17:11 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Chooper napisał/a: |  	  | to co chcesz aby Ci wykazało, jak nie ma zasilania ? | 
 
 Normalnie napięcie 0-1V powinna pokazać - sonda to ogniwo, nie potrzebuje zasilania
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | leser [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-05-2007, 17:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | PYTANIE NR 1 Sprawdziłes kod błędu ? ? ? skoro się zapala Check Engine.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vienek [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-05-2007, 15:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sprawdzałem i nie pokazuje żadnego błędu. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gulgulq   moderator
 Służbowo. Na statek.
 
  
 Auto: i30
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 27 razy
 Dołączył: 16 Kwi 2006
 Posty: 6448
 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | e-gen   moderator
 
  
 Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 11 Gru 2005
 Posty: 590
 Skąd: Toruń
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-11-2007, 22:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | odświeżam temat; 
 właśnie przelutowuję wtyczkę od starej sondy do nowej.
 Ty sondy: 4 przewodowa: 2 białe, 1 czarny i 1 szary.
 
 Pytanie:
 czy jest istotna kolejność przy białych kablach (grzałka)?
 
 Bartek
 |  
				| _________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vienek [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-11-2007, 09:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przy grzałce nie jest istotna kolejność. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |